Xiaomi SU7 je tu oficiálně, značka chce konkurovat Porsche a Tesle
První elektromobil čínského výrobce smartphonů láká na obrovské výkony, zatím se ale vyrábí jako „jen“ třísetkoňová zadokolka. Díky působivě nízkému odporu vzduchu má dojet téměř 670 km daleko i s baterií o „pouhých“ 73,6 kWh kapacity.
O odhalení tvarů a základních technických dat elektrického sedanu Xiaomi SU7, který je zároveň prvním automobilem tohoto čínského výrobce mobilních telefonů, se už v listopadu loňského roku postaralo tamní ministerstvo průmyslu a informačních technologií. Před několika dny ho však představila také sama automobilka, a to do mnohem větších podrobností.
Placatý sedan pohání samozřejmě elektřina, jeho označení by však napovídalo opak. K mání budou provedení pojmenovaná V6, V6s a V8s. Liší se samozřejmě výkonem, ale také napětím pohonné soustavy – základ má 400 V, dvě silnější provedení nabídnou 800 V. Kompletní technické parametry zatím nejsou známé, stejně jako ceny vozu; co víme, najdete v tabulce.
Známá technická data Xiaomi SU7 | |||
V6 | V6s | V8s | |
Výkon | 220 kW (299 k) | 275 kW (374 k) | 495 kW (673 k) |
Točivý moment | 400 Nm | 500 Nm | 838 Nm |
Nejvyšší otáčky | 21.000 ot/min | 21.000 ot/min | 27.200 ot/min |
Baterie | 73,6 kWh, 400 V | - kWh, 800 V | 101 kWh, 800 V |
Nabíjecí výkon | až 475 kW | ||
Dojezd | 668 km | - | 800 km |
Pohon | zadní | 4x4 | 4x4 |
Nejvyšší rychlost | 210 km/h | - | 265 km/h |
Zrychlení na 100 km/h | 5,28 s | - | 2,78 s |
Délka × šířka × výška | 4.997 × 1.963 × 1.440 mm | ||
Rozvor náprav | 3.000 mm |
Po stránce technologií na palubě toho tu je opravdu hromada, jak naznačilo už listopadové poodhalení. Pokročilá jízdní asistence včetně poloautonomní jízdy jsou samozřejmostí, vůz má zvládat i jízdu bez držení volantu po dálnicích a samočinné parkování. V roce 2024 mají probíhat testy samočinné jízdy i ve městě; na základě jejich výsledků se dá očekávat, že tato funkce do SU7 přibude.
Interiér nabídne řidiči relativně malý displej coby přístrojový štít, 16,1“ centrální obrazovku a také head-up displej. Inspirace Teslou v návrhu interiéru je nepopiratelná, Xiaomi však očividně nešlo tak daleko, aby vůz měl sám rozhodovat, zda pojede dopředu či dozadu. Kromě displejů vpředu jsou tu dvě další obrazovky, upevněné na předních opěradlech, pro pasažéry vzadu.
Z dalších zajímavých čísel, která Xiaomi o voze zveřejnilo, je efektivita pohonu nejsilnějšího provedení, která má dosahovat 98,11 % či koeficient odporu vzduchu pouhých 0,195. Zajímavostí také je, že baterie má 14 vrstev ochrany, že některé části vozu jsou vyráběny lisem o nejvyšším tlaku 9.100 tun, nebo že pro vůz vznikla baterie o kapacitě 132 kWh, která má nabídnout dojezd až tisíc kilometrů.
Ta však zatím v sériové výrobě není, stejně jako dvě silnější verze vozu. Výroba začala provedením V6 a probíhá v Pekingu. Oficiální dovoz do Evropy je zatím otázkou, příliš pravděpodobným se nejeví.