Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vysočanská radiála od 29.11.2011 v provozu

Vysočanská radiála od  29.11.2011 v provozu

Vysočanská radiála od 29.11.2011 v provozu Zdroj: acz

Diskuze (25)
Vysočanská radiála konečně otevřena, uleví se desetitisícům Pražanů ale i těm, kteří Prahou jenom projíždějí.

Velmi důležité spojení mezi dálnicí D8 a dopravními tepnami republiky, R10 a D11, bylo slavnostně otevřeno. Vysočanská radiála taktéž zjednoduší a zrychlí tok dopravy na Štěrboholskou radiálu (městský okruh) a opačně.

Do budoucna sice dálnice mířící ku Praze spojí pražský okruh, jeho severní část však jen tak hotova nebude. I proto byla dostavba 5,6 kilometru dlouhé Vysočanské radiály tak důležitá. Tranzitní doprava už nebude muset ulicemi Průmyslová, Kolbenova, Chlumecká a dolní částí Kbelské ulice. Tam se každé ráno a odpoledne tvořily kvůli řadě světelných křižovatek dlouhé kolony kamionů a osobních vozů. Hloubětín, Lehovec, Vysočany, Hrdlořezy ale třeba i Černý most si mohou oddychnout.

Zákazy vjezdu se však na staré trase neobjeví, argumentem je velký počet firem a továren (ale třeba i spalovna v Malešicích) které podél staré trasy sídlí a zásobování potřebují. V budoucnu by měl na tento úsek navázat další etapa radiály, vedoucí podél zdejší železniční tratě až k Balabence a k Povltavské, kdy tuto trasu budou využívat zejména lidé mířící do tunelu Blanka.

Čtyřproudá komunikace patří do kategorie MR 24,5/80, tedy má šířku silniční koruny 24,5 metru (šířka pruhů 3,5 metru, zpevněná krajnice 2,5 metru) a návrhovou rychlost 80 km/h. Ta je však zatím snížena, do úplného dokončení stavby (polovina roku 2012) a natažení plotu podél silnice se zde bude jezdit maximálně padesátkou.

Součástí stavby je mj. i realizace dvou biomostů v kilometru 1 a 2 ve staničení od ulice Kbelské (mostní konstrukce o rozpětí cca 50 m, šířky 30 a 40 m) pro umožnění přechodu živočichů přes radiálu. Přes biomost v km 2 je rovněž vedena cyklostezka, navazující na ulici Za Černým Mostem a při severní straně radiály pokračující k Satalicím. Tento cca 1 km dlouhý úsek je součástí zamýšlené cyklistické trasy vedené od stanice metra Rajská zahrada směrem na Vinoř, s výhledem do oblasti Pojizeří.

Stavba byla zahájena v roce 2006 a i kvůli vleklým majetkoprávním řízením (výkupy pozemků stály Pražany 410 milionů Kč) byla rozdělena do tří samostatných etap. Stavbu za celkem 2,5 miliardy Kč zhotovila EUROVIA CS a. s.


Zvětšit mapu

Vstoupit do diskuze (25)