Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Nivus skutečně míří do Evropy. Nový crossover se bude vyrábět po boku Pola

David Bureš
Diskuze (17)

Volkswagen Nivus se už od loňského roku vyrábí v Brazílii pro jihoamerické trhy. Na jeho uvedení v Evropě nic nezměnila ani pandemie koronaviru.

Volkswagen loni představil v Brazílii nový model Nivus, což je jednoduše řečeno malé SUV-kupé o velikosti T-Crossu. Už při prezentaci vedení automobilky zdůraznilo, že se vůz začne v roce 2021 vyrábět také pro Evropu. Letos šéf značky tento plán potvrdil.

„V druhé polovině roku bude v Evropě uveden nový sportovně laděný crossover,“ uvedl předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter na nedávné tiskové konferenci, v níž představil plány pro nejbližší budoucnost. Na mysli měl přitom právě crossover Nivus, který se však na evropských trzích bude prodávat pod jiným jménem. To po vzoru ostatních SUV použije písmeno T na začátku názvu, spekuluje se tak o jméně T-Sport nebo T-Coupé.

Z designérského pohledu by však novinka měla být prakticky totožná s Nivusem, který se na jihoamerických trzích prodává už od loňského roku. Pro tamější kontinent se vyrábí v brazilské továrně Anchieta, evropskou specifikaci však bude produkovat závod Volkswagen Navarra ve španělské Pamploně. Tam se novinka bude vyrábět po boku Pola a T-Crossu, které využívají shodný technický základ, v podobě modulární platformy MQB A0.

Nivus byl v době premiéry prvním automobilem značky vyvinutým brazilskou centrálou Volkswagenu pro celý svět. Vývoj přitom probíhal čistě v digitálním prostředí, jihoamerická specifikace pro svůj vznik nepotřebovala skutečný prototyp. I jízdní zkoušky tak probíhaly virtuálně, což podle Volkswagenu zlevnilo vývoj a zkrátilo ho 10 měsíců. Jestli digitální vývoj platí i pro evropský derivát, však zatím není jisté.

Počkat si budeme muset i na přesnější detaily evropské specifikace. V Brazílii je každopádně  4.266 mm dlouhé, 1.757 mm široké a 1.493 mm vysoké SUV s rozvorem 2.566 mm (jako u Pola) dostupné výhradně s benzinovým tříválcem 1.0 TSI. Kombinován je tam však s šestistupňovým automatem, zatímco v Evropě se očekává sedmistupňové DSG. Poháněná jsou každopádně výhradně přední kola.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - lamal
25. 3. 2021 14:44
Re: Dacia...
To mi udrelo na prvy pohlad, Dácia ma k tomu vyhodu litra s nepriamym vstrekom.
25. 3. 2021 13:29
Re: Dacia...
Veru, aj ta maska je dost podobna...
Avatar - lamal
25. 3. 2021 12:46
Dacia...
Celkom fajn Dácia ...
Avatar - donPedro
25. 3. 2021 09:07
Comparativo: Nivus vs. T-Cross
http://www.youtube.com/watch?…
25. 3. 2021 06:40
Re: To zas bude nadílka
Tohle na rozdíl od T-Crossu vypadá líp, není to taková krabice asi to bude vo fous větší a bude to mít větší kufr. Takovej cross liftback. A T-Roc zase aby vypadal k světu a měl nějakou výbavu stojí nesmysl na to jak je to malý auto.