Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vznikne gigakoncern GM-Ford?

Jan Cacek
Diskuze (31)
Vrcholní představitelé koncernů General Motors a Ford Motor prý zvažují partnerství, které by zásadně ovlivnilo celé odvětví.

Podle několika zákulisních zdrojů diskutují špičky koncernů GM a Ford o fúzi či alianci obou firem poté, co v červenci šéf Nissanu Carlos Ghosn nadhodil možnost aliance Renault-Nissan-GM.

Není jasné, na čí popud byly zahájeny rozhovory mezi GM a Fordem. Podle jednoho zdroje byl totiž Ford kontaktován šéfem GM Wagonerem hned druhý den po zveřejnění Ghosnova návrhu, další zdroj tuto verzi popírá. V srpnu údajně proběhla schůzka mezi finančními řediteli obou koncernů, Fritzem Hendersonem z GM a Donem Leclairem z Fordu.

Není však jasné, zda jednání (k nimž se mimochodem mluvčí GM i Fordu odmítli vyjádřit) povedou k úspěšnému konci. Šance, že se oba koncerny dohodnou, je prý velmi malá. General Motors navíc v současnosti stále studuje v rámci 90-denní lhůty Ghosnův návrh aliance s Renaultem a Nissanem, podporovaný majoritním akcionářem GM Kerkorianem.

Jan Cacek
Diskuze (31)
2. 10. 2006 12:19
Re: Zákon džungle - přežijí pouze silní
Je hned vedle, Johny... překvapuje mě, že bereš za povinost číst tu každej blábol, Já si přečet ten tvůj a vůbec mi to nevadí :-) Tak se uklidni a zkus napsat něco smysluplného.
2. 10. 2006 09:37
Re: "mam pocit"
Aby sme nakoniec neboli prekvapeni, ze za 20 rokov preziju len Cinania. Pokial americki a europski vyrobcovia nedostanu rozum a nezacnu so sebou nieco robit, je to dost realne. Fuzie su jednym z prostriedkov ako usetrit naklady na vyvoj. Aj ked ten efekt mi nepripada az taky vyrazny. Ak usetria polovicu alebo aspon tretinu penazi za vyvoj, tak je to plus, su to dost velke palky. Na druhu stranu ked sa to rozpocita na celu dobu vyroby takto navrhnutych modelov, tak uz to nevyzera az tak oslnivo. Ceny aut ani pri usetreni nakladov na vyvoj neposunuli smerom dolu, aby sa podporil predaj a stupli pocty vyrobenych a predanych kusov. Ked cinske automobilky dotiahnu kvalitu na zelanu uroven, a auta budu stale o kus lacnejsie ako konkurencne, tak to maju vyhrane. Stravil pracovne niekolko tyzdnov v nemenovanej nemeckej automobilke. 6-hodinovy pracovny cas a len jeden piatok v mesiaci pracovny, ostatne volne. Linka poloautomatizovana, rucnej prace minimum. Na pase same jednoduche modely, ziadny pohon 4x4, luxusna elektronika ani nic podobne (to sa vyraba za hranicami v krajinach s lacnou pracovnou silou). V robote veget, nikto sa netrha, normy volne (lebo odbory su velmi silne a vzdy si vydupu co chcu). A dobre platy, v prepocte na nase od 60.000,-Sk vyssie. Nemecky vyvoj - ked som to videl, pochopil som, kolko penazi a energie sa premrha na takzvany vyvoj. Nemecky vyvojovy konstrukter, to je uhrovity mladik co sotva skoncil skolu, s nausnicou v uchu a vlasmi do chvosta, ktory si rano o osmej dofrci do roboty na Audi TT. Z tych 6 hodin co ma makat tak naozaj nieco robi asi take 2-3 hodiny. Zbytok casu prekecaju o zenskych, o futbale, a tak podobne. Z ich kancelarii vychadza taky des, ze kazdy projekt dostavaju nazad s tym, ze to co vypotili, nie je ani vyrobitelne. Ja som sa pozastavil nad jednou takou blbostou, ako je diera v priecke medzi motorom a kabinou. Priemer bol zatolerovany na 5 stovak a poloha plus mínus jedna desatina. Na takom mieste, ze konstrukterovi lisovacieho nastroja na ten plech sa museli postavit vsetky vlasy dupkom. A tato super-presna diera mala sluzit ako prechodka na kable! Takze si mysli, ze okrem globalnych krokov si treba prehrabat aj vlastny piesocek a nevyhadzovat peniaze do vzduchu.
1. 10. 2006 13:43
Re: 2 Marko
Tome, ja nepoznam pohnutky p. Karkeriona. Moze ist o jesitnost stareho miliardara, ktori si chce dokazat, ze ak ´podiel vo firme, tak ma dosah na strategicke rozhodnutia manazmentu. Moze ist kludne aj o cisto pragmaticky pokus zvysit hodnotu svojej investicie, podlozenu serioznou analyzou. Moze ist o cokolvek medzi tymi dvoma polmi. ;-)
30. 9. 2006 18:34
Re: Zákon džungle - přežijí pouze silní
:yes: :-)
30. 9. 2006 17:13
Re: Zákon džungle - přežijí pouze silní
Lexus se prodává tuším od ledna. Prodává se ho málo a jestli je z toho někdo překvapený, jsem to já a je to nepochybně TTT. Řádově víc se prodává v Japonsku BMW. To je vše. Já z toho nejančím. Mě je to úplně jedno, kolik tam kdo prodá aut. Překvapuje mě ovšem, že ty tu o tom nepíšeš a člověk, aby to z tebe páčil heverem :-) :yes: