28.5. 2018 Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek - op.png Google+ profil

Své vysněné Ferrari si prostě postavil. Použil starší díly z Maranella!

Určitě to znáte sami. Dříve nebo později se v životě milovníka vůně benzínu objeví automobil, který se mu nesmazatelně vepíše do srdce a je vlastně úplně jedno, jestli se jedná o špičkový závodní stroj nebo celkem obyčejné lidové vozítko.

Peter Giacobbi se zamiloval do Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1959. Inženýr, kterého pro svou automobilku v Irsku získal v sedmdesátých letech dvacátého století John DeLorean, patří ve svém oboru k nejlepším a může se pochlubit i konstrukcí vlastního sportovního vozu Synthesis 2000 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, jehož karoserii navrhl Tom Tjaarda, který je mimo jiné podepsán i pod De Tomaso Panthera.

Tento muž ovšem nade všechny vozy světa miluje zmiňované Ferrari 250 Testa Rossa, ale i přes svou úspěšnou kariéru nepatří k vyvoleným, přihazujícím úspěšně na vzácný závodní vůz v dražbách renomovaných aukčních domů.

Naštěstí se Peter Giacobbi při jedné ze svých návštěv Itálie na počátku jednadvacátého století seznámil s nadšencem a tak trochu podivínem, v jehož masivní stodole poblíž slavného jezera Como narazil na záplavu nejrůznějších náhradních dílů, mezi nimiž vyčnívala hliníková karoserie pro Ferrari 250 Testa Rossa, odpovídající svým provedením vozům z roku 1959.

Ferrari 625/250 TRC: Stříbrný unikát na videu od Petrolicious

Tuto karoserii údajně sám před lety vlastnoručně vyrobil majitel stodoly, který tehdy chtěl postavit vlastní vůz, ale svůj plán nakonec nedokončil. Peter Giacobbi se tehdy nadchl pro myšlenku, že si postaví svůj vysněný automobil.

Karoserii odkoupil a dal se do práce. Výsledkem jeho několik let trvajícího úsilí je automobil, který není přesnou kopií původního vozu z konce padesátých let, ale kreací, která se mu díky použité technice stavby i zvoleným komponentům velmi silně přibližuje.

Pod hliníkovou karoserií se totiž ukrývá prostorový rám, který přímo vychází z konstrukce původního Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1959, ale je v souvislosti s použitými díly mírně upraven. Zavěšení a odpružení předních kol je totiž použito z Ferrari 330 GTC, zatímco vzadu je náprav s odpružením z Ferrari 400i.

Ferrari a jeho dvanáctiválcové symfonie pro čtyři (1. díl)

V dlouhé přídi sice není usazen třílitrový dvanáctiválec Colombo, který Peter Giacobbi nezískal, ale místo něj je zde velmi podobný dvanáctiválec o objemu 4,4 litru, který byl původně určen pro Ferrari řady 365 a spolupracuje s pětistupňovou převodovkou používanou i v modelu 250 Testa Rossa.

Ferrari a jeho dvanáctiválcové symfonie pro čtyři (2. díl)

Výsledkem celé několik let trvající stavby je automobil, za jehož volantem si může Peter Giacobbi plnit prakticky každý den svůj sen a okusit, jak se cítili Juan Manuel Fangio a Graham Hill, které obdivuje, když s původními Ferrari 250 Testa Rossa závodili.








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Ferrari 812 Superfast u Ares Design promění v moderní 250 GTO Ferrari 812 Superfast u Ares Design promění v moderní 250 GTO

Ferrari 812 Superfast se má stát základem pro moderní…

Nové nejdráže vydražené auto je... jak jinak než Ferrari 250 GTO Nové nejdráže vydražené auto je... jak jinak než Ferrari 250 GTO

Jednotlivé kousky Ferrari 250 GTO se předhánějí v tom,…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…