Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Concept i4 je elektromobil s dojezdem 600 km a prohnutou obrazovkou

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Mnichovská automobilka chtěla na ženevském výstavišti představit elektrický koncept BMW i4. Nakonec se musíme spokojit s online premiérou.

BMW i4 otevře novou kapitolu „íčkových“ modelů mnichovské značky. Na evropské trhy dorazí v průběhu příštího roku a vyzvat chce především Teslu Model 3.

Vzhled se nechává inspiroval loni představenou studií řady 4. Přehlédnout nelze výrazné ledvinky na přídi, poznávacím znamením jsou rovněž úzké přední světlomety či střecha svažující se ve stylu kupé. Uvnitř zase vidíme přepracovaný interiér, který sází na absolutní minimalismus. Veškeré klíčové funkce se teď obsluhují prostřednictvím sdruženého přístrojového štítu s prohnutou obrazovkou, zůstává ale oblíbený otočný ovladač iDrive. BMW přitom říká, že tenhle koncept má velmi blízko k sériové produkci.

Zaujmout má nejen samotný vzhled, ale rovněž elektrický pohon v útrobách. Ten tvůrci zatím blíže nespecifikují, ale říkají, že vůz nabídne dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití. Že nepůjde o žádnou brzdu provozu avizuje výkon až 530 koní a akcelerace z klidu na stovku za nějaké čtyři sekundy, přičemž elektromobil posviští maximální rychlostí až 200 km/h.

Dojezd se daří prodloužit řadou aerodynamických opatření. Například zaslepením ledvinek v masce chladiče nebo čistě tvarovanými nárazníky, které pomůžou proudění vzduchu kolem karoserie. Kola jsou také navržena zvlášť pro tento elektromobil a snoubí aerodynamiku s nízkou hmotností.

Nezapomnělo se ani na zvuk. BMW slibuje „vizionářský zvukový podpis“, jenž byl složen světově proslulým skladatelem Hansem Zimmerem. Cílem je další dávka emocí a ozvučení elektromobilů pomocí jednotlivých zvukových světů. Mnichovští říkají, že akustika tohoto modelu spojuje minulost a budoucnost BMW. Na to jsme hodně zvědavi!

Samotná technika v autě je sice nová, BMW i4 ji však nedostane jako první. Úvodním nositelem bude BMW iX3. Kromě zmíněného výkonu stojí za zmínku také nová generace akumulátorů. Ty se v i4 vyznačují nízkou konstrukcí a optimalizovanou hustotou. Váží asi 550 kilogramů a mají kapacitu 80 kWh.

Produkce BMW i4 odstartuje v průběhu roku 2021 v hlavním výrobním závodě automobilky v Mnichově. To znamená, že v budoucnu budou výrobní linky stejné fabriky opouštět vozy se spalovacími motory, plug-in hybridy i ryzí elektromobily. Skupina BMW investuje kvůli nutným změnám do mnichovského závodu přibližně 200 milionů eur.

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Doporučujeme

4. 3. 2020 13:27
Jeste neni april
BMW se spletlo v mesici. Tohle ale musi byt aprilovy zert. Napada me hlaska "to je ale hnus velebnosti". Ten dojezd je zase ciste nemecky, rozumej 600km se bude rovnat 400km.....v lete.
Ten predek ale, to snad ani nemuzou myslev vazne.
https://www.megapixel.cz/foto/18952
https://ct24.ceskatelevize.cz/…h-neroste-riziko
https://www.wayfair.com/…dup-adv2685.html
Avatar - AnGeor
4. 3. 2020 12:15
Re: 80 kWh
muzu se zeptat kolik ti ukazuje kapacitu baterie? 100km v zime?
Avatar - honzaHK
4. 3. 2020 12:01
Re: Blbost teslofilů nezná hranic...
A teď si vem ty desetitisíce (milióny?), co zemřou v ICE autech při používání mobilů. :-O

Jseš jelito.
Avatar - fOE
4. 3. 2020 11:57
Re: Parádní...
Budu se opakovat ale :-O

"a takovej sikovnej kluk to byl, s vkusem na kocky..." :D :-[]
Avatar - fOE
4. 3. 2020 11:56
Re: Se nedivím Kabaňovi,
:-O