Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha SR400: Café racer od Kruggera s kompresorem

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
SR400 je tu s námi skoro čtyřicet let a nemění se. Jenže firmy, které se věnují přestavbám, jsou schopny vykouzlit veledíla. Belgičan Krugger ji oholil na kost a přidal kompresor.

Yamaha SR400 je klasikou. Jednoduchá lehká motorka se vzduchem chlazeným dvouventilovým čtyřdobým jednoválcem se vyrábí už od roku 1978 a za ty čtyři dekády se změnila pramálo. Jenom na konci té minulé si dala dvouletou pauzu, motor dostal místo karburátoru moderní vstřikování, bez kterého už to nejde dnes ani v Evropě. Dlouhá léta se prodávala jen doma, mimo Japonsko byla k mání větší pětistovka, ale tu už dávno nekoupíte.

Novou verzi si sice od předloňska můžeme pořídit i my, ale pravděpodobně ne dlouho. Design zůstal prakticky stejný, proč měnit něco, co funguje? Jenže řada SR byla vždy také vhodným objektem přestaveb. Za aktuálním café racerem stojí Belgičan Fred Bertrand, kterému ovšem neřekne nikdo jinak než Krugger. Firma Krugger Motorcycle sídlí v Basse-Bodeux a ikonu mezi cestovními motorkami totálně překopala na žádost samotné Yamaha Motor Europe.

Krugger postavil stroj jako poctu svému kamarádovi Bernardu Ansiauovi, který kromě stavby svých vlastních motorek dělal mechanika u Yamahy už za časů Kennyho Robertse, Wayna Raineyho, ale i Valeho. Proto má yamaha modré pruhy, světlé a tmavé se jmény všech závodníků, se kterými spolupracoval. Inspirací byly hlavně závodní stroje TZ ze 70. let, což je na výsledku hodně vidět. Jednomístná motorka s kratičkým ocasem ale postrádá kapotáž, jen větrný štítek a kulaté přední světlo. Prostě spíš kafíčko než opravdový závoďák.

Na motoru se toho taky událo dost. Jednoválec přišel o vstřikování, které nahradil opět klasický 48mm karburátor S&S. A ještě něco: čtyřstovka je dopovaná kompresorem Aisin 300! Korunu všemu nasazuje nerezový výfuk. Krugger zúžil a protáhl sériovou nádrž, vidlice jsou o něco kratší, vzadu najdeme tlumiče Fox. Gumy Dunlop K81 odpovídají svým vzhledem originálům z roku 1969, jen směs mají moderní... Přední kryje pouze malý blatníček.

Vzadu zůstala bubnová brzda, přední kotoučovou spolu s hydraulickou spojkou dodal Beringer a malinký displej s tachometrem je od Motogadget. Mašina vypadá jednoduše a je postavená s citem pro detail. Pár trubek, motor, zakázková obrácená řídítka, drátová kola a řetězový převod dozadu. Nic odfláklého a zároveň nic navíc. Ale to byl prostě účel...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
12. 6. 2016 13:51
nejak bez cisel...
jsou technicka data