Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kontrastní odstíny a dekory pomohou upozadit některé lacinější materiály interiéru. Po vzoru všech novějších volv je nastavování téměř všeho soustředěno do tabletu, což jde za jízdy na úkor pozornosti řidiče. Naštěstí alespoň jas přístrojů lze ještě postaru nastavit klasickým rolerem vlevo pod volantem. Přední sedadla mají nadprůměrně velký rozsah výškového seřízení.
Od března 2020 mají všechna volva přiškrcenou maximálku na pouhých 180 km/h. Mrzuté, ale nepokoušejte se ji nechávat pokoutně odblokovat. Při napojení na diagnostický server výrobce je automaticky ověřována původnost softwaru a nedovoleně upravované vozy dostávají „Ban“. Kromě předčasného ukončení záruky riskujete i ztrátu přístupu k aktualizacím, bez nichž už dnešní vozy prakticky nedovedou fungovat.
Zavazadelník nabídne relativně nezajímavý objem 460 l, ale dobře využitelný tvar a rovnou plochu po sklopení sedáků.
Pokud má XC40 elektricky ovládané víko kufru, je to spíš nevýhoda. Elektrické vzpěry mají krátkou životnost (3-4 roky) a jejich výměna stojí 25 000 Kč/pár.
28
Fotogalerie

Ojeté Volvo XC40: Slušná trefa

Volvo naskočilo mezi kompaktní SUV se zpožděním, zato úspěšně. Model XC40 získal titul Auto roku 2018 a rychle se vyšvihl na pozici druhého nejžádanějšího modelu značky – hned po větším XC60. Jak funguje vůz vyvinutý v kooperaci s Číňany a nabízející i plně elektrickou verzi?

Volvo XC40 má našlápnuto na slušnou bazarovou kariéru. Neklesá na ceně sice tak rychle jak by mohlo, ale i po těch letech od uvedení vypadá pořád dobře. Proti mainstreamu bude vždycky o něco dražší, což u souseda vzbuzuje zdání něčeho lepšího, ale zároveň vás ani finančně nesvleče do trenýrek – pokud si vyberete rozumně. Vyrábí se v Belgii, což je pocitově i fakticky blíž ke Švédsku než k Číně, a velikost je také tak akorát. Kabina je prostorností přibližně srovnatelná se Škodou Karoq (měřeno nejbližším českým metrem), jde tedy o auto použitelné už i pro rodinu. Což se třeba o nízkém hatchbacku V40 (2012-2019) říct nedalo.

Kompaktní švédsko-čínská platforma CMA (Compact Modular Architecture), na níž je tenhle model stojí, je kromě kombinovatelnosti s konvenčním, hybridním či plně elektrickým pohonem (který zúročil také sesterský elektromobil Polestar 2) zajímavá i tím, že vozy na ní nikdy netrpěly na obtížně léčitelné třesy od podvozku – typické pro šedesátkové a davedesátkové řady na platformě SPA. Také naladění podvozku je tu navzdory zjednodušené přední nápravě možná i zdařilejší než u větších modelů, častěji volajících po osazení elektronicky řízenými tlumiči. Ty u XC40 mít můžete (podvozek Four-C), ale většina kusů bude bez nich.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!