Volvo volá po standardizaci dobíjení elektromobilů
Na podporu úsilí o zavedení standardizovaného systému nabíjení se automobilka Volvo Cars rozhodla založit asociaci investorů Charging Interface Initiative, jejímž smyslem je zavést kombinovaný nabíjecí systém (CCS) jako standard pro všechna vozidla poháněná elektrickou energií z akumulátoru.
Automobilka Volvo Cars chce být jedním z předních výrobců hybridních a elektrických vozů. V souvislosti s tím oficiálně potvrdila, že hodlá nabídnout plug-in hybridní verze pro všechny své nové modely, které mají v následujících letech nahradit stávající portfolio. V roce 2019 pak má být představen čistý elektromobil, který má stát na modulární platformě SPA.
Pro podporu stále rostoucí popularity elektromobilů a k usnadnění plného přijetí těchto nových technologií zákazníky je podle Petera Mertense, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje automobilky, nutné nabídnout jednoduchou, standardizovanou, rychlou a globálně fungující infrastrukturu pro nabíjení elektrických vozů.
„Vzhledem ke klesajícím nákladům na výrobu akumulátorů, k jejich vyšší kvalitě a k budování potřebné infrastruktury vidíme, že je posun směrem k plně elektrickým vozům již v plném proudu,“ prohlásil Peter Mertens. „Nicméně ačkoliv jsme připraveni z technologického hlediska, infrastruktura pro nabíjení vozů není dostačující. Aby naši zákazníci nemuseli mít z elektromobilů obavy, je třeba zavést celosvětově standardizovaný systém nabíjení.“
Díky kombinovanému nabíjecímu systému, umožňujícímu normální a rychlé nabíjení, má dostat vlastnictví elektromobilů výrazně praktičtější a pohodlnější rozměr. Což platí především pro městské prostředí, které je pro jejich využití ideální.
Jedná se o systém, který nabízí jak jednofázové, tak i rychlé třífázové nabíjení prostřednictvím střídavého proudu o maximálním výkonu 43 kW a také pomocí stejnosměrného proudu o maximálním výkonu 200 kW, který bude v budoucnu možné zvýšit až na 350 kW a to vše v rámci jediného systému.
Asociace Charging Interface Initiative je v současné době ve fázi zjišťování požadavků v závislosti na různých normách a certifikacích pro využívání této technologie automobilkami po celém světě.
Peter Mertens k současnému stavu infrastruktury pro dobíjení elektromobilů uvedl, že chybějící standard je jednou z hlavních překážek pro jejich větší rozšíření v nabídce automobilek i mezi zákazníky.