Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba v kolínském TPCA má letos klesnout na 200.000 aut

David Bureš David Bureš 25. 10. 2013
10
Nejvíce automobilů se v kolínském TPCA vyrobilo v roce 2009, od té doby zdejší výroba klesá.

V kolínské automobilce TPCA bude letos vyrobeno podle odhadů jejího vedení 200.000 automobilů. To je meziroční pokles asi o osm procent, loni bylo v tomto společném podniku Toyoty a PSA Peugeot-Citroën vyrobeno 215.000 aut.

Továrna v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, a to již od roku 2005. Malé vozy sice v průběhu doby prošly dvěma modernizacemi, jejich stáří ale spolu s obecným poklesem prodejů aut v Evropě a větší konkurencí v daném segmentu přispívá k jejich klesajícím prodejům.

Z dat analytické společnosti JATO Dynamics vyplývá, že za tři čtvrtletí roku klesly prodeje Peugeotu 107 meziročně o 22 procent, zatímco C1 a Aygo si shodně proti minulému roku pohoršily o 12 procent.

Rekordním rokem pro TPCA byl rok 2009, kdy z továrny vyjelo 332.489 exemplářů Ayga, 107 a C1. Od té doby výroba v kolínské továrně klesá. Výhled do příštího roku naznačuje, že by výroba mohla být na stejné úrovni jako letos, nebo lehce vyšší. Roční výrobní kapacita závodu činí 340.000 aut.

I přes další pokles produkce v letošním roce počítají PSA a Toyota se zachováním výroby v Kolíně. V příštím květnu 2014 se má konečně začít vyrábět druhá generace kolínských prcků. Prototypy trojice nových miniaut jsou už testovány.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Je to trochu jinak,
| 25. 10. 2013
prostě už zanedlouho skončí TPCA daňové prázdniny a další výhody takže už se jen dojíždí bez investic a pak se "vybydlená" továrna opustí a půjde se jinam, pravděpodobně víc na východ. Tady už vydělali maximum co mohli - trojčata jsou extrémně lacině postavená auta a tak měli hodně solidní marže.
U většiny tzv. zahraničních investorů je scénář pokaždé stejný, třeba z Brna si vzpomínám na firmu Flextronics. Těmto firmám je jedno, kde vyrábí, prostě jdou tam, kde se to nejvíc vyplatí, přeloženo, kde nebudou muset platit daně a tak získají zadarmo zásadní konkurenční výhodu a nadprůměrné zisky. Kdo z nás by platil daně, kdyby nemusel?
Bouda
| 25. 10. 2013
Tak to je samozřejmě pravda. Prostě trhy pro které jsou tato auta určena a kde se opravdu nejvíc prodávala tolik nekupují, větší auta taky ne. Za rok, rok a půl to zas bude lepší a lepší, podle mne.
Bouda
| 25. 10. 2013
Tento vůz jsem měl, měřím 192 cm a že bych se nějak tísnil na předních sedadlech, to si opravdu nepamatuji, naopak...
Ale není to rodinné kombi, toho si jistě bystřejší všimli
Bouda
| 25. 10. 2013
Že by velikost a tísnění (prostornost) ?
Avatar - TS141
re
| 25. 10. 2013
doufám že nová generace prcků z kolína se povede protože konkurence je veliká. tak jim držím palce

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku