Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo - C70 ve Frankfurtu 2005

Ondřej Šuch
Druhá generace kabrioletu od Volva má podle současné módy pevnou skládací střechu, rozdíl mezi kupé a otevřenou variantoiu zvládá vůz za 30 vteřin.

Nové Volvo C70 je o něco kratší a nižší než jeho předchůdce, ale stejně široké. V kombinaci s kratší přední částí tak automobil získal dynamický profil.

Záď vozu je ostře zakončena a její součástí jsou skupinové svítilny charakteristické pro všechny vozy Volvo. U nového Volva C70 však mají nižší profil než u sedanů, aby byl zdůrazněn ‚C faktor‘. Tenká, volně uložená středová konzola byla poprvé představena u Volva S40 a V50. Auto je navrženo tak, aby v něm mohly cestovat čtyři dospělé osoby. Zadní sedadla mají pohodlně skloněná opěradla a dost místa pro kolena.

V prostoru pro cestující jsou v blízkosti všech sedadel rozmístěny odkládací schránky. Některé z nich jsou napojeny na systém centrálního zamykání vozidla. Zavazadlový prostor má ve variantě kupé kapacitu 400 litrů, po sklopení střechy se tento objem sníží na 200 litrů. Pro pohodlné nakládání a vykládání předmětů u vozidla se sklopenou střechou je možné celý díl střechy pomocí elektromotoru a ovládacího tlačítka nadzdvihnout přibližně o 200 mm.

Podvozek byl v porovnání se standardní verzí snížen o 10 mm vpředu a o 15 mm vzadu, což dále přispívá ke stabilním jízdním vlastnostem.

Nové Volvo C70 přichází s nabídkou tří benzínových motorů. Dva z nich jsou atmosférické se zdvihovým objemem 2,4 litru a s výkony 140 a 170 k. Přeplňovaný T5 disponuje maximálním výkonem 162 kW/220 k a točivým momentem 320 Nm. Motor T5 může být vybaven pětistupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou, která byla původně vyvinuta pro Volvo S60 R a V70 R.

V průběhu roku 2006 bude k dispozici pětiválcový turbodiesel D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru a s výkonem 180 k (132 kW).

Volvo je odpovědné za konstrukční návrh, vývoj a výroba nového otevřeného modelu probíhají ve spolupráci s firmou Pininfarina. Podobně jako jeho předchůdce, také nové Volvo C70 bude vyráběno v závodě ve švédském městě Uddevalla, který se nyní nazývá Pininfarina Sverige AB.

Volvo chce ročně prodat 16000 vozů C70, tedy dvojnásobek než u dosavadní generace. Největším trhem jsou Spojené státy, kde se očekává prodej 50% všech vyrobených vozidel. Dalšími významnými trhy pro kabriolety jsou Velká Británie a Německo, přičemž se předpokládá, že tyto tři země dohromady zajistí 75% prodejů nového Volva C70. Prodej bude zahájen v první polovině roku 2006.


Ondřej Šuch