Vysočanská radiála od 29.11.2011 v provozu
Velmi důležité spojení mezi dálnicí D8 a dopravními tepnami republiky, R10 a D11, bylo slavnostně otevřeno. Vysočanská radiála taktéž zjednoduší a zrychlí tok dopravy na Štěrboholskou radiálu (městský okruh) a opačně.
Do budoucna sice dálnice mířící ku Praze spojí pražský okruh, jeho severní část však jen tak hotova nebude. I proto byla dostavba 5,6 kilometru dlouhé Vysočanské radiály tak důležitá. Tranzitní doprava už nebude muset ulicemi Průmyslová, Kolbenova, Chlumecká a dolní částí Kbelské ulice. Tam se každé ráno a odpoledne tvořily kvůli řadě světelných křižovatek dlouhé kolony kamionů a osobních vozů. Hloubětín, Lehovec, Vysočany, Hrdlořezy ale třeba i Černý most si mohou oddychnout.
Zákazy vjezdu se však na staré trase neobjeví, argumentem je velký počet firem a továren (ale třeba i spalovna v Malešicích) které podél staré trasy sídlí a zásobování potřebují. V budoucnu by měl na tento úsek navázat další etapa radiály, vedoucí podél zdejší železniční tratě až k Balabence a k Povltavské, kdy tuto trasu budou využívat zejména lidé mířící do tunelu Blanka.
Čtyřproudá komunikace patří do kategorie MR 24,5/80, tedy má šířku silniční koruny 24,5 metru (šířka pruhů 3,5 metru, zpevněná krajnice 2,5 metru) a návrhovou rychlost 80 km/h. Ta je však zatím snížena, do úplného dokončení stavby (polovina roku 2012) a natažení plotu podél silnice se zde bude jezdit maximálně padesátkou.
Součástí stavby je mj. i realizace dvou biomostů v kilometru 1 a 2 ve staničení od ulice Kbelské (mostní konstrukce o rozpětí cca 50 m, šířky 30 a 40 m) pro umožnění přechodu živočichů přes radiálu. Přes biomost v km 2 je rovněž vedena cyklostezka, navazující na ulici Za Černým Mostem a při severní straně radiály pokračující k Satalicím. Tento cca 1 km dlouhý úsek je součástí zamýšlené cyklistické trasy vedené od stanice metra Rajská zahrada směrem na Vinoř, s výhledem do oblasti Pojizeří.
Stavba byla zahájena v roce 2006 a i kvůli vleklým majetkoprávním řízením (výkupy pozemků stály Pražany 410 milionů Kč) byla rozdělena do tří samostatných etap. Stavbu za celkem 2,5 miliardy Kč zhotovila EUROVIA CS a. s.