Volvo V60 Polestar: Ostré kombi ze severu přichází
Závodící otcové rodin budou mít radost. Do nabroušené V60 se pochopitelně vejde i nějaká ta bagáž a je k ní lepší přístup než u sedanu, ale to teď jaksi není důležité. Tady jsou na pořadu dne úplně jiné věci, především technika. Kombi ji pochopitelně sdílí se čtyřdveřovou verzí. Zážehový řadový šestiválec objemu 2,95 l poskytuje 257 kW (349 k) výkonu a 500 N.m točivého momentu. Ten přenáší výhradně samočinná šestistupňová převodovka na všechna kola pomocí spojky Haldex. Pokud chce někdo řadit ručně, pod volantem najde příslušné páčky. Motor je pochopitelně přeplňovaný, turbo typu twin-scroll vyvinuli u Borg-Warner, nechybí mu mezichladič stlačeného vzduchu, ani patřičně naladěný nerezový výfuk.
V60 Polestar sprintuje z klidu na stovku za 4,9 s. Vykliďte levé pruhy německých dálnic! Škoda jen, že současná volva už nejsou tak hranatá, oblíbené přirovnání „trezor s raketovým motorem“, které se vžilo v devadesátých letech u řady 850, by pasovalo určitě i zde. Byť švédská automobilka si kromě výkonů stále zakládá i na bezpečnosti. Ano, tenhle drobeček váží hutných 1822 kg, ač na to vizuálně moc nevypadá.
Maximální rychlost je sice elektronicky omezená na obligátních 250 km/h, ale Polestar udává i zrychlení z 0 na 200 km/h za 17,7 s. Nacházíme se přece v hájemství opravdu rychlých aut! Pružná akcelerace z osmdesátky na stodvacítku navíc kombíku trvá jen 4,7 s. O zábavu je tím pádem určitě postaráno. Z těchto rychlostí je třeba i řádně zastavit. V60 Polestar tak disponuje čtveřicí větraných kotoučových brzd Brembo. Ty přední plovoucí mají šestipístkové třmeny, průměr 371 mm a šířku 32 mm, zadní pevné disponují rozměry 302 x 22 mm, jsou tedy o něco menší a necelou třetinu tenčí. Všechny vykukují z kol Polestar ET53, která jsou obuta do dvacetipalcových radiálních pneumatik rozměru 245/35.
O cenách, ani uvedení na trh dvorní tuner švédského Volva zatím neprozradil bohužel nic. Firemní fotografie nasvědčují, že bude k mání v modré, stříbrné, černé a bílé barvě,