Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
36
Fotogalerie

Volvo XC90 jede dál i po skoro 10 letech! Dostává další facelift a má normální motory

Daniel Fuglevič

Techniku pod kapotou má SUV stále aktuální, Volvo se tak pustilo především do omlazení designu a vylepšení uživatelské přívětivosti.

Druhou generaci SUV XC90 má Volvo na trhu již od roku 2015, a jak to vypadá, současná generace v nabídce ještě pár let zůstane. Švédská značka totiž nyní odhaluje v pořadí již druhou modernizaci svého populárního modelu (k té první došlo v roce 2019), a to především se záměrem přiblížit XC90 na pozici plug-in hybridní alternativy nyní nejpokročilejší čistě elektrické vlajkové lodi EX90.

Video placeholder
Volvo XC90 (2025) • Volvo

Designem pokračuje modernizace XC90 na zavedeném jazyku optimalizujícím aerodynamiku karoserie. Uhlazenější plochy doplňuje nový styl mřížky chladiče, přední světlomety jsou po vzoru EX90 štíhlejší, nadále jim však nechybí tradiční LED motiv Thorova kladiva, zatímco vzadu si novinka udržuje celistvý tvar svítilen zasahujících do prostoru okna pátých dveří, grafika zde byla nicméně také zjednodušena.

Vylepšením prošel interiér s upravenou architekturou palubní desky a středovou konzolí, která teď obsahuje dodatečné úložné prostory. Upravené držáky na pití nyní pojmou i menší lahve, kdežto podložka bezdrátového nabíjení telefonu byla přesunuta pod středový panel. Možnost až sedmimístné kabiny si XC90 samozřejmě ponechává. V rámci použitých materiálů Volvo ještě rozsáhleji dbá na použití recyklátů a dále zapracovalo i na lepším odhlučnění kabiny. Větší jízdní komfort mají nakonec zajistit i nové adaptivní tlumiče, zatímco aktivní vzduchové odpružení zůstává jako volitelná výbava.

Nový infotainment s 11,2palcovým displejem běží stejně jako v dalších nových Volvech na nejnovějším operačním systému Android Automotive. Nejpoužívanější aplikace teď sdružuje na domovskou obrazovku, podporuje over-the-air (OTA) aktualizace systému, má 5G konektivitu a možnost bezdrátového rozhraní Apple CarPlay. Volvo dodává, že nejnovější variantu operačního systému a jeho rozhraní bude vždy postupně aktualizacemi rozšiřovat i do starších modelů, třeba i do tři roky starého XC40.

Na evropském trhu zůstává XC90 s plug-in hybridní motorizací T8 AWD, která pro systémový výkon 455 koní (335 kW) využívá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, osmistupňovou automatickou převodovku, elektromotor na zadní nápravě a baterii o kapacitě 18,8 kWh. V čistě elektrickém režimu zvládá SUV ujet až 71 km. Druhou možností je stejně jako dříve mild-hybrid B5 AWD s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 250 koní (184 kW), jemuž pomáhá dodatečnými 14 koňmi (10 kW) integrovaný startér/generátor. I zde je motor spojen s osmistupňovou převodovkou.

Volvo nadále označuje XC90 za jedno z nejbezpečnějších vozů na silnicích. SUV tak pokračuje s rozsáhlým souborem bezpečnostních a asistenčních systémů, které pomocí radaru a přední kamery dokážou aktivně zasáhnout do řízení a brzdění vozu a zabránit kolizi s jinými vozidly, chodci, cyklisty i zvířaty. Pokrokové systémy autonomního řízení či další funkce s využitím LIDARu si nicméně Volvo ponechává výhradně pro elektrické EX90.

Cenovky modernizovaného Volva XC90 pro český trh již známe. První vozy se mají k zákazníkům dostat už ke konci letošního roku.

Volvo XC90 (modelový rok 2025): Ceny na českém trhu
VýbavaB5 AWD (MHEV)T8 AWD (PHEV)
Core1.999.900 Kč2.218.400 Kč
Plus Bright2.104.900 Kč2.323.400 Kč
Ultra Bright2.264.900 Kč2.452.400 Kč
Plus Dark-2.323.400 Kč
Ultra Dark-2.452.400 Kč