Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Mercedes-Benzu SLS AMG skončí příští rok

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 9. 2013
11
Příznivci novodobého racka můžou vyvěsit černé prapory. Produkce SLS AMG skončí dle zatím neoficiálních informací za půl roku.

S továrnou v Sindelfingenu nedaleko Stuttgartu se zřejmě rozloučí celá rodinka kupé a roadsterů včetně verzí GT a Black Series, a to už v první pololetí příštího roku. Server Mercedes-Benz-Passion.com zmiňuje červen příštího roku, přičemž základní verze by měly skončit už v lednu. Racek a jeho otevřené provedení tak odejdou do důchodu a skutečně přímého nástupce se navíc nedočkáme.

Není žádným tajemstvím, že trojcípá hvězda vyvíjí menší a lehčí supersport s názvem SLC. Dokonce to již sama na rozdíl od konce produkce SLS AMG potvrdila a uvolnila oficiální fotky zamaskovaného prototypu. Nový model dostal kód C190, zkratka SLC pak dává vzpomenout na kupé série C107. Počítá se s vidlicovým osmiválcem 4,0 l dopovaným dvěma turbodmychadly. Nejslabší verze by měla dávat 357 kW (485 k). Po ní zřejmě přijde varianta S s výkonem 404 kW (550 k) a pomyslnou třešničkou na dortu se má stát opět Black Series, jejíž řidič bude krotit až 430 kW (585 k). Jedná se prakticky o přímého konkurenta legendárního Porsche 911, měl by být také mnohem levnější než stávající SLS. Různé zprávy hovoří o ceně začínající na 109 tisících eur, což aktuálně v korunách představuje částku 2,8 milionu.

Díky zastavení produkce SLS AMG se pro něj v Sindelfingenu uvolní kapacity. To znamená, že by si jej movití klienti mohli koupit už příští rok a nikoli až v sezóně 2015, jak se původně spekulovalo. SLS AMG se počínaje únorem 2014 rozloučí s fanoušky speciální sérií na bází verze GT, k mání bude v osobu karosářských variantách.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tohle je podle mě
Nove Milla Giri
| 18. 9. 2013
Myslim, ze na internete si mozeme tykat :-) Odkial beries, ze Ferrari 458 ma problemy so zavadami?
Tohle je podle mě
janjezbera
| 18. 9. 2013
pokud byste ty auta řídil pochopil byste to, Fáčko je dobré tak na cestování okolo rodiného sídla a maximálně na výled na golfévé hřiště, tak do 50 km, a to jsem ještě optimista, narozdíl od toho se dá SLS využít i jako auto na cestování delší než 50 km a to ani nepíšu o míře závad, kterými Fáčka trpí
Tohle je podle mě
samael
| 18. 9. 2013
Já bych si-kdybych na to měl-taky koupil F 458,prostě jsem jen konstatoval,že se mi SLS líbí a podle mě je to opravdu nejkrásnější německé auto.
Avatar - Ham.
Tohle je podle mě
Ham.
| 18. 9. 2013
Jednak SLS se prodává lépe než 458 a druhak, že skončí bez nástupce bylo jasné od samého začátku, protože model byl pojatý jako oslava starého racka a jako takový svou úlohu splnil. Nějak modifikovat tvary a dělat další generaci by jistě šlo, ale bylo by vzhledem k retro stylu velmi složité a výsledek by asi stejně nebyl optimální. Je možné, že se MB k podobnému retru zase za 20 let vrátí, ale dnes by to smysl nedávalo. Za SLS jednoznačně patří MB poděkování za citlivý přístup při oslavě legendy :yes: :yes: :yes:
Avatar - Deathstar
Tohle je podle mě
Deathstar
| 18. 9. 2013
Já to retro myslel jako pochvalu,vzhledový odkaz na 300SL "racka" je jasnej:).
Na druhou stranu technologicky je SLS na výši,to máš pravdu(převodovka stejná jakou používá 458 Italia,transaxle uspořádání,nastavitelné tlumiče atd..)