Výroba nového MINI: magický trojúhelník
Druhá generace modelu MINI Cooper se vyrábí ve třech anglických továrnách.
Kdepak, u BMW nevynalezli revoluční výrobní metodu. Uspořádání továren, ve kterých se nyní vyrábí nový model MINI Cooper druhé generace, totiž na mapě připomíná trojúhelník. Všechny továrny podílející se na výrobě vozu se nacházejí v Anglii.
Vrchol trojúhelníku tvoří továrna v Birminghamu (průmyslová zóna Hams Hall), kde se vyrábějí benzinové řadové čtyřválce BMW o objemech 1,6 a 2,0 l. Zatímco předchozí generace MINI Cooper byla vybavena motory vzešlými ze společného brazilského podniku s Chryslerem, nové MINI bude dodáváno s novým motorem, který byl vyvinut v rámci společného podniku s PSA. Jde stále o šestnáctistovku, nicméně sportovní úprava motoru zvyšuje výkon díky turbodmychadlu (předchozí motor díky kompresoru). Do továrny bylo investováno 30 mil. liber, aby mohla být výroba rozšířena o produkci těchto nových šestnáctistovek.
V továrně ve Swindonu se vyrábějí lisované části z kapot, dveří, bočních plechů a zadních částí karoserie a provádí se zde i částečná montáž. Ve Swindonu se vyrábí celkem 280 z 350 lisovaných částí pro model R56 MINI Cooper. Poslední finální fázi smontování provádí továrna v Oxfordu, kde se rovněž provádí lakování a testování vozu. Zajímavostí je, že management továrny musí každý rok přijít se čtyřmi zlepšovacími návrhy.
Protože se model MINI Cooper vyrábí na objednávku, nabízí i velké množství úprav interiéru (372) a exteriéru (319). Je tak poměrně nepravděpodobné, že z výrobní linky sjedou dva totožné vozy. Zákazník má navíc možnost ještě 7 dní po vyrobení vozu zvolit další úpravy.