Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V40 Cross Country: Zpátky ke kořenům

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 9. 2012 • 00:14
31
33
Zobrazit náhledy (31)
Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40 Volvo V40
Nejmenší Volvo V40 se dočkalo oplastování a může vyrazit mimo zpevněné cesty. Nejmenuje se ovšem XC40.

Pařížská premiéra nejmenšího crossoveru Volva na bázi nového hatchbacku V40 byla již avizována dopředu. Původně plánovaný název XC40 ovšem vzal zasvé, novinka se jmenuje V40 Cross Country. Názvem se tak vrací ke kořenům, konkrétně hranatému V70 Cross Country z roku 1997.

Vzhledově se o žádné velké překvapení nejedná. V40 zdrsněla podle léty ověřeného receptu. Na exponovaná místa (nárazníky, prahy, podvozek) dostala černé a stříbrné oplastování. Taktéž maska chladiče má jiné žebrování, místo vodorovných a svislých lišt zde najdeme otvory připomínající včelí plástve. Standardem jsou střešní nosiče a celé auto se zvýšilo o 40 mm.

Interiér dostal pouze jiné čalounění a barvy, které lépe odpovídají charakteru této verze. Dle řeckého magazínu o automobilech s pohonem všech kol 4Troxoi budou pod kapotou všechny motory pro aktuální, stále ještě žhavou novinku V40 vyjma základního zážehového čtyřválce T3 1,6 l/110 kW.

To znamená, že se můžeme těšit na benzinový T4 1,6 l/132 kW kombinovaný buď s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým ústrojím PowerShift. Vykazuje spotřebu benzinu 5,5 l/100 km. Turbodiesely zastupuje úsporná šestnáctistovka D2/85 kW, která konzumuje jen 3,8 l nafty na 100 km a je spřažena výhradně se šestistupňovým přímo řazeným ústrojím. Dvoulitrový vznětový pětiválec D5/130 kW žádá 4,4 nebo 5,2 l/100 km v závislosti na zvolené transmisi, hodnoty sprintu z 0 na 100 km/h se pohybují od 8,3 s (automat) do 8,6 s (manuál). K dispozici bude i totožný motor, ovšem v provedení D3 s výkonem 110 kW.

Výkonovou špičku tvoří pro změnu benzinový pětiválec T5 se 187 kW (254 k), který bude možné jako jediný koupit i s pohonem obou náprav, točivý moment na ně přenáší v jeho případě pouze samočinná převodovka se šesticí rychlostí. Automobil zrychluje z klidu na stovku během 6,1 s a v kombinaci spálí 7,8, respektive 8,3 l/100 km. O půl litru úspornější je předokolka. Všechny motory jsou vybaveny funkcí start-stop a regenerativním brzděním. Na nezpevněných cestách pomohou také asistent sjíždění z prudkých kopců (HDC) a hill holder.

Spuštění výroby Volva V40 Cross Country plánují v belgickém Gentu na konci letošního roku. Automobilka čekává roční odbyt kolem 17 tisíc kusů, polovina z nich je určena pro Evropu.

Související články

Témata
23. 9. 2012 17:13
Re: Zbytečné
Když ve vyšší rychlosti trefím takhle hlubokou díru, tak hlavně riskuji, že odepíšu kolo, nebo rovnou celou nápravu. A vyšší světlá výška tomu nezabrání. Na to prostě potřebuješ větší kola, nebo nižší rychlost.
23. 9. 2012 16:54
Re: Zbytečné
Mluvil jsem o XV, samozřejmě. ;-)
Avatar - deliqent4
21. 9. 2012 00:27
Re: Nádhera
souhlasím, je to fakt nádhera nic tomu nemůžu vytknout :-)
20. 9. 2012 22:25
Re: Nádhera
podle clanku jako AWD ale lze poridit jen nejsilnejsi motorizaci. A kupovat si crossover jako predo(zado)hrab nejak ztraci smysl.
20. 9. 2012 18:54
Re: Zbytečné
Tak schválně, kolik je takových dír? A když už, 4 cm jsou ti k ničemu, když na takové díře urveš nápravu.
Články odjinud