Volvo V90 je prostorné kombi ze Švédska (první živé dojmy)
Na loňském autosalonu v Paříži Volvo chybělo, do Ženevy ale švédská značka zamířila. Jelikož je Evropa rájem kombíků, prezentuje se Volvo na výstavišti v Palexpu právě takovým autem. Nové Volvo V90 střídá dosavadní V70.
Vnější design nového kombi s délkou 4.936 mm nijak nepřekvapuje. Jednoduché skandinávské tvary s velkou maskou chladiče se svislými lištami a světlomety tvořícími svoji grafikou tzv. Thorovo kladivo navazují na dříve odhalenou XC90. Není to na škodu, protože tyto tvary se týmu okolo šéfdesignéra Thomase Ingenlatha povedly.
Snad jen záď se svisle orientovanými koncovými světly protaženými do víka zavazadelníku naživo působí až příliš jednoduše a bez nápadu. Zadní partie SUV XC90 se rozhodně povedly více.
Také usazení se za volant je dobře známé, pilotovi se zdá, že zabloudil do XC90. Minimalistické interiéry s minimem tlačítkem a svisle orientovanou obrazovkou multimediálního systému jsou v obou autech takřka stejné, nejvýraznějším rozdílem jsou průduchy ventilace na středovém panelu, které jsou ve V90 protažené po celou výšku obrazovky multimediálního systému. Toto řešení rozhodně působí prémiověji než to v XC90. Z SUV byla zachována i digitální kaplička s přístroji, volant s rozměrnými tlačítky nebo obří vnitřní zpětné zrcátko.
Místa na zadních sedadlech je habaděj všemi směry. Kabina vystaveného exempláře je velice vzdušná, jednak díky bílé kůži, druhak kvůli doslova obří panoramatické střeše protažené až nad zadní sedadla. Samozřejmě tu nechybí výdechy ventilace umístěné mezi předními sedadly, které se dle posledního stylu ovládají pomocí dotykového displeje. Nemůžeme si pomoci, konvenční tlačítka by nám sedla lépe. Vystavený exemplář byl ve variantě Inscription, který znamenal sportovní sedadla s výrazným tvarováním vpředu i vzadu. Jen nám vadily opěrky hlavy, které nelze výškově nastavit.
Objem zavazadelníku Volvo nadále nezveřejnilo, známe pouze hodnotu 1.526 litrů, což je s největší pravděpodobností velikost po sklopení zadních sedadel. Díky našemu měření ale víme, že kufr V90 má 114 cm na délku, 108 cm na šířku a 42 cm na výšku (pod plato). Je pravidelně tvarovaný a nechybí mu vychytávky v podobě dvojitého dna nebo možnosti rozdělení prostoru na dvě části. Elektrické víko se otevírá hezky vysoko, pomocí elektřiny se sklápí také zadní sedadla.
V90 je pokračováním mezigenerační obměny vozů Volvo. V následujících letech chce značka představit novou generaci „šedesátkových“ modelů (S60, V60, XC60), které podobně jako „devadesátkové“ vozy (S90, V90, XC90) využijí platformu SPA. Naopak pro kompaktní „čtyřicítkovou“ sérii (V40 má doplnit i SUV XC40) Volvo chystá novou platformu CMA.
Zatímco větší vozy budou vznikat v domovském závodě Torslanda, belgický Gent se zaměří výhradně na modely s architekturou CMA. V Číně budou nadále vznikat auta pro asijské trhy, zatímco v roce 2018 otevře Volvo nový závod v USA, který bude vyrábět „šedesátkové“ modely.