Mobil na kolech? První elektromobil značky Xiaomi je na světě
Xiaomi SU7 je poměrně velkým elektrickým sedanem, který v závislosti na verzi nabídne až 673 koní. Výbava zahrnuje i lidar v kapličce nad čelním sklem, takže vůz bude patrně mít poměrně široké schopnosti poloautonomní jízdy.
Čínská značka Xiaomi je u nás známá svými smartphony, už delší dobu se ale hovoří o tom, že staví i vlastní elektromobil. Ten se nyní odhalil, a to skrz čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií.
Vůz má tříprostorovou karoserii a jméno SU7; vyrábět se má začít v závodech automobilky BAIC v první polovině roku 2024 a na mušku si vzít, přinejmenším na čínském trhu, elektrické BMW i4. To je docela vysoká laťka, ovšem alespoň na papíře není SU7 žádné ořezávátko.
K mání bude základní verze se zadním pohonem, 220 kW výkonu a nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na 210 km/h. Silnější provedení má celkový výkon 495 kW, pohon všech kol a maximálku 265 km/h. Varianty se liší také hmotností – 1.980 vs. 2.205 kg – a chemií baterie, která bude lithium-železofosfátová od výrobce BYD u slabší verze a nikl-mangan-kobaltová od firmy CATL u té silnější.
Co do rozměrů je vůz dlouhý 4.997 mm, široký 1.963 mm a vysoký 1.455 mm. Rozvor náprav činí rovné tři metry a kola jsou devatenácti- nebo dvacetipalcová.
Po stránce výbavy nejsou zatím dostupné žádné přesnější informace; známá data pocházejí od ministerstva, které je na měsíční bázi zveřejňuje. Oficiální dhalení vozu automobilkou, kdy je příležitost se dozvědět více, přijde až později. Dá se ale očekávat poměrně široká schopnost poloautonomní jízdy, přinejmenším za příplatek, neboť fotografie ukazují řadu kamer okolo auta a také lidar v kapličce nad čelním sklem.
Zda se Xiaomi SU7 či jakýkoliv jiný vůz této značky podívá i na evropské trhy, není známo. Stejně tak zatím nejsou na světě ceny, za které se bude vůz v Číně prodávat.