Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XSR 700: Včera, dnes a zítra

Yamaha
Yamaha
Yamaha
Yamaha
27 Fotogalerie
Diskuze (11)
Faster sons, tedy rychlejší synové. Tak si říkají yamahy inspirované minulostí, které jezdí moderně a chtějí být „cool“ i do budoucna.

Přiznáme se, byla to láska na první pohled. XSR 700 se nám prostě líbí. Jistě můžeme diskutovat o tom, jestli dává smysl připlatit si padesát tisíc proti Yamaze MT-07 a osedlat stejnou techniku v jiném, retrokabátě. Ale čím déle se na XSR díváme, říkáme si, že nám dává smysl.

S tím retrem je to ve skutečnosti pravda tak napůl. Přísně klasická pozice jezdce, kulatá světla a budík, tvar sedla i nádrže – to vše nás vrací do minulosti. Ale digitální displej, zadní diody LED, litá kola nebo dnešní okousané kotouče říkají, že se designéři v dobách minulých nešťourali zbytečně dlouho. Duch starých časů vás prostě jen tak zdravě ofoukne a výsledná kombinace je vážně působivá. Dobrý dojem navíc podtrhuje kvalitní zpracování.

Jak už jsme řekli, základ hledejme v MT-0T. Tím je řečeno vše podstatné. Podvozek je náramně měkoučký, po dlouhé době motorka, která je i na českých strupech úžasně pohodlná. Druhou stranu mince představuje pochopitelně menší stabilita v rychlých obloucích. Jenže u stroje, který není primárně sportovní, to ničemu neškodí. XSR nás stejně nejvíc bavilo při kochání do 130 km/h, pak už na něm hodně fouká a celkově to nějak není ono. do by přece jen toužil přitvrdit, tomu je k dispozici nastavitelné předpětí zadní pružiny, s přední vidlicí ale nehnete.

Zlatým hřebem XSR je paralelní dvouválec s přesazenou klikovou hřídelí o 270°. To znamená, že zvukem i razancí dost připomíná vidlicový motor, což z něj dělá nejrajcovnější řaďák na trhu. S řidičem komunikuje od tří tisíc, v pěti jsme se začínali usmívat a v sedmi už jsme se do helmy řehtali radostí. Zatahuje nádherně plynule a vytrvale, člověk by tipl i víc než 75 koníků. Zalehnout na nádrž a vydržet, tachometr by ukázal i hodnoty blízké dvoustovce, ale o tom to není. Nejzábavnější je zde střední pásmo, ve kterém je motor krásně pružný a úderný. Samotné ovládání chce trochu zvyku, spojka patří k tužším a také řazení – byť přesné – vyžaduje důraznější povely. Ale po pár kilometrech tohle neřešíte a jen si užíváte.

Plusy

  • Vypadá výborně
  • Parádní motor
  • Komfortní podvozek
  • Ovladatelnost
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Pro sportovní jízdu až moc měkký podvozek
  • Titěrný přepínač směrovek
  • Proti „masovkám“ vyšší cena

Yamaha XSR 700
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 689
Výkon (kW/ot. za min) 55/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/6500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 282/245
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 180/55 R17
Rozvor (mm) 1405
Výška sedla (mm) 815
Pohotovostní hmotnost (kg) 186
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 219 990

Vstoupit do diskuze (11)