Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80L: Prodloužená limuzína Made in China pro Čínu

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Švédské Volvo představilo v Pekingu prodlouženou verzi faceliftovaného modelu S80.

Místo nebylo vybráno náhodně, v Čině se také automobil vyrábí. Na tamním trhu se nová o 14 cm delší varianta nabízí v pěti různých modelech.

Ač se nové Volvo S80L představilo 12. března, jeho výroba i prodej na čínském trhu byly již zahájeny. Švédská automobilka považuje svou novou vlajkovou loď za nejbezpečnější vůz prémiového segmentu v nejlidnatější zemi světa. O zákazníky jistě nebude mít nouzi, velmi dobře situovaných obchodníků a manažerů je v Číně momentálně dostatek. Volvo jim nabídne tříletou záruku na celý vůz a po stejnou dobu mohou využívat také služby On Call, tedy zabezpečovacího systému, který kromě integrované navigace dokáže také v případě nehody přivolat pomoc s určením polohy vozu. Pokud je jednotka GPS při nehodě zničena, spojí se vůz automaticky s operátorem pomocí mobilního telefonu.

S80L není prvním modelem značky, který se v Číně vyrábí. Automobilka tam také produkuje řadu S40, samozřejmě pouze pro domácí trh.

Novinka má rozvor 2975 mm, do délky narostla na 4991 mm, je 1861 mm široká a 1490 mm vysoká. Zadní cestující pak mají přes 1 m využitelného prostoru, na němž si mohou užívat veškerého komfortu. V prostředním sedadle je umístěna chlazená schránka na nápoje, před sebou mají středovou konzolu s ovladači audiosystému, vyhříváním sedadel nebo zapalovačem cigaret, mohou zde také ovšem nastavit vzdálenost předních sedadel! Špičková verze S80 L 3.0 T6 AWD Prestige má v základní výbavě systém Premium Sound, který dodala firma Alpine, celkem 12 reproduktorů je pak dílem dánské společnosti Dynaudio. Všechny modely S80L mají elektronickou klimatizaci ECC a AQS (Air Quality System).

Špičková verze je poháněná přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který poskytuje výkon 210 kW (285 k), točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm při pouhých 1500 min-1. Z 0 na 100 km/h se S80L s tímto motorem dostane za 7,2 s. Motor T6 používá technologii Twin Scroll. V tomto systému jde o seskupení výfukových potrubí do párů. Každý pár potrubí shromažďuje plyny z jedné poloviny válců, obě větve je následně přivádějí do závitů (scrolls). Díky spojení obou proudů plynu těsně před turbínou lze dosáhnout maximálního možného tlaku. To vede k lepší účinnosti turbodmychadla, které je navíc menší a jednodušší a poskytuje výkon srovnatelný s dvojitým přeplňováním. Model T6 je také vybaven pohonem všech čtyř kol AWD, jehož hlavním prvkem je mezinápravová elektronicky řízená spojka. Součástí je i systém Instant Traction, který zaručuje rychlou distribuci síly mezi přední a zadní nápravou, když automobil vykazuje nedostatek trakce, například při jízdě v dešti nebo na nezpevněných površích.

Volvo S80L bylo testováno ve švédském Safety Centre, kam byly dopraveny zkušební exempláře z Číny. Zde se simulovaly různé druhy nehod. I díky tomu je prodloužené S80 prošpikované moderní elektronikou, která asistuje řidiči při jízdě a dohlíží na bezpečnost. Vůz disponuje systémy BLIS (Blind Spot Information System), PCC (Personal Car Communicator), nebo IDIS (Intelligent Driver Information System). Při bočním nárazu nastupuje SIPS (Side Impact Protection System) , při nárazu zezadu pak Whiplash Protection System (WHIPS).

Jak bylo již zmíněno v úvodu, sériová výroba S80L byla již zahájena, a to v prvním březnovém týdnu. Zda se luxusnější verze dostane i do ostatních částí světa včetně Evropy, švédská automobilka zatím nesdělila.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - riderhenry
16. 3. 2009 21:48
Re: Síce akože predĺžená verzia...
jo, pojdme si koupit vsichni Transity, nebo alespon stare Avie, at se nam tam vejde co nejvic veci a lidi... >:D
16. 3. 2009 19:49
Síce akože predĺžená verzia...
...ale miesta menej ako v Superbe
16. 3. 2009 15:27
Re: OT: TEST XC60 HULA HOP
Někdy na konci roku jsem tam napsal supertrojtest - Q5, GLK, XC60 ;-) asi ve čtyřech pokračováních.
Avatar - Dinar
16. 3. 2009 15:10
Re: OT: TEST XC60 HULA HOP
Máš SZ. ;-)
16. 3. 2009 15:09
Re: OT: TEST XC60 HULA HOP
Ani moc ne ikdyž ten o Abarthu byl super :yes: . V tom případě omluva :-)

Jo bylo by fajn pokračování. By mě zajimalo co to bylo za chlapa ;-)