Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann se vrací ve velkém stylu. Oživená ikona dostane osmiválec BMW M

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Německý výrobce luxusních ručně vyráběných sporťáků se příští rok vrátí na scénu. První informace o Projectu Gecko se dozvídáme už teď, včetně té nejzajímavější.

Automobilka Wiesmann vznikla v roce 1988, v posledních letech ale byla spíše v útlumu. Změnit se to má rokem příštím, kdy společnost uvede zcela nový model. Vůz s označením Project Gecko bude vznikat v původní továrně společnosti v německém Dülmenu a prozrazuje o sobě první podrobnosti.

Tvůrci chtějí snoubit to nejlepší z historie i současnosti. Výrazný design a luxusní provedení zůstanou zachovány a navážou na úspěchy předchůdců. Ve srovnání s nimi máme očekávat jen drobnou vzhledovou evoluci. Mezi stěžejní novinky bude patřit zcela nová odlehčená platforma a moderní plnotučný motor.

Wiesmann vsadí na koncepci motoru vpředu uprostřed, pohon zadních kol a rozložení hmotnosti 50:50. Inženýři slibují, že novinka bude především zábavným náčiním pro všechny nadšené řidiče. Pohonné ústrojí dostane od mnichovského BMW. Půjde o „emkový“ zážehový osmiválec TwinPower Turbo, čímž obě společnosti prohloubí své významné historické partnerství.

Video se připravuje ...

Za projektem stojí generální ředitel společnosti Roheen Berry, který se při pracích spojil se svým bratrem Sahirem. Je to obdobný příběh, jako ten z roku 1988, kdy automobilka vznikala pod taktovkou bratrů Martina a Friedhelma Wiesmannů. Nový vůz bude výsledkem tříleté práce inženýrů a designérů.

„Poslední nezávislý německý výrobce sporťáků je zpět a má před sebou vzrušující budoucnost, na kterou se těšíme. Když jsme se vydávali na tuto cestu, řekli jsme si, že chceme přepracovat ikonu. A víme, že jdeme správným směrem,“ řekl Berry při prozrazování prvních podrobností o Projectu Gecko.

Wiesmann tvrdě pracoval na zlepšení jízdních vlastností a modernizaci klíčových prvků. Technologie dnešní doby dokážou přizpůsobit vůz nejnovějším standardům, takže nebude problém jej legálně provozovat na drtivé většině klíčových trhů. Další technické podrobnosti o autě máme očekávat v horizontu příštích měsíců. Perličkou je, že v německém Dülmenu pracuje na připravovaném sporťáku i několik členů původního týmu.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)