Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW – Teréňák pro všechny

28. 9. 2011 • 07:04
48
249
Zobrazit náhledy (48)
Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan
Nejsilnější diesel v nejprodávanějším evropském SUV, navíc po omlazovací kúře.

Volkswagen Tiguan prošel faceliftem. Žádné designové ani technické veletoče nečekejte, ve Wolfsburgu ladili detaily. Vzhled se měnil v rámci nejnovějších konvencí a pod karoserií k žádné zásadní technické revoluci nedošlo.

Nakonec co jiného čekat od faceliftu úspěšného modelu. Tiguan je nejprodávanějším evropským SUV (prodejně ho předstihuje jen japonský Nissan Qashqai, vyráběný v Anglii), po trojlístku Golf-Passat-Polo je čtvrtým nejprodávanějším Volkswagenem, navíc si drží stálý odbyt a před faceliftem ho dokonce postihl nedostatek skladových vozů.

suv vw testy suv vw testy
 

Co se změnilo po vzhledové stránce? Na přídi definitivně zvítězily horizontální linie. Celek světla a maska chladiče, který ze všeho nejvíc připomíná větší Touareg, podporuje nově tvarovaný nárazník. V případě testované verze Sport&Style se jedná o pohlednější řešení z nabízených možností. Menší nájezdový úhel bude trápit jen menšinu zákazníků, pro ty je určena terénnější Track&Style.

Záď přidává modernější diodovou grafiku světel, dál už je změn pomálu. Tiguan i nadále dokáže maskovat svoji velikost. Z profilu vypadá jako Golf, který někdo nakopl do zadku, až ve srovnání s jinými auty vynikne mohutnost karoserie – hlavně do šířky a do výšky.

suv vw testy suv vw testy
 

V kompaktně tvarované karoserii proto dlí vcelku prostorný interiér. V kabině zaujme nový pohlednější volant a značný nárůst počtu chromovaných elementů. Kladně hodnotíme přechod od relativně ostrého červeného podsvícení přístrojů k vlídnější bílo-černé kombinaci. Snad jen rozsah nastavení intenzity by mohl být širší.

Jinak jsou útroby Tiguanu bez viditelných chyb. Interiér převzatý z Golfu Plus úspěšně zasahuje do teritoria MPV. A tak zde máme mnohými oblíbené plastové stolečky v zadní řadě sedadel a záplavu odkládacích prostorů a nejrůznějších vychytávek. Vypadá to na až pedantské úsilí o zdvojování: máme tu dva držáky na mince, dvě přihrádky s protiskluzovým pogumováním před řadicí pákou, vzadu na každé straně po dvou háčcích na oblečení a také například zdvojené výdechy klimatizace.

Perfektní výsledek? Ne tak docela. Tiguan je uvnitř prostorný, kvalitně navržený a bytelně zpracovaný. Na jeho palubě jsme se ale ani po týdnu nedokázali cítit útulně a navzdory velkém rozsahu nastavení se i ideální poloha sedadel hledala těžko.

Nesmíme zapomínat ani na startovací tlačítko bezklíčového systému Kessy. Na jeho provedení (kovový povrch s podsvíceným nápisem) se nešetřilo, umístění na středovém tunelu ale působí jako dodělávka. Navíc tlačítko při startování vyžaduje dlouze držet, dokud motor úplně nenaskočí.

Naopak jedničku s hvězdičkou zaslouží příplatkový parkovací asistent. Odstup od překážek totiž nesignalizuje jen směrem dopředu a dozadu, přidává se i velmi přesné znázornění vzdálenosti od překážek vedle karoserie. Mimoto existuje možnost automatického parkování (podélně i kolmo k chodníku), kdy řidič ovládá jen pedály a řadicí páku – směr jízdy napovídá a otáčení volantem plně kontroluje elektronika.

suv vw testy suv vw testy
 

Motor 2,0 TDI o výkonu 125 kW je stále tím nejsilnějším, co Volkswagen mezi čtyřválcovými turbodiesely nabízí. V případě Tiguanu je standardně spojen s pohonem všech kol 4Motion a jedinou možností přenosu síly od motoru k nápravám je šestistupňová manuální převodovka – sedmistupňové DSG se pojí pouze se slabším TDI.

Při studeném startu ani při zátěži čtyřválec kultivovaností nevyniká. Handicapem pro něj je i slabší hluková izolace od interiéru, mezi obecně hlučnějšími dieselovými SUV ale patří Tiguan i tak nad průměr.

Údaje 125 kW a 350 Nm jsou mezi dvoulitry stále výbornými hodnotami. Ale priorita této pohonné jednotky je evidentně jiná: plynulý průběh točivého momentu a použitelnost napříč spektrem otáček. Motor má vždy dostatek síly, akcelerace v dálničních rychlostech není nejmenším problémem.

suv vw testy suv vw testy
Hmotnost 1695 kg, velká čelní plocha a pohon všech kol jsou ale vážnými protivníky. Volkswagen se nad nimi snaží naoko získat převahu krátkou dráhou plynového pedálu. Pravda se odhalí při úplném sešlápnutí plynu – proti běžné pozici už stačí zatlačit jen málo, a proto toho motor zákonitě o mnoho víc předvést neumí. Ano, zázraky se nedějí, na pozici jednoho z dynamicky nejnadanějších kompaktních SUV s turbodieselem to ale i tak stačí.

Evropský normovaný cyklus spotřeby zůstává v případě vrcholného Tiguanu jen nedostižnou teorií. Místo proklamovaných 6 jsme jezdili za 8 litrů, kolem této hodnoty se ale průměrná spotřeba pohybuje v zásadě bez ohledu na jízdní styl.

Při obvyklých zkouškách jsme ve 130 km/h odečetli z otáčkoměru 2300 min-1 a spotřeba se ustálila na 8,4 l/100 km. Tempo 100 km/h znamená hodnoty 1800 min-1 a 6,5 l/100 km.

Po stránce jízdních vlastností se Tiguan věrně drží standardů kategorie SUV. Naladění podvozku je tuhé, na nerovnostech se občas ozve i nějaká ta tupá rána. S pasažéry ale auto nepohazuje a řidič cítí, že nějaké nerovnosti Tiguanu vůbec nevadí. I po rozbité silnici se pohybuje se suverénním nadhledem a na ještě rozbitější polní cestě lze držet stejné tempo, jako by pod koly ubíhal český asfalt.

Vyšší těžiště a hmotnost nijak nevybočující z řady konkurentů samozřejmě znamenají boční náklony v zatáčkách a horší odolnost vůči bočnímu přetížení. Proaktivní pohon všech kol 4Motion (základem je spojka Haldex 4. generace) sice pocit neochvějné jistoty nedodá, neznatelným, avšak efektivním přesouváním točivého momentu k zadním kolům ale značně posouvá limity podvozku.

suv vw testy suv vw testy
 

Co tedy vlastně znamená facelift Volkswagenu Tiguan? Vyladění mnoha detailů, osvěžení vzhledu a uchování klíčových předností, jako je variabilní interiér, přesné řazení a řízení nebo živý motor. Tiguan i nadále propojuje obsah zkratek SUV a VW, a proto by pro něj neměl být problém obstát mezi konkurencí i v druhé polovině modelového cyklu.

První cena vozu469.900,- Kč (1,4 TSI 90 kW Trend&Fun)
První cena vozu s testovanou motorizací746.700,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)
Základní cena testovaného vozu746.700,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků897.000,- Kč (2,0 TDI 4Motion 125 kW Sport&Style)

Plusy

  • prostorný interiér
  • přebytek odkládacích ploch
  • vynikající ergonomie a kvalita zpracování
  • velký a variabilní zavazadlový prostor
  • motor se širokým využitelným rozpětím otáček
  • jízdní vlastnosti na silnici i v terénu
  • přesné řazení a řízení

Minusy

  • politika příplatkových položek
  • velký poloměr otáčení
  • pozice za volantem

Témata
VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW
Cena základní sestavy 746 700 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, manuální klimatizace, rádio RCD310, elektrické stahování předních a zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač Premium, tempomat, centrální zamykání, sklopný klíč, kola z lehkých slitin 17 palců, mlhová světla, eloxovaný střešní nosič, sportovní sedadla a další. Kč
Cena testované sestavy 897 000 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (12.400,-), rádio RCD510 (7.600,-), vstup Media-In (4.100,-), automatický parkovací systém Park Assist (18.100,-), bezklíčový vstup (8.600,-), automatická klimatizace (7.800,-), kožené čalounění Vinna a vyhřívání předních sedadel (48.700,-), paket Zrcátka (4.000,-), osvětlení interiéru Ambiente (900,-), bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a denními LED světly (31.400,-), Bluetooth (6.700,-) a další Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.1 / 6
Emise CO2: 158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 470 / 1510
Objem nádrže (l): 64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1695 / 545
Rozměr pneu: 235/55 R17
VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4426
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1703
d) rozvor (mm): 2604
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1571
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 620
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
2. 10. 2011 11:43
Re: jj
není nad starou dobrou 120L že jo
1. 10. 2011 03:42
Re: teréňák
Je to možné. S faceliftovanou verzí nejel, takže nevím, jestli to skutečně funguje. Ale co jsem vyrozuměl, tak by to fungovat mělo. Samozřejmě, realita může být jinde. U původní verze mi to asi nějak uniklo.
Avatar - Ronault.
29. 9. 2011 21:30
Re: OT? SMEKNI
Jo, Rasto Chvála je velmi kvalitní novinář a umí :yes:
29. 9. 2011 18:37
Re: teréňák
elektronickou má i před FL, ale ta je k ničemu... v takové situaci je potřeba přidat plyn a ta elektronická funguje aspoň trochu když se plyn jen lechtá...
navíc v terénu se mi víc osvědčilo jezdit bez ESP a potom je neaktivní...
29. 9. 2011 13:59
Re: teréňák
Elektronickou uzávěrku má snad za příplatek, ne? (Alespoň tenhle faceliftovaný.)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku