Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácné Porsche 911 Strosek Mega Speedster míří do aukce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Pozornost sběratelů a vyhlášených aukčních domů upravené automobily většinou příliš nepřitahují, ale lze narazit i na výjimky. Jednou z nich je 911 Strosek Mega Speedster.

Vittorio Strosek na počátku sedmdesátých let spolupracoval s Luigim Colanim a má na svém kontě i několik projektů pro automobilky Honda a Volkswagen, ale nejvíce se proslavil svou vlastní tuningovou společností a jejími kreacemi na základech vozů značky Porsche osmdesátých a devadesátých let.

Dokonalou ukázkou práce tohoto úpravce je právě 911 Strosek Mega Speedster, jehož základem je Porsche 911 Speedster generace 964 z roku 1993, které je již ve své standardní podobě nejen pro sběratele hodně zajímavým a vzácným vozem, vyrobeným v počtu pouhých 936 exemplářů.

Automobilku Porsche vůz, který nyní míří do aukce pořádané společností Bonhams 28. ledna ve Scottsdale, opustil 4. června roku 1993 s karoserií v modrém laku Maritime a interiérem kombinujícími modrou a šedou barvu.

Před dodáním svému prvnímu majiteli na Floridu zamířil tento Speedster do dílen společnosti Vittoria Stroseka, kde se proměnil v Mega Speedster. Hlavní pozornost úpravce se přitom zaměřila na karoserii. Porsche se v rámci proměny dočkalo nových nárazníků i širších blatníků a prahů.

S ohledem na čistotu provedení úprav karoserie ovšem největší pozornost přitahují detaily v podobě nových poly-eliptických hlavních světlometů nebo vstupů vzduchu před zadními koly a aerodynamický tvarovaných vnějších zpětných zrcátek. V souvislosti s rozšířením karoserie pak došlo i na úpravy podvozku a použití nových třídílných 17-palcových kol z produkce společnosti OZ Racing.

Úpravy provedené v interiéru se týkaly především použitých materiálů čalounění sedadel, ale došlo i na výkonný audio systém, který byl bohužel jedním z majitelů nahrazen novější aparaturou značky Alpine.

Zásadnější zásahy se vyhnuly atmosférickému vzduchem chlazenému šestiválci o objemu 3,6 litru, u nějž je uváděn výkon okolo 201 kW (274 k). Prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky jsou u Speedsteru roztáčena samozřejmě jen kola zadní nápravy.

Podle materiálů aukční síně Bonhams má být toto konkrétní 911 Strosek Mega Speedster jedním ze dvou těchto vozů v modré Maritime, zároveň jedním ze tří Mega Speedsterů na území Spojených států amerických a jedním z celkem patnácti takto upravených Porsche 911 Speedster.

S ohledem na výjimečnost vozu, jeho velmi dobrý stav a skutečnost, že nemá najeto ani 9335 km se očekává, že bude vydražen za částku mezi 180.000 až 220.000 amerických dolarů (zhruba 4,5 až 5,5 milionu Kč).

Porsche v rámci modelové řady 911 nabízelo Speedster jako standardní model v letech 1987 až 1989, kdy byl jeho základem model Carrera 3,3 a vzniklo 2065 vozů. Následně v letech 1992 až 1994 byl nabízen v generaci 964.

Naposledy jej Porsche oživilo v roce 2010 v rámci generace 997, kdy se na pařížském autosalonu představil model 911 Speedster, který vznikl v limitované sérii 356 vozů, odkazující na původní 356 Speedster z padesátých let.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)