Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Čína se stává druhým domovem, startuje tu výroba prodlouženého S60L

David Bureš
Diskuze (4)
Zahájením výroby v čínské továrně Volvo dokazuje důležitost zdejšího trhu. Volvo o Číně hovoří jako o svém druhém domácím trhu.

Švédská automobilka Volvo zahajuje sériovou výrobu svých aut v Číně. Jako první z továrny v Čcheng-tu sjel sedan S60L. Auto následuje dříve představený model S80L, jedná se o prodlouženou verzi sedanu S60 určenou speciálně pro čínský trh.

Prodloužená auta jsou Číňany velice žádaná. S60L má být o osm centimetrů delší než běžný sedan S60. Automobil bude debutovat 21. listopadu na autosalonu v Kantonu, jeho prodej má začít ještě před koncem letošního roku.

Volvo je v současnosti vlastněno čínskou automobilkou Geely. To je jedním z důvodů zahájení výroby aut švédské značky v Číně. Tím druhým (a důležitějším) je fakt, že se jedná o prodejně velice zajímavý trh. Volvo nyní tvrdí, že se nejlidnatější země stává jeho druhým domácím trhem.

Dosud Volvo automobily do Číny dováželo z Evropy, aktuálně na čínském trhu provozuje více než 150 dealerství. Prodeje na zdejším trhu zatím letos meziročně rostou o 40 procent. Největší zájem mají zdejší zákazníci o modely XC60, S60 a V60.

Vedle továrny Čcheng-tu provozuje Volvo v Číně také motorárnu ve městě Čang-ťia-kchou, jejíž provoz byl zahájen také tento podzim. Na příští rok je naplánován start výroby aut ve městě Ta-čching. Celkem Volvo v Číně zaměstnává na 2.000 lidí. Tři závody jsou společnými podniky s mateřskou automobilkou Geely, která se již dříve dohodla s Volvem na použití jeho techniky.

Závod v Čcheng-tu může ročně vyrábět až 120.000 automobilů, plánem pro příští rok je však výroba pouze 30.000 vozů. Do konce letošního roku má vzniknout 1.500 aut.

Automobilka zdůrazňuje, že vozy vyráběné přímo v Číně budou stejně kvalitní jako ty vyráběné v evropských továrnách Volva. Výrobce totiž dbá na stejné standardy týkající se kvality výroby, vybavení a bezpečnosti továrny nebo pracovního prostředí jako v evropských závodech.

Sázka na Čínu má Volvu pomoci splnit cíl vyrábět do konce dekády 800.000 automobilů ročně. To je takřka dvojnásobek proti 421.951 prodaným vozům v roce 2012. Vedle toho chce do roku 2020 Volvo zvýšit bezpečnost svých modelů tak, aby se v nich nikdo vážně nezranil.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2013 11:56
Re: Opet nepresná informace
inak konecne nova tovaren volva v cine, uz som sa bal ze sa snad ani nedockame, je to velmi dobra sprava pre volvo a jeho predaje a buducnost, som skutocne rad :yes:
Avatar - 3_diamanty
7. 11. 2013 11:36
Re: Opet nepresná informace
dobra pripomienka, dodajme len tolko ze v r 2006 sa volva vyrabali v tovarni fordu ak sa nemylim, kazdopadne je to uz 8 rokov co sa v cine nejake tie volva uz vyrabaju.... autor sa trosku sekol