Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW nečekaně ukazuje ID.X. Elektrický hot hatch má čtyřkolku a 333 koní

David Bureš David Bureš 20. 5. 2021 • 00:01
49
44
Zobrazit náhledy (49)
Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.X Concept Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Elektrické SUV Volkswagen ID.4 se nedávno dočkalo sportovního derivátu GTX s pohonem všech kol. Nyní jeho techniku značka aplikovala i do hatchbacku ID.3.

Volkswagen to s elektrickou rodinou ID. myslí zatraceně vážně. Nejenže chce v následujících letech dále rozšířit její portfolio, třeba o model střední třídy nebo auto do města, ale také počítá i se sportovními deriváty. První vlaštovkou je SUV ID.4 GTX s výkonem 220 kW a pohonem všech kol. V dohledné době bychom se ale mohli dočkat také elektrického hot hatche.

Firma totiž postavila prototyp nazvaný ID.X, což není nic jiného než sportovní derivát kompaktního hatchbacku ID.3. Automobil tak využil komponenty z ID.4 GTX, konkrétně dva elektromotory pro pohon všech kol, které v tomto případě znamenají kombinovaný výkon dokonce 245 kW (333 k). Výchozí ID.3 je přitom aktuálně dostupné výhradně jako zadokolka.

Vedle toho tu místo 62kWh baterií jsou dokonce 82kWh a nechybí ani další komponenty z ID.4 GTX, jejichž použití usnadňuje modulární platforma MEB vyvinutá pro potřeby elektromobilů. Právě její univerzálnost má prototyp názorně prezentovat.

Bez bližších podrobností došlo i k výraznému úbytku hmotnosti, a to o 200 kilogramů proti výchozímu autu. To spolu s výkonem znamená, že tento prototyp zrychlí z 0-100 km/h za 5,3 sekundy.

Technické úpravy samozřejmě doplňují také stylistické změny. Prototyp tak dostal zajímavou kombinaci šedé karoserie se zářivě zelenými detaily. Upraven byl i jeho infotainment a specialitou je také jízdní režim Drift.

Automobilem se pochlubil generální ředitel značky Ralf Brandstätter, který jeho první snímky zveřejnil na své oblíbené sociální síti LinkedIn. Ve zveřejněném postu tvrdí, že inženýři objevili zábavu při vývoji vysoce výkonných elektromobilů, a tak je nechal takový sportovní prototyp postavit. Za výsledek pak udělil poklonu vývojáři Andreasu Reckewerthovi, který se svým týmem ID.X postavil.

Zveřejněný příspěvek je však zároveň špatnou zprávou pro všechny, kterým se ID.X zalíbilo. Brandstätter v něm totiž píše, že ID.X se nebude sériově vyrábět, jedním dechem však dodává, že některé jeho myšlenky použity budou. A tak je příchod sportovního derivátu ID.3, nazvaného ID.3 GTX nebo dokonce ID.3 R, vysoce pravděpodobný.

Související články

Témata
21. 5. 2021 14:54
Re: Kvalita materiálů ID3
Vysvetlím štyrmi písmenami: CENA. ;-)
21. 5. 2021 14:53
Re: ID.X
Trápny si ty. Tie dotácie dáva Tesla, že jej to generuje stratu?
21. 5. 2021 14:52
21. 5. 2021 12:42
Re: Jenom blázen...
Citace z článku:
"Bez bližších podrobností došlo i k výraznému úbytku hmotnosti, a to o 200 kilogramů proti výchozímu autu."

Výchozím autem bude ID.3 Pro s 62 kWh baterií, které váží 2270 Kg. Takže váha tohohle bude lehce přes 2 tuny.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2021 11:02
Re: ID.X
Nebud trapný prosím tě, bez dotací to nikdo nekupuje, viz ČR :-) :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud