VW vyvíjí bezdrátovou nabíječku, která dobije Taycan na 80 % za 10 minut
Nový projekt má za cíl vyvinout bezdrátovou nabíječku elektromobilů s výkonem až 300 kW, která podstatně zpříjemní a zrychlí nabíjení elektromobilů.
Inovační Hub amerického zastoupení společnosti Volkswagen se pochlubil rozšířením spolupráce s národní laboratoří Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a univerzitou v Tennesse. Cílem této širší spolupráce má být zkoumání uplatnění průlomů v oblasti materiálů a recyklace na podporu elektrické mobility a udržitelné přepravy.
Jedním z prvních společných projektů rozšířené spolupráce těchto subjektů by se přitom měla stát extrémně výkonná bezdrátová nabíječka, jejíž testy probíhají na konceptu Porsche Taycan. Cílem výzkumu je pak dosáhnout průlomu v navrhování systémů bezdrátového nabíjení, kdy se výzkumníci zaměřují na elektromagnetické vlny a odstranění veškerého jejich rušení.
První testy by přitom měly být velmi slibné – efektivitu celého systému se totiž podařilo společnými silami zlepšit již o 98 procent. Prakticky veškerá energie, která opustí nabíječku, tak skutečně nabíjí vozidlo a ztráty jsou jen minimální.
Týmu se navíc povedlo zvýšit nabíjecí výkon z původních 6,6 na 120 kW, což je poměrně působivá hodnota. Konečným cílem je však dosažení nabíjecího výkonu až 300 kW, který by umožnil nabít baterii Taycanu na 80 % během pouhých 10 minut. Podobný výkon má přitom jen velmi omezené množství klasických nabíjecích stanic.
„Naše unikátní konstrukce vícefázové elektromagnetické cívky a výkonná elektronika poskytují vysokou úroveň přenosu energie v kompaktním systému s potenciálem zmírnit obavy z dojezdu elektrických vozidel a urychlit dekarbonizaci přepravního sektoru v USA,“ uvedl Xin Sun, zástupce ředitele laboratoře ORNL.
Vedle systému bezdrátového nabíjení ovšem americký inovační hub VW USA pracuje na dalších projektech, včetně vývoje kompozitních panelů karoserie, kabinových materiálů vyrobených z rostlin, nových konceptů recyklace a mnoha dalších.