Ojeté Volvo XC40: Slušná trefa
Volvo naskočilo mezi kompaktní SUV se zpožděním, zato úspěšně. Model XC40 získal titul Auto roku 2018 a rychle se vyšvihl na pozici druhého nejžádanějšího modelu značky – hned po větším XC60. Jak funguje vůz vyvinutý v kooperaci s Číňany a nabízející i plně elektrickou verzi?
Volvo XC40 má našlápnuto na slušnou bazarovou kariéru. Neklesá na ceně sice tak rychle jak by mohlo, ale i po těch letech od uvedení vypadá pořád dobře. Proti mainstreamu bude vždycky o něco dražší, což u souseda vzbuzuje zdání něčeho lepšího, ale zároveň vás ani finančně nesvleče do trenýrek – pokud si vyberete rozumně. Vyrábí se v Belgii, což je pocitově i fakticky blíž ke Švédsku než k Číně, a velikost je také tak akorát. Kabina je prostorností přibližně srovnatelná se Škodou Karoq (měřeno nejbližším českým metrem), jde tedy o auto použitelné už i pro rodinu. Což se třeba o nízkém hatchbacku V40 (2012-2019) říct nedalo.
Kompaktní švédsko-čínská platforma CMA (Compact Modular Architecture), na níž je tenhle model stojí, je kromě kombinovatelnosti s konvenčním, hybridním či plně elektrickým pohonem (který zúročil také sesterský elektromobil Polestar 2) zajímavá i tím, že vozy na ní nikdy netrpěly na obtížně léčitelné třesy od podvozku – typické pro šedesátkové a davedesátkové řady na platformě SPA. Také naladění podvozku je tu navzdory zjednodušené přední nápravě možná i zdařilejší než u větších modelů, častěji volajících po osazení elektronicky řízenými tlumiči. Ty u XC40 mít můžete (podvozek Four-C), ale většina kusů bude bez nich.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!