Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Wiesmann Project Gecko
Wiesmann Project Gecko
Wiesmann Project Gecko
Wiesmann Project Gecko
51 Fotogalerie

Wiesmann se vrací ve velkém stylu. Oživená ikona dostane osmiválec BMW M

Německý výrobce luxusních ručně vyráběných sporťáků se příští rok vrátí na scénu. První informace o Projectu Gecko se dozvídáme už teď, včetně té nejzajímavější.

Automobilka Wiesmann vznikla v roce 1988, v posledních letech ale byla spíše v útlumu. Změnit se to má rokem příštím, kdy společnost uvede zcela nový model. Vůz s označením Project Gecko bude vznikat v původní továrně společnosti v německém Dülmenu a prozrazuje o sobě první podrobnosti.

Tvůrci chtějí snoubit to nejlepší z historie i současnosti. Výrazný design a luxusní provedení zůstanou zachovány a navážou na úspěchy předchůdců. Ve srovnání s nimi máme očekávat jen drobnou vzhledovou evoluci. Mezi stěžejní novinky bude patřit zcela nová odlehčená platforma a moderní plnotučný motor.

Wiesmann vsadí na koncepci motoru vpředu uprostřed, pohon zadních kol a rozložení hmotnosti 50:50. Inženýři slibují, že novinka bude především zábavným náčiním pro všechny nadšené řidiče. Pohonné ústrojí dostane od mnichovského BMW. Půjde o „emkový“ zážehový osmiválec TwinPower Turbo, čímž obě společnosti prohloubí své významné historické partnerství.

Video placeholder
Wiesmann se vrací! Takto láká na chystanou novinku • Zdroj: Wiesmann

Za projektem stojí generální ředitel společnosti Roheen Berry, který se při pracích spojil se svým bratrem Sahirem. Je to obdobný příběh, jako ten z roku 1988, kdy automobilka vznikala pod taktovkou bratrů Martina a Friedhelma Wiesmannů. Nový vůz bude výsledkem tříleté práce inženýrů a designérů.

„Poslední nezávislý německý výrobce sporťáků je zpět a má před sebou vzrušující budoucnost, na kterou se těšíme. Když jsme se vydávali na tuto cestu, řekli jsme si, že chceme přepracovat ikonu. A víme, že jdeme správným směrem,“ řekl Berry při prozrazování prvních podrobností o Projectu Gecko.

Wiesmann tvrdě pracoval na zlepšení jízdních vlastností a modernizaci klíčových prvků. Technologie dnešní doby dokážou přizpůsobit vůz nejnovějším standardům, takže nebude problém jej legálně provozovat na drtivé většině klíčových trhů. Další technické podrobnosti o autě máme očekávat v horizontu příštích měsíců. Perličkou je, že v německém Dülmenu pracuje na připravovaném sporťáku i několik členů původního týmu.