Vypálilo Ferrari všem rybník? Podívejte se, jak zrychluje 488 Pista s našlapaným osmiválcem
Přesně 2,4 sekundy potřebuje Bugati Chiron na akceleraci z nuly na sto. K dosažení famózního zrychlení přispívá výkon 1103 kW, 1600 N.m točivého momentu a pohon všech kol. Jenže ani tohle není dle přiloženého videa finální hranice, které lze u sériového auta dosáhnout.
Na něm je zachyceno zrychlení Ferrari 488 Pista, které se na stovku vyšvihne za 2,26 sekundy, dvojnásobné rychlosti pak dosáhne za 6,94 s. Ze záběrů ovšem není patrné, jestli autoři videa ArabGT opravdu akcelerovali na rovné silnici, nebo si k hbitosti trochu „pomohli“. Vždyť i samotné Ferrari uvádělo, že automobil zvládne stovku za 2,85 s.
Připomeňme, že čerstvý maranellský přírůstek pohání 3,9litrový osmiválec s výkonem 530 kW při 8000 otáčkách a 770 N.m točivého momentu ve třech tisících otáčkách na sedmý rychlostní stupeň. Vždyť jde o nejvýkonnější osmiválec v historii Ferrari. Ve srovnání s modelem 488 GTB se suchou hmotnost podařilo snížit o 90 kilogramů na 1280 kg. A budete-li v akceleraci pokračovat, lze se vyšplhat na maximální rychlost až 340 km/h.
Závěrem ještě dodejme, jak si v dané disciplíně vede konkurence. Bugatti Chiron se zrychlením na stovku za 2,4 sekundy jsme již zmiňovali. Huracán zvládá stejnou disciplínu za 2,9 sekundy, stejný čas k dosažení kulaté stovky potřebuje i McLaren 720S.