Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácné Porsche 911 Strosek Mega Speedster míří do aukce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 1. 2016
22
Zobrazit náhledy (22)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Pozornost sběratelů a vyhlášených aukčních domů upravené automobily většinou příliš nepřitahují, ale lze narazit i na výjimky. Jednou z nich je 911 Strosek Mega Speedster.

Vittorio Strosek na počátku sedmdesátých let spolupracoval s Luigim Colanim a má na svém kontě i několik projektů pro automobilky Honda a Volkswagen, ale nejvíce se proslavil svou vlastní tuningovou společností a jejími kreacemi na základech vozů značky Porsche osmdesátých a devadesátých let.

Dokonalou ukázkou práce tohoto úpravce je právě 911 Strosek Mega Speedster, jehož základem je Porsche 911 Speedster generace 964 z roku 1993, které je již ve své standardní podobě nejen pro sběratele hodně zajímavým a vzácným vozem, vyrobeným v počtu pouhých 936 exemplářů.

Automobilku Porsche vůz, který nyní míří do aukce pořádané společností Bonhams 28. ledna ve Scottsdale, opustil 4. června roku 1993 s karoserií v modrém laku Maritime a interiérem kombinujícími modrou a šedou barvu.

Před dodáním svému prvnímu majiteli na Floridu zamířil tento Speedster do dílen společnosti Vittoria Stroseka, kde se proměnil v Mega Speedster. Hlavní pozornost úpravce se přitom zaměřila na karoserii. Porsche se v rámci proměny dočkalo nových nárazníků i širších blatníků a prahů.

S ohledem na čistotu provedení úprav karoserie ovšem největší pozornost přitahují detaily v podobě nových poly-eliptických hlavních světlometů nebo vstupů vzduchu před zadními koly a aerodynamický tvarovaných vnějších zpětných zrcátek. V souvislosti s rozšířením karoserie pak došlo i na úpravy podvozku a použití nových třídílných 17-palcových kol z produkce společnosti OZ Racing.

Úpravy provedené v interiéru se týkaly především použitých materiálů čalounění sedadel, ale došlo i na výkonný audio systém, který byl bohužel jedním z majitelů nahrazen novější aparaturou značky Alpine.

Zásadnější zásahy se vyhnuly atmosférickému vzduchem chlazenému šestiválci o objemu 3,6 litru, u nějž je uváděn výkon okolo 201 kW (274 k). Prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jsou u Speedsteru roztáčena samozřejmě jen kola zadní nápravy.

Podle materiálů aukční síně Bonhams má být toto konkrétní 911 Strosek Mega Speedster jedním ze dvou těchto vozů v modré Maritime, zároveň jedním ze tří Mega Speedsterů na území Spojených států amerických a jedním z celkem patnácti takto upravených Porsche 911 Speedster.

S ohledem na výjimečnost vozu, jeho velmi dobrý stav a skutečnost, že nemá najeto ani 9335 km se očekává, že bude vydražen za částku mezi 180.000 až 220.000 amerických dolarů (zhruba 4,5 až 5,5 milionu Kč).

Porsche v rámci modelové řady 911 nabízelo Speedster jako standardní model v letech 1987 až 1989, kdy byl jeho základem model Carrera 3,3 a vzniklo 2065 vozů. Následně v letech 1992 až 1994 byl nabízen v generaci 964.

Naposledy jej Porsche oživilo v roce 2010 v rámci generace 997, kdy se na pařížském autosalonu představil model 911 Speedster, který vznikl v limitované sérii 356 vozů, odkazující na původní 356 Speedster z padesátých let.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku