Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo VNX: Nová generace těžkých tahačů pro Severní Ameriku

Volvo VNX
Volvo VNX
Volvo VNX
Volvo VNX
21 Fotogalerie
Diskuze (0)
Severoamerická divize společnosti Volvo Trucks uzavírá generační výměnu svých těžkých nákladních vozidel prostřednictvím řady VNX s novým designem i technikou.

Společnost Volvo Trucks uvedla první zástupce modelové řady VN na severoamerický trh v roce 1996. V současnosti jsou vozidla této řady rozdělena do tří různých větví s označeními VNR, VNL a VNX, které ještě doplňují řady VHD a VAH.

Během roku 2017 byly odhaleny nové generace řad VNR a VNL. Nejprve se představila první jmenovaná, která je určena pro regionální nasazení, zatímco druhá uvedená řada je navržena především pro dálkovou silniční dopravu.

Volvo VNX, jehož premiéra se odehrála v polovině letošního března, uzavírá generační výměnu u severoamerické divize společnosti Volvo Trucks. Tato modelová řada je předurčena především pro nasazení v oblastech přepravy dřeva, stavebních materiálů a těžké techniky a nadměrných nákladů.

Modelová řada VNX ve svém nejnovější podobě navazuje svým designem i technikou na loňské novinky v podobě nových generací řad VNR a VNL. Exteriér i technika těchto nákladních vozidel pak vychází ze, zkušeností, které jejich výrobce získal při vývoji a provozu konceptu SuperTruck z roku 2016. Ten vycházel ze sériového vozidla, ale lišil se od něj propracovanou aerodynamikou i optimalizovaným pohonným ústrojím.

Na severoamerický trh míří nové Volvo VNX ve třech základních provedeních s označením 300, 400 a 740. Ta se mezi sebou liší především předurčením pro různé úkoly a také nabízenými kombinacemi šasi a kabin od krátké denní přes střední s lůžkem až po dlouhou spací se zvýšenou střechou.

Severoamerická divize společnosti Volvo Trucks nabízí novou generaci modelové řady VNX s konfiguracemi podvozků 6x4, 8x4 a 8x6 tridem. K pohonu pak může sloužit přeplňovaný vznětový šestiválec Volvo D13 s nejvyšším výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 2510 N.m.

Alternativou k pohonným jednotkám z vlastní výroby je pak Cummins ISX15 s nejvyšším výkonem 372 kW (505 k) až 445 kW (605 k) a točivým momentem 2510 až 2780 N.m.

Standardem pro motor Volvo D13 je převodovka Volvo Trucks I-Shift s třinácti nebo čtrnácti rychlostmi, zatímco motory Cummins ISX15 jsou dodávány ve spojení s převodovkou Eaton Ultra Shift Plus nebo manuálními převodovkami podle přání provozovatele.

Volvo Trucks pak u nové generace řady VNX vyzdvihuje i ergonomické řešení a komfort v nových kabinách, splňujících požadavky směrnice ECE R 29, definující prostor pro přežití řidiče při čelním nárazu nákladního automobilu. Ochranu řidiče v případě nehody zvyšuje s čelním airbagem propojený boční airbag na levé straně kabiny.

Začít diskuzi