Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen, TDI CR v příštím roce, nové info o Superbu

Ondřej Láník
Diskuze (44)
V aktuálním čísle Světa motorů odpovídá dosluhující šéf Škody Auto na strategicky důležité otázky, týkající se budoucnosti automobilů Škoda.

Budoucnost malých škodovek

S novým Volkswagenem up! se rozvinula diskuze na téma jeho derivátů. K nim by se měla počítat také mikro-Škoda, automobil menší než současná Fabia. Svět motorů se ve Frankfurtu ptal takto:

SM: Volkswagen ve Frankfurtu představuje koncept miniauta Up! Vůz by měl nést i znak Škody. Loni v Paříži jste ale vystavili studii Joyster, která není novince Volkswagenu moc podobná. Jak je to tedy s budoucností miniauta od Škodovky?

Wittig: Ta dvě auta jsou opravdu úplně odlišná. Joyster demonstroval naši představu auta menšího než Fabie, ale postaveného na její platformě. Ukázalo se však, že by takový vůz nemohl být cenově konkurenceschopný. Proto jsme koncept Joyster pro tuto chvíli zmrazili a miniauto postavíme na základě konceptu Volkswagenu, jehož platforma je menší než u Fabie.

Škoda Superb s pohonem všech kol, nově i verze kombi

Řeč však musela přijít také na očekávaný Superb příští generace.

SM: Můžete potvrdit kombi a 4x4 verzi připravovaného nástupce Škody Superb?

Wittig: To je dobrá otázka. (váhá) Neměl bych říkat, že ano, ale lhal bych, kdybych řekl, že ne.

Automobily Škoda s motory TDI Common Rail v příštím roce

Velmi diskutovaným tématem v celé skupině Volkswagen jsou vznětové motory a přechod ze systému vstřikování čerpadlo-tryska na common-rail. Ve Frankfurtu se na tuto problematiku ptal Svět motorů hned dvou dobře informovaných lidí.

Zatímco Ralph Wayler, člen představenstva Audi odpovědný za marketing a prodej nechtěl otázku týkající se nákladů na koncepční změnu systému vstřikování vůbec komentovat, Detlef Wittig byl podstatně sdílnější.

SM: Oznámili jste, že turbodieselové motory s technologií vstřiku čerpadlo-tryska nahradíte common-raily. Kdy k tomu dojde a kolik to bude stát?

Wittig: Obměna proběhne postupně v druhé polovině příštího roku. Výrobní náklady motorů s technologií common-rail jsou dokonce ještě nižší než těch s pumpe düse. Ale smozřejmě něco stál vývoj. Mnohem dražší však bude přizpůsobit auta emisním limitům Euro 5, které nahradí současný standard Euro 4. Pokusíme se ale ušetřit uvnitř firmy tak, aby to nemusel platít zákazník v ceně auta.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle Světa motorů (38/2007), které je právě na stáncích.

Ondřej Láník
Diskuze (44)
19. 9. 2007 20:59
Re: to jsou ale trapárny
Ach jo.ted nevim kod je vetsi *.Ty,nebo ja.Ja to myslim dobre,ale ty????? 8-s je to dost zmateny,jeden ze to je oktavka,jeden ze to neni-no priklanim se k tomu,ze---neni.Je to Passat :no:
19. 9. 2007 16:31
Re: to jsou ale trapárny
bylo to na sklonku roku 1999
19. 9. 2007 16:29
Re: :-)
Přesně jsi to trefil...když se objeví slabý motor u konkurence, tak to jde, ale jak jde něco zkritizovat na škodě, hned se do toho dáme, co?? >:-[]
Stejně tak budeme pořád kritizovat HTP ve fabii, ikdyž podle parametrů je mnohdy rychlejší i pružnější než konkurenční auta :no:
19. 9. 2007 13:15
Re: A je po Radosti
Kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepsie..... Takze s vysmechom Citroenu alebo Hyndaiu, ci kohokolvek "nestyloveho" by som radsej pockal...
19. 9. 2007 11:00
Re: ? (up!), Fabia/Praktik/Roomster(/Yeti?), Yeti(?), Octavi
A predstav si, ani tak sa na Slovensku Roomster nepredava nijak zvlast dobre....