Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group v roce 2011: Passat opět jedničkou

12. 3. 2012
78
299
Zobrazit náhledy (78)
VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack VW Passat Alltrack
Koncern VW Group loni vyrobil 8,3 milionu aut, o milion více než v rekordním roce 2010.

Jak je zřejmé z výroční zprávy, VW Group se v uplynulém roce dařilo na všech frontách. Koncern se dnes pochlubil svými výsledky na roční konferenci ve Wolfsburgu.

V roce 2011 skupina vyrobila 8,361 milionu aut (v roce 2010 7,278 milionu), dosáhla tržeb 159 miliard Euro a z nich vytvořila provozní zisk 11,2 miliardy Euro. Ziskové jsou všechny značky s výjimkou SEATu, který alespoň zmenšil ztrátu. Všechny značky v roce 2011 meziročně zvýšily počet vyrobených aut, s výjimkou Bugatti (pokles ze 40 na 38 ks).

Koncernu se daří v Evropě i v zámoří. Tak jako rostl odbyt všem značkám, vzrostl i odbyt ve všech regionech. V Evropě se prodalo loni víc než 4 miliony aut značek skupiny VW, v Číně pak prodeje poprvé přesáhly hranici 2 milionů. Jižní Amerika s 943 tisíc prodanými auty udržuje mírný růst, v Severní Americe se daří víc po příchodu nového Passatu a Jetty.

Prodejní výsledky podle regionů
Region2011 [tisíce ks]2010 [tisíce ks]rozdíl
Evropa4 0663 61712,4%
Asie/Pacifik2 6742 18522,4%
Jižní Amerika9439222,3%
Severní Amerika67855422,2%
celkem8 3617 27814,9%

Pořadí nejoblíbenějších modelů koncernu je neměnné. Vede Passat, který v součtu mnoha vyráběných verzí loni přesáhl milion kusů. I další pozice jsou neměnné – následuje Golf, Jetta, Polo a jihoamerický Gol. Škoda Octavia se svými 402 tisíci kusy drží šesté místo. Do první desítky se probojoval i VW Tiguan, nejprodávanější SUV celého koncernu.

Nejprodávanější modely koncernu VW Group
Poř.model20112010rozdíl
1.VW Passat/Santana1 148 625994 95615,4%
2.VW Golf913 693828 91010,2%
3.VW Jetta/Bora900 440796 83013,0%
4.VW Polo809 549635 55627,4%
5.VW Gol512 543474 9057,9%
6.Škoda Octavia402 281357 14212,6%
7.VW Tiguan356 187276 21229,0%
8.Audi A4321 045306 2914,8%
9.Škoda Fabia262 497234 59311,9%
10.Audi A6241 862211 25614,5%

Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka se loni přehoupla přes metu 900 tisíc aut. Zásluhu na tom má především vzestup Octavie, Fabie a Yetiho. U všech modelů se meziročně zvýšil počet vyrobených kusů.

Novinky Citigo a Rapid zatím celkový výsledek ovlivnily jen kosmeticky. Z toho je ale zřejmé, že právě ony budou klíčovým pomocníkem při cestě k milionu vyrobených aut ročně.

Kromě produkce (+15 %) rostl i obrat (+18 %) a zisk (+66 %).

Škoda Auto - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Octavia402 281357 142294 020355 037319 893269 774
Fabia262 497234 593260 562244 981243 576241 115
Superb119 732105 70952 36127 26421 33920 403
Yeti77 14252 63219 590---
Roomster36 42730 41842 27349 53575 87525 055
Rapid2 559-----
Citigo1 027-----
celkem ŠKODA901 665780 494668 806676 817660 683556 347

Volkswagen

Poprvé v historii více než 5 milionů vyrobených aut – to je výsledek, kterého nedosahují často ani celé koncerny. Volkswagen to zvládá i jako samostatná značka. Všechny klíčové modely meziročně rostly, radost manažerům ve Wolfsburgu ale dělají i stálice jako Tiguan a Touran.

Strategie půlgeneračních obměn navíc přináší i ekonomické výsledky. VW místo zcela nových generací jen modernizoval klíčové modely Passat, Golf a Jetta. Díky tomu se může pochlubit zvýšení provozního zisku na 3,8 miliardy Euro (+74 %) a zvýšením ziskovosti z 2,7 na 4,0 %.

Volkswagen - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Passat/Santana1 148 625994 956772 872764 321751 764701 074
Golf913 693828 910792 608764 776763 491693 376
Jetta/Bora900 440796 830649 963616 013630 355533 499
Polo809 549635 556453 824408 679449 602401 551
Gol512 543474 905465 795388 763320 604278 051
Tiguan356 187276 212145 002150 41616 272-
Touran160 936134 897126 168148 196197 941178 122
Fox160 751194 393176 114170 596206 125201 888
Touareg79 98648 06932 30862 23072 47760 802
Sharan49 96923 08514 63619 70323 80726 852
Suran48 47340 98144 93652 60045 69032 601
Scirocco42 48145 23047 27720 442--
Eos22 51122 77517 88043 57855 56039 437
Beetle21 49648 81349 87477 86790 82999 654
Polo sedan/classic12 85016 69216 76462 16786 86167 237
up!12 612-----
Phaeton11 1667 4774 0716 1895 7115 024
Parati7 50810 710----
celkem VW5 271 7764 591 8513 810 0923 756 5363 717 0893 319 168

Audi

Nejvýdělečnější divizí koncernu je ovšem Audi. Provozní zisk 5,3 miliardy Euro představuje téměř polovinu hospodářského výsledku celé VW Group. Úspěch se zakládá na raketovém nástupu kompaktního SUV Q3, zdvojnásobení odbytu malého modelu A1 a kontinuálním růstu tradičních modelů A4, A6 a A8.

Audi - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
A4321 045306 291282 033378 919315 019342 540
A6241 862211 256182 090220 918245 965233 169
A3189 068198 974206 521222 164231 131229 394
Q5183 678154 604105 07420 324162-
A1117 56651 93722632--
A5111 758111 27084 88357 65025 554487
Q753 70348 93727 92959 00877 39672 188
A838 54222 4358 59920 14022 18222 468
A737 3018 49625117--
TT25 50826 21722 82141 78956 76323 675
Q319 613-----
R83 5513 4852 1015 6564 125164
celkem AUDI1 344 9061 145 129922 5281 026 617978 300924 085

Lamborghini

Italský specialista na sportovní vozy loni zvýšil produkci o 35 %. Zásluhu na tom má jak stárnoucí Gallardo, tak zcela nový model Aventador, který dosáhl třikrát lepšího výsledku než o rok dříve předchůdce Murciélago.

Hospodářské výsledky jsou zahrnuty pod Audi. Automobilka je označuje jako pozitivní, konkrétní čísla pro Lamborghini ale neuvádí.

Lamborghini - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Gallardo9448174621 2061 0151 025
Aventador447-----
Gallardo Spyder320247460581936626
Murciélago-145274454423323
Murciélago Spyder-1857183206121
celkem LAMBORGHINI1 7111 2271 2532 4242 5802 095

Bentley

Kabriolet Continental GTC spadl z kdysi nejprodávanějšího Bentley na pozici toho nejméně žádaného. Zdvojnásobení prodejů kupé GT to ale bohatě kompenzuje. Další růst si Bentley slibuje od uvedení osmiválcového motoru do řady Continental.

Velkým úspěchem jsou výsledky velké limuzíny Mulsanne – přes 1000 kusů se předchozí Arnage dlouhé roky nedostal. I proto zřejmě Bentley nespěchá s uvedením odvozeného kupé a kabrioletu. Automobilka navíc může loňský rok oslavovat jako návrat do černých čísel (zisk 700 tisíc Euro).

Bentley - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Continental GT3 4161 7351 2112 6992 1403 611
Continental Flying Spur2 3541 9141 3581 8132 2704 042
Mulsanne1 146354----
Continental GTC6778437222 4084 8471 742
Brooklands-61063128-
Azure-293165350177
Arnage--147277357464
celkem BENTLEY7 5934 8543 6377 6749 97210 036

SEAT

Španělskému SEATu se loni podařilo snížit ztrátu z 311 na 225 milionů Euro. Produkce mírně rostla, výraznější růst lze očekávat v letošním roce – po uvedení modelů Mii, Toledo a faceliftu Ibizy. Letos se navíc automobilka chystá posílit své aktivity v Číně.

SEAT - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Ibiza191 183189 083173 715192 470172 206183 848
Leon80 73679 46266 36896 761120 630126 511
Altea/Toledo42 32943 35133 36260 25476 12166 901
Exeo19 55923 10822 981369--
Alhambra18 13910 0236 21510 28214 24214 352
Mii990-----
Cordoba--4 86120 43929 74731 058
celkem SEAT352 936345 027307 502380 575412 946422 670

VW užitkové vozy

O 20 % větší produkce, avšak dvojnásobný zisk – takový je výsledek divize užitkových vozů. Produkce v Hannoveru (Multivan/Caravelle) rostla jen mírně, továrna v polské Poznani (Caddy a Transporter) stojí za růstem produkce tradičních modelů. Výborný výsledek má na kontě ale i pickup Amarok.

Volkswagen užitkové vozy - počet vyrobených aut podle modelových řad
model/rok201120102009200820072006
Caravelle/Multivan111 754104 84656 073123 630119 535119 583
Saveiro82 28473 03938 89940 36731 22126 574
Caddy kombi87 45068 56078 48877 64265 67570 349
Transporter78 61563 17378 98590 20790 76284 568
Amarok76 96544 525193---
Caddy70 52668 30448 60182 41479 83069 736
celkem VW užitkové vozy507 594422 447301 239414 260387 023370 810


Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
| 15. 3. 2012
No a já říkám (trochu unavující to opravdu je), že hodně firem i soukromých zákazníků volících např. vw Passat si hlavně MYSLÍ že to "je nejlepší vůz", že KDYBY vyzkoušeli (si projeli/porovnali) jiné varianty, tak by možná trochu PŘEKVAPENI byli a NĚKTEŘÍ z nich by pak JINAK (než vw Passat) volili.. ;-)
(já bych nechala VŠECHNY porovnat dva cca podobně drahé vozy Citroën C5 V6 Bi-turbo a audi A4 2.0 Tdi 105 kW ... sama jsem tu možnost před pár měsíci měla a..
..možná by někteří pak už tak "neprémiovali" :-)
PS: A opravdu STEJNÉ je to s hudbou - lidé si pořídí "to o čem slyší", to co je na prvních místech žebříčků (a mnoho ZAJÍMAVÉHO, některé které by se jim dokonce líbily VÍCe - o těch ani pořádně neví, ten "aktuální hit" si pořídí PROTOŽE to "je hit" = "přeloží" si to "že to je to kvalitní".. ;-)
Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
| 14. 3. 2012
Pardon. Údaj pro první generaci. Ano, 340mm.
Samozřejmě, jednoduchá definice mne nenapadla, protože dle mne neexistuje a hlavně neexistuje obecná definice. Vždy se liší dle úhlu pohledu. Já se tady celou dobu nepřu o to, jestli z toho či onoho pohledu jsou vozy VW kvalitnější než konkurence. Jen říkám (a naposled, je to unavující), že pro počty zákazníků zmíněné v článku jsou příslušné vozy VW v době pořízení tou nejlepší volbou. O tom, že si zákazníci nekupují auta o kterých si myslí, že pro ně, v jejich konkrétní situaci, z jejich pohledu, v danou chvíli jsou nejlepší volbou, mne nikdo nepřesvědčí. Tabulky prodejů nejsou o mém, nebo tvém pohledu, či preferenci.
Avatar - Hammunasakra
Hotovost přetéká z hrnců, co s ní?
| 14. 3. 2012
C5 V6 kotouče vpředu 340 mm ;-)
(to co píšete byla možná minulá generace - nebo na modelech pro česko BRUTALně "šetří" :-)
Pochopitelně nezáleží JEN na velikosti brzdového kotouče ALE - že by někdo použil velký (čti drahý) kotouč a pak dal NEsmyslně malé/levné destičky...? ;-)
PS: Vidím že nějaká "chytrá krátká jednoduchá" definice KVALITY vás také NEnapadla..
..ale u brzdových kotoučů to zjednodušeně lze říci (opomeneme-li stále ještě drahé keramické, tak): čím větší (a tlustší) tím lépe (tím "kvalitnější" :-)
Avatar - Hammunasakra
Passat jedničkou???
| 14. 3. 2012
Já to chápu (ty "potraviny celkově" to byla jen "asociace") - něco "víc" (lepšího) bych se snažila nabízet samozřejmě ve VŠECH oborech.. ;-)
Je to "geniální" (řekněme) "marketingově" - jinak JÁ osobně nad takovými "praktikami" :no: ;-\
(nicméně "funguje to" - ať se mi to líbí/nelíbí; je "sympatické" nebo NEee :-|
PS: No, zrovna PHAETONem mne moc NEnadchnete (byť spolu se Scirocco je to asi jediné vw které bych, kdybych "musela"... měla :-)
Znám (jezdila jsem) minulou generací Porsche Cayenne a moc mne NEnadchla (o audi A7 raději nemluvě) - no ale ono v téhle kategorii skoro NIC (a to jednu takovouhle "krabici" máme doma ;-) ) ... snad jen RR, ten celkem MÁ mé "sympatie" :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Passat jedničkou???
| 14. 3. 2012
Pečivo byl jen příklad, kvalita, resp. nekvalita českých potravin je jiné téma.
Napsala jsi, že to je geniální, ale spíš :no: , takže ti moc nerozumím.
A ty croissanty VW nabízí taky (Phaeton, Touareg), ale třeba ne na brazilském trhu, kde by si je nikdo nekoupil, tak tam nabízí lidový rohlík, který prodá (Gol)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku