Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60, V60 a XC60: Facelift pod drobnohledem

David Bureš David Bureš 23. 2. 2013 • 06:32
38
18
Zobrazit náhledy (38)
Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60
Volva s číslovkou 60 v názvech prošla výraznějším faceliftem. Modernizaci vzhledu doplňují úspornější motory a bohatší výbava.

Volvo modernizovalo šest ze svých osmi modelů. S60, V60 a XC60 byly faceliftovány tak, aby byly konkurenceschopnější. Automobilka se především zaměřila na kvalitu a smysl pro detail. Pro zákazníky mají vozy také přitažlivější.

Přídě sedanu S60, kombi V60 a crossoveru XC60 dostaly širší mřížku chladiče a upravený přední nárazník s diodami pro denní svícení. Hlavní světlomety pak už nejsou rozděleny do dvou částí. Cílem designérů bylo zdůraznit horizontální linie těchto aut.

Uvnitř se objevily nové barvy čalounění a dřevěné prvky. Podle designérů má být kabina S60 a V60 útulná a příjemná jako švédský dům za chladné noci.

Nová je také kaplička s přístroji tvořená TFT displejem jako u V40. Ta umožňuje vybrat mezi třemi zobrazeními – základním Elegance, „zeleným“ Eco s důrazem na ukazatel spotřeby paliva a sportovně rudým Performance s centrálně umístěným otáčkoměrem. V60 Plug-in Hybrid přidává Hybrid s informacemi o hybridním pohonu.

Volvo vylepšilo i multimediální systém Sensus ovládaný přes sedmipalcový displej. Ten umožňuje připojit se k internetu. Přes internet je tak možné streamovat hudbu nebo poslouchat rádio, pokud auto stojí, je možné prohlížet také internetové stránky. Systém je vybaven i hlasovým ovládáním.

Novinkou jsou dále úspornější motory. S60 se vznětovým čtyřválcem D2 (84 kW) a manuální převodovkou spotřebuje v evropském kombinovaném cyklu jen 4,0 litry paliva na 100 kilometrů. Klesla také spotřeba turbodieselů D3 a D4 a zážehových T3 a T4 spolupracujících s automatickou převodovkou. K automatu jsou nyní mimochodem dodávána řadicí pádla pod volantem.

V60 Plug-in Hybrid je pak nově dostupné ve všech barvách a výbavách. Přední kola této verze jsou poháněna 2,4litrovým vznětovým pětiválcem (158 kW a 440 N.m), zadní kola pak elektromotorem (52 kW a 200 N.m). V čistě elektrickém režimu V60 Plug-in Hybrid ujede až 50 kilometrů.

Novinkou v nabídce jsou také sportovní sedačky, které mají být pohodlné a zároveň perfektně podrží posádku při rychlém průjezdu zatáčkou. Sedadla údajně testovalo takřka 100 lidí různých tvarů a velikostí.

Ve výbavě se dále může objevit automatické přepínání tlumených a dálkových světel nebo přisvětlování do zatáček. Vozy vybavené dešťovým senzorem dostanou i vyhřívané čelní sklo.

Standardem u XC60 se stane systém Corner Traction Control, který přibrzďováním vnitřního kola pomáhá snížit nedotáčivost auta. Příplatkový Hill Descent Control zase hlídá stálou rychlost při jízdě ze strmých svahů.

Zákazníci S60 a V60 mohou nově vybírat ze čtyř provedení podvozku – Touring, Dynamic a nastavitelný aktivní podvozek Four-C doplnil Sport, který byl dosud dostupný pouze pro vrcholnou verzi R-Design.

Související články

Témata
Avatar - dohc vtec
23. 2. 2013 22:53
Re: DŮKLADNÝ FACELIFT
Takmer úplný súhlas, až na to, že stredový panel mi príde moc strohý, mohol by byť živší trošku, moc sa mi nepáči, keď je taký rovný, ale u volva je to vždy tak, takže čakať zmenu asi nemôžem :-)
Avatar - 4hill
23. 2. 2013 18:39
Re: ten pristrojovy stit
Mě osobně se líbí obojí..
Avatar - Bubáq
23. 2. 2013 17:27
Facelift má podobný charakter, jako u VW
Všimli jste si, že Ingelath přešel k Volvu? A že nyní vypadají přední nárazníky jako u VW? Nemyslím to nijak špatně, prostě se velice uhladily a zdůrazňují šířku vozu.
Bohužel, interiér řady 60 prostě vylepšit nijak dramaticky nepůjde. Jeho stísněnost neumožňuje uplatnění vln jako u současné S80/V70. Ale nová sedadla opravdu vypadají skvěle, ta považuji za vydařenou inovaci (dosud byla k dispozici jen křesla pro prdeláče).
V60 má od počátku vydařené tvary ale nepodařené proporce. To žádný facelift nezmění.
A jinak, docela bych rád viděl sériovou podobu konceptu Universe. Ten se mi líbí hodně, zvlášť poté, co saab byl nucen ukončit výrobu. Jen se bojí, že Ingelath tento koncept do výroby nepustí, v rozhovoru pravil, že by se volvo mělo vrátit k tradičním hodnotám- velikosti, jednoduchosti a nabídce královského místa. A Universe asi tyto hodnoty moc nenaplňuje... Trochu se bojím, co ten nový šéfdesigner vymyslí.
Avatar - FiLan
23. 2. 2013 14:24
Re: DŮKLADNÝ FACELIFT
Přesně tak. :yes: Nad interiéry Volva není. :-)
Avatar - twistedTSD
23. 2. 2013 14:14
Nevím nevím
Nevypadají špatně, to ne, ale na druhou stranu mám pocit, jakoby ztratili charakteristické prvky, výraz. Nevím co si o tom myslet....A ten displej, respektive jeho grafika, mi v tom interiéru moc nesedí.
Články odjinud