Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzácný prototyp hranatého kupé Aston Martin V8 Zagato čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 5. 2019
38
Zobrazit náhledy (38)
Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype Aston Martin V8 Zagato Prototype

Aston Martin V8 Zagato z roku 1986 je díky svým hranám doslova esencí automobilového designu osmdesátých let dvacátého století. Díky skutečnosti, že s karoserií kupé vzniklo jen 52 vozů, se navíc jedná o velmi vzácnou připomínku jednoho desetiletí.

Aston Martin V8 Zagato měl výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 1986 a představoval prvního zástupce obnovené spolupráce mezi britskou automobilkou a italskou karosárnou. Aston Martin pro tento model stavěl podvozky s dvouventilovým vidlicovým osmiválcem DOHC 5,34 l a ze svého sídla v britském Newport Pagnellu je odesílal do Milána, kde karosárna Zagato prováděla finální montáž.

Dvoumístné kupé svým designem plně odpovídalo módě druhé poloviny osmdesátých let, i když ne každému se tehdy díky svým možná až příliš přímočarým liniím líbilo, ale rozhodně díky svému motoru se čtyřmi dvojitými karburátory Weber 48 DIF a výkon 322 kW (431,5 k) v kombinaci s nízkou hmotností patřilo mezi tehdejší nejrychlejší vozy na trhu. Akceleraci z 0 na 100 km/h mělo kupé zvládnout za 5,0 s a dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h.

Aston Martin V8 Zagato v letech 1986 a 1987 vznikl v počtu pouhých 52 vozů a i mezi nimi existují výjimečné exempláře. Mezi ty nejvýjimečnější patří kupé, které v současnosti k prodeji nabízí společnost Pendine Historic Cars ve Velké Británii. Vůz s číslem podvozku 20011 je totiž jedním ze tří prototyp a jedním ze dvou s řízením na pravé straně. Druhý prototyp s řízením na pravé straně vlastnil mimochodem Rowan Atkinson. Ten jej koncem devadesátých let nechal u Aston Martin Works Service přestavět pro účast v závodech, které pořádal Aston Martin Owners Club.

Exemplář, který společnost Pendine Historic Cars nyní nabízí k prodeji, se vedle skutečnosti, že je jedním z vývojových prototypů, schválených pro provoz na běžných silnicích může pochlubit i několika odlišnostmi od většiny ostatních zástupců modelu V8 Zagato. Je to jedním ze dvou vozů dodaných s ochranným rámem v interiéru a jedním ze čtyř, jejichž osmiválec byl naladěn na 327 kW (438 k). Britský magazín Autocar měl k dispozici jeden z vozů s tímto výkonem v roce 1986 a při svých testovacích jízdách s ním dosáhl maximální rychlosti 299,37 km/h a zrychlení z 0 na 96,56 km/h za 4,8 s.

Prvním majitelem výjimečného prototypu se stal významný zákazník značky Aston Martin Wensley Hayden-Baillie, na jehož jméno byly vystaveny doklady k vozu včetně záručního listu. Současný majitel, který není jmenován, vlastní vůz posledních dvacet let a v letech 2009 až 2013 jej nechal důkladně renovovat u specializované společnosti Auto Restorations na Novém Zélandu. Díky tomu je tento V8 Zagato ve špičkové kondici, což potvrzuje i skutečnost, že byl pozván a účastnil se prestižní přehlídky Concorso d'Eleganza u Grand Hotelu Villa d'Este v italském Cernobbiu na břehu jezera Coma v roce 2016.

S ohledem na výjimečnost tohoto vozu pak není velkým překvapením, že jeho cena je stanovena na 530.000 britských liber (zhruba Kč). Za tuto částku však majitel získá skutečně jedinečný vůz, který je nádhernou vzpomínkou na osmdesátá léta dvacátého století.

Zdroj: Pendine Historic Cars Limited.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku