Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf: 15 milionů Golfů z Wolfsburgu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
V pátek 3. září 2010 opustil továrnu 15miliontý Volkswagen Golf vyrobený ve Wolfsburgu. Nejvyráběnější model koncernu Volkswagen zahájil svou kariéru před 36 lety ve Wolfsburgu a po celém světě bylo vyrobeno více než 27 milionů těchto vozů.

15miliontým Golfem vyrobeným ve Wolfsburgu se stal hot-hatch GTI s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 155 kW (210 koní) a karoserií v červeném laku Tornado.

„Na žádném jiném místě nejsou zaměstnanci tak spojeni s know-how Golfu, tak jako ve Wolfsburgu. Od vývoje přes konstrukci až po výrobu. Od roku 1974 patří Golf neodmyslitelně k tomuto pracovišti.“ říká Bernd Osterloh předseda odborové rady koncernu Volkswagen AG.

Popularita Golfu se nemění, což dokládají v neposlední řadě ocenění, která vůz obdržel od odborníků, novinářů a zákazníků. V letošním roce se Golf stal mimo jiné Autem roku v Jižní Africe, nejoblíbenějším rodinným vozem v „What Car? Award“ ve Velké Británii a Golf BlueMotion byl vyznamenán „World Green Car Award 2010".

První generace Golfu opustila Wolfsburg na jaře roku 1974 a velmi rychle se stala bestsellerem. Od roku 1975 je Golf nejprodávanějším automobilem v Německu. Velký úspěch má i v zahraničí, kde je vyráběn v továrnách na pěti kontinentech.

Dnes se model vyrábí ve Wolfsburgu, Zwickau, Changchunu (Čína), Curitibě (Brazílie) a Pueble (Mexiko). K nejdůležitějším trhům v Evropě patří Německo, Velká Británie, Francie, Itálie a Španělsko. K nejvýznamnějším odbytištím mimo Evropu patří Čína, Brazílie a USA.

Doporučujeme
VW Golf – od první k šesté jamce (1. díl – Golf I, II, III, Jetta, Vento)
VW Golf – od první k šesté jamce (2. díl – Golf IV, V, VI, Bora,…)
Volkswagen Golf: Golf-Klasse pošesté
Test: VW Golf GTD - Nudný perfekcionista
Za volantem: Volkswagen Golf GTI

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
7. 9. 2010 14:52
Re: 15 milionu popelnic
Spolehlivost a udrzba je lepsi ano? >:D Tak mi vysvetli,kterej jinej idiot nez ital dokaze dat do auta motor,u kteryho kdyz menis napr klinovy remen musis demontovat motor??? >:D Mam na mysli tu tvou chloubu 20V.A to ze podvozek snese 220 koni vubec o nicem nevypovida....napr i ten tvuj nenavideny Golf napr 2 generace mel rozpeti vykonu od 47kw(1,6 D) do 154kw(1,8 G60 16V) a to si vem ze porad s temi sam.rameny atd ;-) Tady jde o celkove chovani vozu v extremu a to se jim nejak moc nepovedlo...napada na predek,zadni kola odskakuji i pri novych tlumicich a celkove je to proste podvozkove snad krome Bremb brzd spatny ;-) O interieru se nebav prosim...zapadajici cudliky a neustale vrzani palubky je nocni mura...i budiku jsem videl dost stavkujicich...Proste si bez mlet ty hovinka mezi sobe rovne Fiataky :-!
Avatar - Dinar
7. 9. 2010 14:13
Re: Gé ako GTI
>:D Ano, "...byť vymytý a a bezhranične ospevovať koncern". To je přesně to, co po tobě chci, po tom volám, abys byl "vw positive". Přesně to jsem ti v reakci na tvé řečnění o corrole napsal. Ondore, je to bída. :-!
Avatar - Ondore
7. 9. 2010 13:59
Re: Gé ako GTI
Tak ja neviem, pochvalné slovo som dal, palčeky hore pre VW tiež a stále to nestačí, treba byť vymytý a bezhranične ospevovať koncern? :*) ;-) Daj si panáka Dinare, tá křeč Ťa prejde ;-)
Avatar - Dinar
7. 9. 2010 13:45
Re: Gé ako GTI
Stačí už výraz vw-positive, zase křeč, Ondore, tohle si pište s wolffem. ;-)
Avatar - whatever
7. 9. 2010 13:31
Re: GÉ JAKO... GOLF
Alfa 159? :-)