Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Passat BlueMotion: 4,1 l/100 km za 619.900,- Kč

Diskuze (7)
Volkswagen začal na českém trhu prodávat nejúspornější provedení nového Passatu – verzi BlueMotion s motorem 1,6 TDI.

Nejúspornějším motorem v řadě Volkswagen Passat je provedení, již tradičně, označené BlueMotion. Díky kombinované spotřebě 4,1 l/100 km je společně s BMW 320d EfficientDynamics Edition nejúspornějším sedanem střední třídy.

Motor 1,6 TDI (77 kW, 250 Nm) je vybaven systémem stop-start a rekuperací kinetické energie, auto samotné je obuto do pneumatik s nízkým valivým odporem a prošlo aerodynamickou optimalizací. Součástí úprav je i snížení světlé výšky o 15 mm vpředu a o 7,5 mm vzadu

Motor je dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Samotný start-stop a rekuperace jsou také součástí paketu BlueMotion Technology, který je standardem pro všechny dieselové Passaty. Ostatní úpravy jsou specifikem BlueMotionu. Díky nim se podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 0,2 l/100 km a emise CO2 klesly ze 114 na 109 g/km.

Volkswagen Passat - ceny a technická data vznětových motorů
Motor1,6 TDI BlueMotion1,6 TDI BMT2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT
4Motion
2,0 TDI BMT2,0 TDI BMT
4Motion
Převodovka6M6M6M (6DSG)6M6M (6DSG)6DSG
Zdvihový objem [cm3]159815981968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/4400103/4200103/4200125/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]198195211 (211)210223 (-)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,212,29,8 (9,8)9,98,6 (-)8,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,34,6 (5,2)5,34,6 (5,3)5,6
Poh. hmotnost [kg]150514991532 (1560)1637- (1591)1644
Cena Trendline [Kč]619.900,------
Cena Comfortline [Kč]-614.600,-646.100,-691.200,-677.500,-722.100,-
Cena Highline [Kč]--714.100,-759.200,-745.500,-840.000,-

BlueMotion je dostupný pouze ve výbavě Trendline. Ta je proti Comfortline ochuzena o samostmívací zrcátka, světelný a dešťový senzor, litá kola, chromované rámy oken, bederní opěrky a elektrické ovládání předních sedadel, kožený volant a zadní čtecí lampičky.

Rozsah funkční a komfortní výbavy je však v hlavních rysech téměř plně srovnatelný s Comfortline.

Kromě výbavy chudší o několik méně významných položek musí zájemce o Passat BlueMotion počítat také s příplatkem 5.300,- Kč.

Volkswagen BlueMotion - přehled aktuálních modelů
ModelPassatGolfPolo
Motor1,6 TDI BlueMotion1,6 TDI BlueMotion1,2 TDI BlueMotion
Převodovka6M5M5M
Zdvihový objem [cm3]159815981199
Válce/ventily4/44/43/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/440055/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1500-2500180/2000
Max. rychlost [km/h]198190173
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,211,313,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,13,83,3
Poh. hmotnost [kg]150513141150
Cena [Kč]619.900,--330.200,-

Diskuze (7)
Avatar - Ji/Ri
21. 5. 2011 19:43
NEXT
....promo článeček. Ale beru, je třeba udržet web "živý" a tak se tu šupne kde co. Jinak všim jsem si, že Renault nabízí benzínové motory i pro bioethanol... btw teda.
Nicméně, tato spotřeba opravdu smysl nedává, protože nejvíce záleží na noze řidiče. Passat zraje v parádní vůz, bohužel s mr.dkoisním vnitřkem 300 let starým, bohužel. Co se spotřeby týká - měl jsem k dispozici P508 2hdi 140 koníků a spotřeba byla - kombinovaná 4,7, město 5,5, mimoměsto 3,9,.... proč se pak honit se slabším motorem, který nejede, ve spotřebě.
Ta pseudokomunistickosocialistická unie je největší klíště světa..... jen saje krev a je škodná.
21. 5. 2011 17:03
Re: A má to celé zmysel ?
Smysl to nemá. Např. Stop-start.Už vidím tu úžasnou životnost motoru s turbem, když se popojíždí v dopr. zácpě na dálnici a na 15 km se 50 x rozjede a zastaví. Je to stejná hovadina jako DPF obohacené o MĚŘo. Píši o posledním z vlastní zkušenosti, spotřeba o litr větší než motopr bez DPF a olej se kouzelně ředí nespálenou naftou(těžké frakce) při regeneraci filtru.Mazda6 po FL,měním jej po 8 tkm! Protže nafta fakt blbě maže,chladí,chrání proti kotrozi. Takže toto je další úlet, aby koko**z EU měli radost..Ve finále se těchto tabulkových spotřeb dosáhne leda na zkušebně.
Osobně si asi nového passata koupím, ale s 1,8 TSI. Tenhle slavný ekologický má šíleně dlouhé převody,takže když to má jet,pak se tak moc podřazuje,že to bere víc než, auta normální, bez pikačovin.
21. 5. 2011 15:45
ulet
proc je usporny motor k dispozici jen v socka verzi ? pokud chci alespon zakladni komfort musi automaticky me auto zrat zbytecne vic ?
21. 5. 2011 15:33
Re: A má to celé zmysel ?
Smysl to rozhodne ma. Ale je to tak trochu chaby vysledek, kdyz Toyota dokaze nabidnout nizsi benzinovou spotrebu. Pritom litr benzinu obsahuje mene energie nez litr nafty, emise pevnych castic jsou neporovnatelne mensi. Diesel nejak ztraci pro individualni dopravu smysl.
21. 5. 2011 14:11
Re: Hezké
Přesně tak každej kdo má nový diesel tak má mít 4-4,5l spotřebu a lidi si ztěžujou že pod 5,5 litrů nejde kvůli modernizaci a EURO. Nemá to cenu stejně je to o to dražší takže se to vlastně nevyplatí některý se ale nechaj nachytat pro tyhle lidi to dělaj :no: