Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80, V70 a XC70: Modernizovaný vzhled a bohatší výbava

David Bureš David Bureš 24. 2. 2013 • 07:58
26
15
Zobrazit náhledy (26)
Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80
Volvo modernizovalo šest z osmi svých modelů. Bez faceliftu zůstaly jen SUV XC90 a hatchback V40.

Rozsáhlá modernizace modelové řady Volva se dotkla i modelů S80, V70 a XC70. Jednotlivé automobily se sobě nyní více podobají. Severská automobilka si tím chce otevřít cestu pro budoucí vozy, které k sobě mají mít vizuálně blíže.

Cílem designérů bylo jednotlivé modely opticky rozšířit. Toho bylo dosaženo přepracováním masky chladiče a nárazníků.

Hlavní novinkou vnitřku se stal TFT displej před řidičem, známý již z modelu V40. Ten nabízí tři různá zobrazení – základní Elegance, Eco zdůrazňující spotřebu paliva a Performance s dominantním otáčkoměrem.

Volvo vylepšilo i multimediální systém Sensus. Ten je ovládaný prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky, popřípadě hlasem, a umožňuje i přístup k internetu.

Automatické přepínání mezi tlumenými a dálkovými světly usnadňuje jízdu za tmy. V zimních dnech pak řidiči jistě ocení vyhřívaný volant nebo vyhřívané čelní sklo, které je dodávané k vozům vybaveným dešťovým senzorem.

Standardem se pro S80, V70 a XC70 stává vylepšený systém automatického brzdění City Safety, který pracuje až do rychlosti 50 km/h. Za příplatek bude pro trojici modelů dodáván i systém Pedestrian Detection, které zabrzdí vůz, pokud mu do cesty vejde chodec.

Vybrané motory jsou pak úspornější než dříve, a to především v kombinaci s automatickou převodovkou. Například S80 s benzinovou přeplňovanou šestnáctistovkou T4 (132 kW) a automatem v kombinovaném cyklu spotřebuje 7,1 litru paliva na 100 kilometrů. Spotřeba V70 s tímto motorem činí 7,2 litru benzinu na 100 km.

Související články

Témata
25. 2. 2013 08:03
Re: koniec
Ja jsem nepochopil tu stredovou konzoli. Stavajici titerna tlacitka nahradila tlacitka jeste titernejsi. K tomu budou dodavat pinzetu nebo si mam i jako chlap nechat narust nehty, abych to mel cim ovladat. Specialne s ohledem na fakt, ze se to ma ovladat za jizdy je docela mimo. Volvo by melo konecne jako vsichni ostatni pochopit, ze doba tlacitek v autech skoncila. Kdyz to pochopil i byvaly tlacitkovy kral Lexus, tak by to mohlo pochopit i Volvo.
Avatar - Ham.
24. 2. 2013 19:47
Re: Varovanie nekupovat!
Arabové mají v Dailmleru a VW minoritní podíly.
Akcionáři Daimleru jsou sice také investoři z Kuwaitu, ale vlastní 7,6% akcií, což znamená že defacto nerozhodují o ničem.
Stejně tak Katařané, kteří vlastní 16,4% ve VW mohou prd o vořech, protože majoritu má rodina Porsche.
24. 2. 2013 19:16
Re: Varovanie nekupovat!
Nevidím na tom nic špatného, Volvo vlastní Čínská společnost s čínskými majiteli a akcionáři. Třeba takovej mercedes má sice německej management ale akcionáři jsou arabové (fakticky vlastnící), VW zase v podstatě vlastní šejci z Kataru a taky nikdo nenapíše o Golfu že je to africký auto a o merglu že je arabskej >:D ;-) Jinak tvůj obrázek made in eu bych vyměnil spiš za tohle: [odkaz]
Avatar - positivemind
24. 2. 2013 18:33
Re: Varovanie nekupovat!
Pořád přemýšlím, co člověka vede k tomu napsat takový (ani se mi to nechce říct) příspěvek... 8-s
24. 2. 2013 18:26
Re: Staré
..No, nejsou uplne stejne, ale velice podobne, abych byl presny :-)
Jinak naprosto souhlasim - v jednoduchosti je krasa.
Články odjinud