Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Concept Universe: Švéd z vesmíru

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 4. 2011 • 21:05
26
2
Zobrazit náhledy (26)
volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni volvo novemodely vyssistredni
Universe, tak se jmenuje nový koncept švédského Volva. Luxusní sedan má premiéru na autosalonu v Šanghaji.

Čína je pro Volvo zároveň tak trochu domácím trhem, neboť výrobce bezpečných vozů, který si za své produkty také nechává řádně zaplatit, je ve vlastnictví čínského Geely. Concept Universe představuje vizi skutečně luxusní limuzíny severské značky, které se v poslední době daří, vždyť za první čtvrtletí letošního roku prodala celosvětově 106.827 aut.

Podle šéfa Volva Stefana Jacobyho není Šanghaj jediným místem, kam novou studii přivezou, budou ji vystavovat také na dalších autosalonech v Evropě a USA. Jacoby rovněž potvrdil, že se pracuje na vývoji nové modulární platformy SPA (Scalable Platform Architecture). Luxusní sedan bude za pár let prvním modelem, který na ní bude postaven. Uvažujeme o jejím použití také pro naše menší řady ve střední a vyšší střední třídě. Tedy, dočkají se jí s největší pravděpodobností nástupci současných sérií 60 a 70/80.

Designérský tým vedl Peter Horbury. Základní silueta je velmi podobná produkčnímu S60, zejména pak zadní partie boků a linie střechy. Také koncová světla na něj odkazují, jen mají navíc propojovací pás diod. Proti sobě otevírané dveře jsme viděli na prapůvodním konceptu v roce 2008. Zepředu je ale všechno jinak. Některé linky dávají vzpomenout na modely z minulosti. Třeba přední kapota hlásí svému okolí jasnou inspiraci baculatým Volvem PV444/544. Totéž lze říci i o mohutné masce, která ale zároveň připomíná hranaté řady 700 a 900 z osmdesátých a devadesátých let 20 století.

Interiér je do značné míry ruční práce. Zaujme kontrast barev. Zatímco sedadla řidiče a spolujezdce jsou z přední strany tmavá, zadní jsou naopak ve světlém odstínu. Dominantu palubní desky tvoří centrálně umístěný dotykový displej, kterým řidič ovládá nejen různé funkce vozu, ale také zábavní systémy a navigaci. Případně se může prohánět kromě skutečných dálnic rovněž po té informační. Řadicí páka, či volič blíže nespecifikovaného ústrojí je jakoby utopen ve středové konzole. Luxusní klasické materiály jsou samozřejmostí.

Technická data Volvo nezveřejnilo, o rozměrech a druhu pohonu tak můžeme zatím pouze spekulovat. Pokud se v blízké budoucnosti podobného vozu z chladné Skandinávie dočkáme, případná konkurence bude mít opravdu těžké spaní.

Související články

Témata
Avatar - jozephko
20. 4. 2011 05:38
Dizajnérsky to ide s Volvom z kopca
Posledné Volvo, ktoré sa mi naozaj páčila, bolo hranatá 850-ka. Aktuálny dizajn sa vyznačuje disharmónou, niekedy až ošklivosťou - napr. Volvo XC 60 od C stĺpika. A táto štúdia ide v trende ešte ďalej. O tom, že to nie je najvhodnejšia cesta, svedčia i štatistiky predaja v Európe, ale aj Čechách a na Slovensku. VidieťVolvo na ulici je pomaly väčšia rarita ako za socíku.Nalákať zákazníka len na rečičky o bezpečnosti jednoducho nejde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud