Výrobci supersportů mají výjimku! EU jim dá více času v boji s CO2
Poslední rozhodnutí Evropské Unie vůči maloobjemovým automobilkám prodávajícím supersporty je logickým řešením.
Bez jakékoliv výjimky mělo být povinností jednotlivých automobilek do roku 2029 snížit produkci emisí CO2 o 55 % vůči hodnotám CO2 z roku 1990. Tedy až doposud. Evropská Unie se rozhodla udělit výjimku automobilkám, které v Evropě prodají za rok méně než 10.000 vozů. Automobilky jako Ferrari, Lamborghini, Bugatti nebo McLaren se nyní o takové snížení emisí skleníkových plynů musí zasloužit do roku 2035, do něhož rovnou spadá také zákaz prodeje vozů se spalovacím motorem.
O změnu se zasazovala zejména Itálie, což je vzhledem k počtu výrobců supersportů pocházejících z této země zcela logické. Mimo několik států, které proti těmto nařízením Evropské Unie hlasitě bojovaly, byla slyšet také European Small Volume Car Manufacturers Alliance (ESCA). Již z názvu vyplývá, že součástí ESCA jsou automobilky prodávající v malém objemu. ESCA zastupuje značky McLaren, Aston Martin, Pagani, Bugatti, Ineos, Rimac a Koenigsegg.
Tato aliance tvrdí, že k výrobcům supersportů se z hlediska splňování emisí CO2 musí přistupovat naprosto jiným způsobem. Životní cyklus těchto vozů je delší, jsou méně využívána a automobilky vyrábějící tyto vozy zároveň disponují omezeným rozpočtem vůči velkým hráčům ve světě automobilového průmyslu, jako jsou třeba Volkswagen nebo Toyota.
Pro tyto automobilky se samozřejmě jedná o pozitivní zprávu. Valná většina z nich již neúnavně pracuje na elektrických modelech, některé již elektromobily nebo modely s hybridním pohonem mají. Velkou částí prodejního koláče jsou však stále vysoce výkonné supersporty se spalovacím motorem, které zákonitě hodnoty CO2 zvyšují. Záchranou před úplným přechodem na elektromobilitu můžou být syntetická paliva, o kterých se nyní v souvislosti zákazem prodeje spalovacích motorů v roce 2035 nahlas hovoří.