Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Předběhlo dobu a dnes stojí pakatel
Ve Itálii se aktuálně prodává jedno z nejvzácnějších historických luxusních SUV. Monteverdi Sahara z konce sedmdesátých let bylo levnějším sourozencem modelu Safari, konkurenta úspěšnějšího Range Roveru.
Na švýcarskou značku Monteverdi si dnes vzpomenou hlavně milovníci automobilového dějepisu, protože fungovala pouze v letech 1967 až 1982, kdy vyráběla luxusní vozy. Automobilka sídlící na jihu Basileje tehdy spolupracovala s italskou karosárnou Fissore a v roce 1976 se rozhodla experimentovat, když uvedla do prodeje luxusní offroady, kterými trochu předběhla dobu. Duchovní předchůdci dnešních SUV měly konkurovat soudobému Range Roveru.
Švýcaři je založili na americkém offroadu International Harvester Scout 800. První model Safari se představil už v roce 1976 se zakázkovou karoserií Fissore a luxusnějším interiérem a o dva roky později jej doplnila i levnější verze Sahara, která si ponechala karoserii dárcovského amerického offroadu a byla specifická charakteristickými vylepšeními – tím nejvýraznějším je specifická maska chladiče.
Monteverdi levnější Saharu prodávalo se třemi motorizacemi – základním 5,7litrovým zážehovým osmiválcem z Internationalu Harvester, výkonnějším 5,7litrovým zážehovým osmiválcem Chevrolet a 3,2litrovým vznětovým šestiválcem Nissan. Naftová jednotka je v saharách tou nejvzácnější, ale celkově se jich vyrobilo jen málo. Monteverdi Sahara se vyrábělo pouze do roku 1980 a celkem vzniklo jen 30 kusů.
I díky tehdejším prodejům, výrazně nižším než automobilka očekávala, je dnes Monteverdi Sahara sběratelskou raritou, která se objevuje na prodej jen vzácně. A jeden z takových okamžiků nastal právě teď, protože na britském aukčním serveru Collecting Cars se aktuálně draží velmi zachovalý kousek z italského Milána.
Prodejce uvádí, že Monteverdi Sahara vyrobené v prvním roce výroby 1978 dodnes najelo přes 82 tisíc kilometrů a je vybaveno silnějším osmiválcem Chevrolet. V minulosti prošlo opravou laku, ale podle uvedených informací by mělo být v originální specifikaci tak, jak bylo vyrobeno. Pro sběratele malosériových aut a terénních čtyřkolek se tak objevila unikátní možnost, jak tuto raritu koupit právě teď.
A za jakou cenu se prodává? Aktuální nejvyšší příhoz je 15.000 eur, tedy necelých 400 tisíc korun. Průběh aukce můžete sledovat na webu Collecting Cars.