Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW vyvíjí bezdrátovou nabíječku, která dobije Taycan na 80 % za 10 minut

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 11. 2021 • 04:25
118
8
Zobrazit náhledy (118)
Vývoj bezdrátové nabíječky Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan Porsche Taycan

Nový projekt má za cíl vyvinout bezdrátovou nabíječku elektromobilů s výkonem až 300 kW, která podstatně zpříjemní a zrychlí nabíjení elektromobilů.

Inovační Hub amerického zastoupení společnosti Volkswagen se pochlubil rozšířením spolupráce s národní laboratoří Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a univerzitou v Tennesse. Cílem této širší spolupráce má být zkoumání uplatnění průlomů v oblasti materiálů a recyklace na podporu elektrické mobility a udržitelné přepravy.

Jedním z prvních společných projektů rozšířené spolupráce těchto subjektů by se přitom měla stát extrémně výkonná bezdrátová nabíječka, jejíž testy probíhají na konceptu Porsche Taycan. Cílem výzkumu je pak dosáhnout průlomu v navrhování systémů bezdrátového nabíjení, kdy se výzkumníci zaměřují na elektromagnetické vlny a odstranění veškerého jejich rušení.

První testy by přitom měly být velmi slibné – efektivitu celého systému se totiž podařilo společnými silami zlepšit již o 98 procent. Prakticky veškerá energie, která opustí nabíječku, tak skutečně nabíjí vozidlo a ztráty jsou jen minimální.

Týmu se navíc povedlo zvýšit nabíjecí výkon z původních 6,6 na 120 kW, což je poměrně působivá hodnota. Konečným cílem je však dosažení nabíjecího výkonu až 300 kW, který by umožnil nabít baterii Taycanu na 80 % během pouhých 10 minut. Podobný výkon má přitom jen velmi omezené množství klasických nabíjecích stanic.

Naše unikátní konstrukce vícefázové elektromagnetické cívky a výkonná elektronika poskytují vysokou úroveň přenosu energie v kompaktním systému s potenciálem zmírnit obavy z dojezdu elektrických vozidel a urychlit dekarbonizaci přepravního sektoru v USA,“ uvedl Xin Sun, zástupce ředitele laboratoře ORNL.

Vedle systému bezdrátového nabíjení ovšem americký inovační hub VW USA pracuje na dalších projektech, včetně vývoje kompozitních panelů karoserie, kabinových materiálů vyrobených z rostlin, nových konceptů recyklace a mnoha dalších.

Související články

Témata
6. 11. 2021 09:22
Re: Genesis
Jenže bezdrát je na domácí nabíjení pro jezdce kolem komína úplný nesmysl, bezdrátová nabíječka a její zabudování třeba k rodinnému domu bude stát majlant a nikdy se nezaplatí. Na veřejné dobíjecí stanici to jakýs takýs smysl dává, protože auta se rychle střídají, možnost poškození nebo krádeže kabelů je vysoká a bezdrát se po mnoha použitích zaplatí, ale aby mohl fungovat na veřejné stanici, tak musí mít cca stejný výkon jako drát. Podle mě má bezdrátové dobíjení malými výkony smysl tak maximálně pro mobilní telefony, pro výkonná zařízení neřkuli EV je to sice v pohodě už řadu let realizovatelné, ale smysl mi to žádný nedává a také zájem o takové řešení ze strany uživatelů je minimální, uvidíme jaký zájem bude o výkonné řešení Porsche.
6. 11. 2021 08:08
Re: Genesis
Pre obchodaka co spravi 400 km denne je to malo, ale pre bezneho uzivatela pohoda. Za den najazdi 50-80 km. Zaparkuje a za 2 hodiny je baterka dobita.
Prave pri bezdrote by som nechcel velky vykon, lebo stratam sa tam neda zabranit.
5. 11. 2021 23:03
Re: Re: Genesis
Zatím...ale není receno, že neuvedou výkonnější u svého většího modelu
5. 11. 2021 22:08
Re: Genesis
S wireless nabíjením si hraje kde kdo, ale 300kW výkon nemá nikdo, Genesis má výkon nabíjení tuším něco kolem 11kW, což je pro větší baterie v EV zoufale pomalé.
5. 11. 2021 21:26
Re: Ideální pro líny lemry
Ale zas to usmazi hlodavce co by sa ti chceli usadit po kapotou :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud