Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann se vrací a představuje svůj první elektrický roadster Project Thunderball

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Známý německý výrobce retro-stylizovaných roadsterů a kupé o sobě dává vědět se svým novým roadsterem, který vyměnil spalovací motory za nadupaný elektrický pohon.

Project Thunderball, jak už je u společnosti Wiesmann zvykem, opět zaujme elegantním designem, který v sobě nezapře trochu retra. Ovšem zatímco v minulosti bývaly pod kapotou motory z produkce BMW, tentokrát byste spalovací motor hledali marně. Project Thundarball je totiž osazen dvěma elektromotory.

Ovšem zatímco většina výrobců umisťuje (ve většině případů) jen jeden elektromotor na nápravu, technici ve Wiesmannu se rozhodli umístit oba motory pouze na zadní nápravu. Tenhle elektrický roadster tak zřejmě bude mít velmi živou záď. Ostatně stačí se podívat na parametry.

Video se připravuje ...

Kombinovaný výkon dvou elektromotorů by se měl pohybovat kolem 671 koní, kombinovaný točivý moment ovšem dosahuje úctyhodných 1100 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak tahle otevřena zadokolka měla zvládnout za pouhých 2,9 sekundy.

O napájení dvou elektromotorů se stará baterie s kapacitou 83 kWh, vůz pracuje s napětím 800V a nabíjení baterie je možné při výkonu až 300 kW. S plně nabitou baterií by měl Project Thunderball zvládnout až 500 kilometrů, k čemuž by ostatně mělo dopomoci i regenerativní nabíjení s pěti úrovněmi intenzity.

Roheen Berry, CEO společnosti, měl dokonce prohlásit, že nový Wiesmann Project Thunderball má být nejúžasnější elektrický sportovní vůz na světě. Sluší se ovšem dodat, že jeho hmotnost se má pohybovat kolem 1700 kilogramů. To by nás však u elektromobilu nemělo zas tak překvapovat.

Vraťme se ale ještě na chvíli k samotnému designu, který opět připomíná tradiční britské roadstery a pracuje s tvary starších modelů značky. Například vejcovitý tvar masky chladiče vychází z modelu MF5 V10, od kterého si novinka zřejmě vypůjčila i uspořádání světel vpředu a vzadu.

Kabina vozu je však moderní a působí prémiově. Za sportovním volantem s menším průměrem je vidět digitální přístrojový štít a nechybí ani dotyková obrazovka infotainmentu, přesto Thunderball nabídne i několik kulatých analogových ukazatelů. Interiér je čalouněn kůží, objevuje se však i karbonový. Sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy pak už na první pohled ukazují zajímavé boční vedení.

Výrobce zatím neupřesnil, kdy se Project Thunderball dostane na trh, jaká bude cena a kolik kusů bude vyrobeno. Výroba by však měla probíhat v závodu Gecko v německém Dülmenu a na výrobě elektrického roadsteru by měla pracovat většina lidí z původního týmu společnosti Wiesmann.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme