Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Phaeton po faceliftu: Německý pětimetrový luxus za 1,466 milionu Kč

Diskuze (128)
Volkswagen Phaeton ve své faceliftované podobě míří na český trh. Základní provedení stojí méně než 1,5 milionu korun, což z něj dělá nejdostupnější pětimetrový luxusní sedan.

Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Ve výrobě je od roku 2002 a nyní, po osmi letech, přichází velký facelift.

Ve skutečnosti Phaeton už prošel jedním velmi jemným faceliftem v roce 2007 (dostal hlavně nová světla s diodami pro denní svícení a z nabídky byl vyřazen motor 5,0 V10 TDI PD), aktuální změna ale přináší kompletní přepracování přídě podle nového firemního designu. Ten znamená novou jednodušší masku chladiče, ostřeji tvarovaná přední světla, nová zadní světla a diodovou techniku vpředu, vzadu i v mlhovkách.

V nabídce zůstává čtveřice motorů: 3,0 V6 TDI, 3,6 V6, 4,2 V8 a 6,0 W12. Na rozdíl od o generaci novější Audi A8 (typ D4/4H) tak chybí turbodiesel 4,2 V8 TDI a u zážehových motorů s Volkswagen ponechává původní agregáty, které byly pouze modernizovány na normu Euro 5.

Základní výbava verze V6 TDI do značné míry odpovídá ceně. Phaeton tak má osm airbagů (včetně bočních vzadu), ESP, bi-xenonové světlomety s natáčením a diodami pro denní svícení, rádio RCD 810 s měničem CD a zesilovačem, 4zónovou klimatizaci, elektricky nastavitelná přední sedadla, tempomat nebo multifunkční kožený volant. Zároveň ale chybí většina luxusních prvků výbavy a budoucí majitel se musí spokojit s látkovým čalouněním Pearl (to ovšem i mezi pětimetrovými limuzínami bylo ještě o dvě generace dříve pravidlem).

Shodnou výbavu má i motor V6 a V8, který přidává pouze determální skla. Za kožené čalounění je potřeba připlatit nejméně 45.300,- Kč. U verze V8 Long je však již standardem, stejně jako elektricky ovládané střešní okno, vyhřívaná přední sedadla a zadní sluneční roletu.

Vrcholná motorizace W12 obsahuje vše výše zmíněné a dále nezávislý alarm, 18palcová kola, komfortní přední klimatizovaná sedadla s masážní funkcí a volant s dřevěným věncem. Cena této verze ovšem již překračuje hranici 3 milionů korun.

Výbavu lze samozřejmě rozšířit o celou řadu designových i funkčních vylepšení. Kromě toho nabízí VW paket výbavy, který se skrývá za označením 4místný interiér. Ten vždy přidává kožené čalounění Vienna Classic, vyhřívání předních i zadních sedadel, v obou řadách klimatizovaná sedadla s masážní funkcí, elektricky nastavitelná samostatná křesla vzadu, oddělené středové loketní opěrky a pro řidiče elektricky nastavitelný volant. Vzhledem k rozdílnému složení výbavy u různých motorizací (ve vyšších specifikacích jsou některé položky standardem) se příplatek dle konkrétní verze liší. Pohybuje se od 480 do 246 tisíc korun.

V ceníku jsou k nalezení prakticky všechny prvky výbavy, které nabízí i konkurence v tomto segmentu. Z méně obvyklých položek stojí za zmínku možnost předních keramických brzd pro W12 (+115 tisíc Kč), které vyžadují ovšem i instalaci 19palcových kol (+22 tisíc pro W12, jinak +86 tisíc Kč).

Volkswagen Phaeton 2010 - technické údaje a ceny na českém trhu
ModelV6 TDI 4MotionV6 4MotionV8 4MotionW12 4Motion
Převodovka6A6A6A5A
Zdvihový objem [cm3]2967359741725998
Válce/ventily6/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]176/4000206/6250246/6500331/6050
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/2750-5200370/3500420/3500560/2750-5200
Max. rychlost [km/h]237250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,38,66,96,1
Komb. spotřeba [l/100 km]8,511,412,514,5
Cena 5místný [Kč]1.466.200,-1.609.400,-1.934.100,-3.080.800,-
Cena 5místný Long [Kč]--2.166.700,-3.313.400,-
Cena 4místný [Kč]1.945.900,-2.089.100,-2.413.800,-3.329.700,-
Cena 4místný Long [Kč]--2.515.600,-3.549.200,-

Verze Long má rozvor prodloužený o 12 cm na 3001 mm, celková délka auta je 5179 mm. Jízdní výkony i spotřeba v provedení Long jsou shodné se standardním rozvorem.

Diskuze (128)
Avatar - Kolouš
6. 9. 2010 13:38
Re: pro většinu diskutujících nedostupné auto, pro hnidopich
a ted si predstav, ze za fluence das stejne co za jettu... to uz potom takova "dobra kupa" neni... A presne takovy do dnesni doby byl rozdil mezi S a Ph.... :-!
Avatar - white label
5. 9. 2010 00:37
Re: Volkswagen Phaeton
Tak chvilku jsem tě (mylně) podezíral z toho, že jsi prodejce Jagu, ale po tom, co jsi tu teď napsal, se musím všem jeho prodejcům (za jejich relativní nadhled a přirozený odstup) veřejně omluvit...
:-O :*) ;-)
Avatar - T613
3. 9. 2010 19:06
Re: Volkswagen Phaeton
Milý, drahý a hlavně hloupý Ondore. V tebou vyčítané diskuzi jsem se zmínil, že se mi nelíbí "pomačkané" celokožené sedačky XJ. Nikde ani zmíňka o to, že jsou to sedačky na houby, mají špatné boční vedení a kdo ví co ještě, co určuje kvalitu, či nekvalitu sedaček). Ostatně tento "nešvar" se mi nelíbí u všech výrobců. Tvůj jediný problém je, že potřebuješ proti někomu vést svatou válku a dokazovat si tak svou vyjímečnost. Stran Jagu je mé svědomí čisté, protože tuto automobilku mám rád a v poslední době jsem strávil dost času v přesvědčování svého známého, aby si místo BMW 5 koupil XF.
Takže ty sedačky se mi NELÍBÍ (to neznamená, že jsou špatné). Jaguar není a nikdy nebyla exkluzivní automobilka (tou byl Daimler). A Jaguar je průměrnou prémiovou automobilkou ať se ti to líbí nebo ne.
Toto je můj poslední příspěvek na toto téma, neboť s hlupákem a demagogem nemíním ztrácet čas.
Avatar - Ondore
3. 9. 2010 18:14
Re: Volkswagen Phaeton
Tatro 2x som sa Ťa pýtal, či si v nich sedel, zostalo to bez odpovede, teraz si priznal, že nie. Zostaň vo svojom plagátovom svete líbí-nelíbí. Jedného dňa vyrastieš a môžeme pokračovať v diskusii.
Avatar - T613
3. 9. 2010 16:07
Re: Volkswagen Phaeton
Hodnotil jsem někde použitelnost těch sedaček? Asi ne, viď. Když ano, tak mi to najdi.

edit: Matelka mi silně připomínáš. Vyrvat něco z kontextu, obrátit to jak potřebuješ a pak to vyzvracet.