Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60 Plug-In Hybrid: Ekolog s továrním tuningem od Polestaru

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Je to realita. Ladí se už i hybridy, a to dokonce naftové! V tomto případě jde o švédské kombi střední třídy. Jenže u Polestaru si dali určitě záležet.

Taková je prostě automobilová současnost i blízká budoucnost. A asi nejen ve Skandinávii. Hybridy mají přitom podle všeho, tedy hlavně evropských norem šetřit palivo a méně zatěžovat životní prostředí. To, že je realita trochu jiná, teď nechme stranou. Kombinace zážehového motoru a elektrické jednotky je úspornější jen tehdy, když jedete s opravdu lehkou nohou. Máme na mysli pochopitelně běžná auta, nikoliv supersporty, tam elektromotory slouží ke krátkodobému zvýšení výkonu...

Švédské Volvo má ale přece dieselhybrid. A dokonce se dá dobíjet ze zásuvky! Ano, ovšem tovární tuner (a závodní tým) Polestar se nevěnuje ladění nějakých úsporných modelů. Tedy, nevěnoval. Až doteď... Ladit takové auto je přece nesmysl, řeknete si. Švédové jsou ale jiného názoru. Kombi V60 Plug-In Hybrid má v útrobách umístěný pořád ještě poctivý pětiválcový turbodiesel D5 2,4 litru, který prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky pohání přední nápravu. Doplňuje ho elektromotor na zadní, takže jde vlastně o čtyřkolku. Výsledných 211 kW a 640 N.m z celého systému je hodně působivých, alespoň na papíře.

Jenže s těmito hodnotami se u „Polárků“ jaksi úplně nespokojili. Odborníci na software přeprogramovali řídicí jednotku přeplňovaného naftového agregátu a výsledkem je drobné zvýšení výkonu na 222 kW, točivý moment však vylétl až na 670 N.m. V kombinaci přitom auto spálí na každých 100 ujetých kilometrů stále jen 1,8 l nafty. V laboratoři, samozřejmě, reálný provoz při využití bohatého potenciálu bude vykazovat několikanásobně vyšší čísla. Kombík totiž taky umí vystřelit z klidu na stovku za rovných šest vteřin, za což se rozhodně stydět nemusí!

Výkonnější hybrid V60 se prodává zatím jen doma ve Švédsku, v Nizozemí a za kanálem La Manche. Pokud o něj projeví klienti zájem, nainstaluje jim ho do nového auta přímo dealer Volva. Pochopitelně při zachování všech firemních záruk.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
18. 8. 2014 19:19
V60...
... mi k srdci nepřirostla. Design je až příliš azijsky rozteklý, navíc spíš připomíná natažený hatchback než kombi (já zapomněl, že se tomu říká lifestylové kombi) a ani tuning od Polestaru na tom nic nezměnil. Barva je ale pěkná :yes: