Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Výroba aut ve Vrchlabí končí, Roomster se stěhuje do Kvasin

Výroba aut ve Vrchlabí končí, Roomster se stěhuje do Kvasin Zdroj: acz

Výroba aut ve Vrchlabí končí, Roomster se stěhuje do Kvasin

Vrchlabský závod Škody Auto zavřen nebude, místo aut se zde budou vyrábět dvouspojkové převodovky.

Více než stoletá výroba automobilů ve Vrchlabí skončí před koncem letošního roku. Během předvánoční směny ze zdejší linky vyjede poslední vůz, kterým bude kompaktní MPV Škoda Roomster.

Roomster je jediným vozem, který se ve Vrchlabí v současnosti montuje. Jeho výroba se od začátku příštího roku přesune do Kvasin, kde se už nyní vyrábějí karoserie pro tento model.

Provoz závodu ve Vrchlabí nicméně ukončen nebude. Od letošního října se zde pro koncern Volkswagen Group vyrábějí sedmistupňové dvouspojkové převodovky s interním označením DQ200, které se prodávají s názvem DSG.

Aktuálně se ve Vrchlabí může vyrábět až 1.000 převodovek denně, od poloviny roku 2013 vzroste výrobní kapacita na 1.500 převodovek denně.

Do modernizace závodu Vrchlabí automobilka investovala zhruba 170 milionů eur. Z toho zhruba 118 milionů eur bylo investováno do nových technických zařízení.

O umístění výroby převodovky DQ200 do Vrchlabí se rozhodlo už na jaře 2011. Dříve se hovořilo o tom, že by ve Vrchlabí mohly vznikat minivozy z rodiny New Small Family (SEAT Mii, Škoda Citigo a Volkswagen Up!). O jejich výrobu se ale nakonec stará závod Volkswagenu v Bratislavě. Důvodem podle vedení VW Group bylo to, že se česká vláda rozhodla v nejbližší době nepřijmout euro.

První automobilové karoserie byly vyrobeny ve Vrchlabí v roce 1908, předtím zde firma Petera a synové vyráběla kočáry. Po roce 1920 se závod už plně specializoval na výrobu automobilových karoserií. Ke Škodě Auto (tedy tehdejšímu AZNP Mladá Boleslav) byl vrchlabský závod přičleněn po jeho znárodnění v roce 1946.