Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chystá šetrnější náhradu za li-ion baterie. Má poskytnout větší dojezd i lepší nabíjení

Stanislav Kolman
Diskuze (257)

Japonská automobilka hovoří o připravované novince jako o baterii nové generace. Premiéra prototypu se uskuteční ještě letos.

V moderních elektromobilech se nejčastěji setkáváme s lithium-iontovými akumulátory. Automobilky se však předhánějí v tom, kdo přijde se šetrnějším řešením, které zároveň nabídne větší hustotu, kratší nabíjení a hlavně delší dojezd na jedno nabití.

Toyota v tomto ohledu sází na budoucnost akumulátorů s pevným elektrolytem, které mají podle studií potenciál způsobit revoluci v elektromobilním průmyslu. Kromě výše zmíněných výhod inženýři vyzdvihují i bezpečnější proces nabíjení, protože v průběhu dobíjení nebude docházet k tak intenzivnímu zahřívání.

Video se připravuje ...

Japonci však nejsou jediní, kdo se snaží najít alternativní cestičky v oblasti baterií elektromobilů a plug-in hybridů. Volkswagen investoval do start-upu Quantum Space, který se kromě jiné dočkal podpory od samotného Billa Gatese. Ford a BMW zase vkládají prostředky do firmy Solid Power. A takto bychom mohli pokračovat dál a dál.

Toyota má v této oblasti deset let zkušeností, ostatně v počtu přihlášených patentů na nové akumulátory je jedničkou. Japonci dokonce založili agenturu NEDO, v jejímž čele stojí Akira Yoshino, nositel Nobelovy ceny. Úkolem je finančně podpořit automobilky a univerzity pracující na bateriích s pevným elektrolytem.

„Technické výzvy jsou stále obrovské. V současné době pracujeme na materiálech, které splní nároky na bezpečnost a odolnost,“ říká Masahiko Maeda, šéf technologií v Toyotě. Podle experta je však třeba zajistit dostatečný kontakt mezi pevnými elektrolyty, katodami a anodami. V konvenční baterii to není problém, protože kapalný elektrolytický roztok vyplňuje mezeru mezi elektrodami. Podle odborníků má potřebnou kvalitu zajistit ruční výroba.

Stanislav Kolman
Diskuze (257)

Doporučujeme

11. 8. 2021 17:57
Re: Tvrdá realita versus elektrofašistické kecy:
Tak za cestu letadlem platíš emisní povolenky.

Zkus někdy číst něco jiného než ruské fake weby.
Čau.
Avatar - Barrichello
11. 8. 2021 16:15
Re: Tvrdá realita versus elektrofašistické kecy:
Když chceš volný obchod a globalismus, nemůžeš mít nízké emise. Jak prosté, milý Watsone.

Kdo chce za roční cesty letadlem spálit to co jiní projezdí za 7 let autem, at si to zaplatí.


Chceš sem hodit tabulku, kolik žerou jednotlivé typy letadel?
https://www.czechairliners.net/index.php/archiv-clanku-1/odborne/302-spotreba-dopravnich-letadel.html
Krásný, že
11. 8. 2021 15:41
Re: Tvrdá realita versus elektrofašistické kecy:
A co jsme kdy chtěli prosadit? V EU je 27 zemi. Každá má svůj hlas.
11. 8. 2021 15:40
Re: Tvrdá realita versus elektrofašistické kecy:
Všiml jsi si kolikrát volas po omezení volného obchodu a svobodě pohybu?
Avatar - Barrichello
11. 8. 2021 15:27
Re: Tvrdá realita versus elektrofašistické kecy:
Ale jsitě že to má budoucnost. Jsou to stabilní zdroje nezávislé na výkyvech počasí.

Mělo se investovat do modernizace uhelek nebo stavění nových, nebo pokud se od nich chtělo ustoupit tak do paroplynovek, OZE měli být doplnkový zdroj, vyrábějící MAX 1/3 energetického koláče, zbytek 20% jádro a 5% vodní a 5% dejme tomu biomasa. Zbývajících 40% uhlí nebo paroplyn.

Pokud by to tak udělala každá země EU, výrazně by padly výpustě škodlivin.

Omezit převážení cetek přes půl světa, omezit toaby lidi lítali letadly ročně 200 000 km apod. - pokud chtěj lítat tak moc často soukromě, at si to zaplatí a městské dodávky na rozvážku, taxíky a část busů na elektro, a zbytek nechat, zaměřit se ještě na vylepšen spalovacích motorů a na výrobu syntetických paliv.