Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Sedric
Volkswagen Sedric
Volkswagen Sedric
Volkswagen Sedric
27 Fotogalerie

VW to s přepravníky budoucnosti myslí vážně. Kdy autonomní Sedric vyrazí do ulic ve velkém?

Autonomní řízení a elektromobilita - stěžejní pilíře automobilového průmyslu budoucnosti. Alespoň podle koncernu VW, jenž tyto názory prezentuje na show ve Frankfurtu. A myslí to vážně!

Po proslovu Matthiase Müllera na koncernovém večeru ve Frankfurtu to vypadalo, že během novinářských dnů budeme na stánku Volkswagenu zakopávat o jeden nabíjecí kabel za druhým. Realita už byla střízlivější, ryze elektrické vozy byste tu napočítali na prstech jedné ruky, největším zastoupením aut na baterky byla rodina I.D..

Nechyběl ani autonomní přepravník Sedric, kterým Müller na pódium efektně přijel. Nejde sice o horkou novinku (tento kousek se ukázal už v Ženevě), přesto jsme se o něm v Německu dozvěděli zásadní informace. Volkswagen to totiž se stavbou vozů s autopilotem myslí vážně a Sedric má být jen první vlaštovkou.

„Náš tým již pracuje s nápady na celou rodinu Sedriců – plně autonomních vozů pro město, zaručujících luxusní mobilitu a dojezd na dlouho vzdálenost,“ uvedl Müller o prvním čistě autonomním voze koncernu. Zároveň vypíchnul, že první auta budou zaměstnanci testována co nevidět přímo ve Wolfsburgu.

Otázkou zůstává, jak vzdálenou budoucností vozy Sedric v ulicích jsou. Volkswagen slibuje, že se bavíme o horizontu několika příštích let. „Flotila našich plně autonomních a sdílených vozů bude od roku 2021 globálně zastoupena ve dvou až pěti městech,“ uvedl Johann Jungwirth, šéf strategie pro digitalizaci.

Klíčový faktorem autonomních aut jsou také potřebné změny v legislativě. Volkswagen je vyzbrojí autopilotem úrovně 5, což už vyžaduje zásah do stanovených zákonů. „Očekáváme, že vláda v USA předloží návrh na změny v legislativě v polovině příštího roku. Poté bude následovat Dubaj, Singapur a Čína,“ věří Jungwirth.

Sedric (zkratka pro self-driving car) je podle šéfa návrhářské skupiny Michaela Mauera vytvořen pro přechodná léta. Lidé k autům bez řidiče stále nemají dostatečnou důvěru, proto designéři zapracovali na tom, aby auto bezpečné nejen bylo, ale taktéž tak na první pohled vypadalo. Volkswagen dále uvádí, že i když je vůz od počátku koncipován ke sdílení, mohl by být nakonfigurován i pro vlastnictví jednoho majitele.