Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ward's Auto 10 Best Engines 2016: Návrat k tradičním hodnotám?

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
61 Fotogalerie
Diskuze (18)
Ward´s Auto zveřejnilo svůj tradiční žebříček nejlepších současných motorů. Při pohledu na výsledky anket z minulých let neuvěříte, že jde o stejnou soutěž...

Web Ward´s Auto vešel do širšího povědomí zejména anketami, pravidelně vybírajícími interiéry a motory, které se redakčnímu týmu v poslední době nejvíce líbily. Nyní zveřejňuje výsledky Ward's Auto 10 Best Engines 2016 a možná je na čase se ptát, na jakých základech vlastně tato anketa stojí, protože v posledních letech předvádí dost nekonzistentní postoj.

Ward's Auto bylo, zcela v duchu amerického přístupu k autům, vždy baštou středních a velkých atmosférických motorů, v roce 2014 se to tam ale z ničeho nic začalo hemžit turbodiesely a malými turbobenziny a vloni zbyl z atmosfér už jen jediný zástupce. Dobře, řeknete si, nastal čas na změnu a Ward´s Auto jde s dobou. Jenže tu jsou výsledky pro rok 2016 a najednou se všechno otáčí. Sice ne o 180 stupňů, ale minimálně o 90.

Co se turbodieselů týče, z nich zůstal v Top 10 jediný - třílitrový V6 z Ramu a někam se také vytratily turbobenziny. Najdete pouze I6 3.0 z BMW 340i, čtyřválcový dvoulitrový boxer ze Subaru WRX a doplňuje je turbokompresorový dvoulitr z Volva XC90. Vytlačily je pohonné jednotky hybridů a teď se podržte - atmosférické benziňáky!

Co se hybridů týče, v seznamu se objevuje plug-in hybrid Chevroletu Volt, tvořený benzinovou patnáctistovkou a 120kW elektromotorem, společně s plug-in hybridem Hyundai Sonata s benzinovým dvoulitrem a 50kW elektromotorem a do popředí se vrací Toyota Prius 1.8 s 53kW elektrikou. Čest atmosférám vrací V6 3,6 l od Chevroletu, V8 5,2 l ze Shelby GT350 a V6 3,5 l od Nissanu. Já vím, není to mnoho, ale když k tomu připočítáme atmosféry z hybridních systémů, jsme zase na nadpoloviční většině.

  • 3.0L Turbo I6 DOHC (BMW 340i)
  • 3.6L V6 DOHC (Chevrolet Camaro/Cadillac ATS)
  • 1.5L I4 DOHC/120kW Drive Motor (Chevrolet Volt EREV)
  • 5.2L V8 DOHC (Ford Shelby GT350 Mustang)
  • 2.0L I4 DOHC/50kW Drive Motor (Hyundai Sonata PHEV)
  • 3.5L V6 DOHC (Nissan Maxima)
  • 3.0L Turbodiesel V6 DOHC (Ram 1500 EcoDiesel)
  • 2.0L I4 Turbo DOHC Boxer (Subaru WRX)
  • 1.8L I4 DOHC/53-kW Drive Motor (Toyota Prius HEV)
  • 2.0L I4Turbo/Supercharged DOHC (Volvo XC90)

Trošku (vlastně docela dost) podezírám Ward´s Auto, že si za volbu v posledních dvou letech vyslechli spoustu nehezkého od veřejnosti a dost možná i amerických inzerentů a byli nuceni ze svého "vizionářství" trošku slevit. Ale ať už za tím stojí cokoli, rozhodně to potěší...

Vstoupit do diskuze (18)