Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60 Plug-In Hybrid: Nové informace a fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Volvo uvolnilo nové informace a konečně i oficiální fotografie svého plug-in hybridu na bázi kombi V60.

Na vývoji elektromobilů a hybridů spolupracuje Volvo od ledna 2007 se švédskou energetickou společností Vattenfall. Sériová výroba verze V60 Plug-In Hybrid, která kombinuje vznětový motor a elektromotor, je na spadnutí. Agregát s vnitřním spalováním žene přední kola, elektromotor pohání zadní nápravu systémem ERAD (Electric Rear Axle Drive). Obě pohonné jednotky jsou zde zcela odděleny, podobně jako je tomu u konkurenčního Hybrid4 od Peugeotu.

Elektromotor o výkonu 52 kW (70 k) je napájen z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 12 kWh. Spalovací motor představuje pětiválcový turbodiesel D5 s objemem 2,4 litru, který poskytuje největší výkon 158 kW (215 k) a točivý moment 440 Nm. Ten přenáší šestistupňová samočinná převodovka. Pro hybrid byl přeplňovaný vznětový pětiválec posílen o 7 kW a 20 Nm.

Baterie lze dobíjet z běžné sítě o napětí 230 V a zásuvek 6A, 10A, nebo 16A. Na nich závisí doba nabíjení, které se ze standardních 7,5 h zkrátí na 4,5, respektive pouhé 3 hodiny. Řidič může vybírat tlačítky na středové konzole celkem tři jízdní režimy: Pure, Hybrid a Power. V60 je full-hybridem, pouze na elektřinu (tedy v režimu Pure) dokáže ujet až 51 km. Hybridní mód představuje standard, kdy pracují obě jednotky současně. Akční rádius v tomto případě činí 1.200 km, normovaná spotřeba je opravdu mizivá: 1,9 l/100 km.

A na závěr třetí, Power, který přináší vysoký výkon. V činnosti jsou opět oba motory, které dávají kombinovaných 209 kW (275 k) a 640 Nm. Není divu, že hybridní kombík od Volva dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h za 6,9 s. Pohon všech kol se aktivuje tlačítkem AWD a je plně elektronický. Řídicí jednotka rozděluje točivý moment na přední nápravu poháněnou spalovacím motorem a zadní s elektromotorem.

Exteriér i interiér se od běžných V60 lehce liší. Modifikované přístroje poskytují informace o spotřebě nafty a elektrické energie, úrovni nabití baterií a zbývajícím dojezdu. Aerodynamickou optimalizací prošly oba nárazníky, kola jsou lehčí a mají obuty pneumatiky Pirelli s nízkým valivým odporem. Vnitřní prostor lze při dobíjení baterií předehřát nebo ochladit na požadovanou teplotu, a to jak přímo v nastavení vozu pomocí časovače, tak i přes mobilní telefon.

I při vývoji hybridního V60 byl kladen velký důraz na bezpečnost, jak je ostatně u Volva zvykem. Ve výbavě tak nalezneme například kontrolu stability a trakce DSTC, varování před možnou nehodou, automatické brzdění, nebo systém City Safety. Patřičně je také ošetřena bezpečnost baterií, když už k jakékoli nehodě dojde. Elektrický okruh se v tomto případě sám vypne, aby nedošlo k nejhoršímu.

Premiéru si V60 Plug-In Hybrid odbude již zanedlouho v Ženevě, k zákazníkům zamíří v příštím roce. Ceny ani trhy, kde se bude prodávat, zatím ještě nejsou známy, je příliš brzy. Kvůli instalaci drahých akumulátorů si bude nutné oproti běžným verzím připlatit, provozní náklady by ale dle slov automobilky měly být zhruba třetinové.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
22. 2. 2011 21:14
Re: 1.9l
A ten litr na volnoběh to je kombinovaná? Takže z kopce městem a druhá půlka z kopce za městem? :-)
Avatar - Thomas89
22. 2. 2011 19:46
1.9l
kluci u VW maji s kompozitovým prckem s 800kg a 0.nic TDI a nějaký potvory litr nafty. A tady D5 V60ka a maji 1.9l :-) jak to? dyt na volnoběh má tahle potvora skoro litr pravda je že normalní.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2011 17:23
Re: Vypadá dobře
:yes:
Avatar - Glaukos
22. 2. 2011 14:35
Re: D5
:yes:
Avatar - KANKUNEN
22. 2. 2011 13:54
Re: Vypadá dobře
To auto má smysl. Na krátké jízdy to má baterky nabité doma, na dlouhé štreky to má silný diesel co ty baterky utáhne při slušné spotřebě, na zimní rozjezdy do kopce to bude čtyřkola.