Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60 s novým D4 má 133 kW a spotřebu 3,7 l/100 km

6. 9. 2013
17
28
Zobrazit náhledy (17)
Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60 Volvo S60
Trojice Volvo S60, V60 a XC60 přichází s novou generací dvoulitrových motorů.

Na podzim uvede Volvo novou generaci motorů Drive-E. Modelů ž řady 60 se v první fázi týká nasazení benzinových T6 a T5 a také dieselového D4. Navzdory názvům, které mají určitou tradici, se ve všech případech jedná o přeplňované dvoulitrové čtyřválce.

T6 kombinuje kompresor a turbodmychadlo, díky tomu dává rekordní výkon 225 kW a točivý moment působivých 400 N.m. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 6,4 l/100 km u S60, kombi vykazuje 6,7 a XC60 7,3 litrů. T5 je slabším derivátem, má pouze turbo a dosahuje 180 kW, resp. 350 N.m a spotřeba je o pět až šest decilitrů nižší.

U těchto benzinových motorů je standardem nový osmistupňový automat. Ten v případě T6 (dosud 3,0 l/224 kW) nahrazuje šestistupňový automat, u T5 (nejnověji 2,0 l/176 kW od Fordu) zase šestistupňový dvouspojkový PowerShift. V obou případech dojde k výraznému snížení kombinované spotřeby, u T6 dokonce o 30 %.

Nový D4 je náhradou aktuálního pětiválcového dvoulitru. Novinka přijde o jeden válec, dostane však nové vstřikování i-Art s vyšším tlakem a senzory expanzních tlaků ve válcích. Výkon vzroste ze 120 na 133 kW, točivý moment zachová maximum 400 N.m. Kombinovanou spotřebu se podařilo u verze s manuální převodovkou srazit o půl litru na 3,7 l/100 km. K dispozici bude i osmistupňový automat.

Úspornější než dříve je i základní diesel D2, tedy čtyřválcová šestnáctistovka původem od PSA/Fordu o výkonu 84 kW. Kombinovanou spotřebou se nyní vyrovná novému D4, také vykazuje 3,7 l/100 km, resp. 3,8 l u kombi V60. Za příplatek nabídne samočinnou převodovku, tou ale zřejmě bude jako dosud dvouspojkový PowerShift.

V případě automatických převodovek jsou tato Volva nově vybavena možností manuálního řazení pomocí páček na volantu. Další novinky výrobce prezentoval již na jaře při faceliftu – nové plně adaptivní světlomety, vylepšení systému City Safety, novou generaci sledování mrtvého úhlu, varování při vyjíždění z řady vozidel a další.



Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - volvo s60
VOLVO
volvo s60
| 7. 9. 2013
Teď jsem právě dorazil do Maďarska 550km, žádné mazlení +10km nad rychlostní limity 2,5T 154kw a spotřeba 7,7! Tak o čem se budeme bavit, to snad ani není potřeba dál komentovat? :yes:
Avatar - volvo s60
VOLVO
volvo s60
| 7. 9. 2013
Máš automat!? Já mám manual, ale zase tam hrozí dvouhmoťák! Všechno má něco pro a proti! Motory ale zatím byly bez konkurence na spolehlivost a výdrž! Jo to takové TSI 3X za 150t km min rozvody ale pak většinou už stejně konečná! A tady můžeš v klidu počítat s 500t km!
Avatar - volvo s60
VOLVO
volvo s60
| 7. 9. 2013
Ok, pravda! :yes:
VOLVO
.Rambousek.
| 7. 9. 2013
Tím na celý život si bohužel nejsem jistý... Kdo miluje pětiválce, půjde spíš ke konkurenci pro šestiválec než zůstat u Volva se čtyřválcem. Velká škoda :no: .
VOLVO
.Rambousek.
| 7. 9. 2013
D5 bude, jako hybridní D6. A je to smutné, protože aktuální D5 (komplet jiný motor než přechozí) je ještě o něčem jiném, tak hladký, tichý a vyrovnaný motor ve čtyřválci půjde udělat hodně těžko.