VW Nivus skutečně míří do Evropy. Nový crossover se bude vyrábět po boku Pola
Volkswagen Nivus se už od loňského roku vyrábí v Brazílii pro jihoamerické trhy. Na jeho uvedení v Evropě nic nezměnila ani pandemie koronaviru.
Volkswagen loni představil v Brazílii nový model Nivus, což je jednoduše řečeno malé SUV-kupé o velikosti T-Crossu. Už při prezentaci vedení automobilky zdůraznilo, že se vůz začne v roce 2021 vyrábět také pro Evropu. Letos šéf značky tento plán potvrdil.
„V druhé polovině roku bude v Evropě uveden nový sportovně laděný crossover,“ uvedl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter na nedávné tiskové konferenci, v níž představil plány pro nejbližší budoucnost. Na mysli měl přitom právě crossover Nivus, který se však na evropských trzích bude prodávat pod jiným jménem. To po vzoru ostatních SUV použije písmeno T na začátku názvu, spekuluje se tak o jméně T-Sport nebo T-Coupé.
Z designérského pohledu by však novinka měla být prakticky totožná s Nivusem, který se na jihoamerických trzích prodává už od loňského roku. Pro tamější kontinent se vyrábí v brazilské továrně Anchieta, evropskou specifikaci však bude produkovat závod Volkswagen Navarra ve španělské Pamploně. Tam se novinka bude vyrábět po boku Pola a T-Crossu, které využívají shodný technický základ, v podobě modulární platformy MQB A0.
Nivus byl v době premiéry prvním automobilem značky vyvinutým brazilskou centrálou Volkswagenu pro celý svět. Vývoj přitom probíhal čistě v digitálním prostředí, jihoamerická specifikace pro svůj vznik nepotřebovala skutečný prototyp. I jízdní zkoušky tak probíhaly virtuálně, což podle Volkswagenu zlevnilo vývoj a zkrátilo ho 10 měsíců. Jestli digitální vývoj platí i pro evropský derivát, však zatím není jisté.
Počkat si budeme muset i na přesnější detaily evropské specifikace. V Brazílii je každopádně 4.266 mm dlouhé, 1.757 mm široké a 1.493 mm vysoké SUV s rozvorem 2.566 mm (jako u Pola) dostupné výhradně s benzinovým tříválcem 1.0 TSI. Kombinován je tam však s šestistupňovým automatem, zatímco v Evropě se očekává sedmistupňové DSG. Poháněná jsou každopádně výhradně přední kola.