Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XSR 700: Včera, dnes a zítra

Jiří Baborský
Diskuze (11)
Faster sons, tedy rychlejší synové. Tak si říkají yamahy inspirované minulostí, které jezdí moderně a chtějí být „cool“ i do budoucna.

Přiznáme se, byla to láska na první pohled. XSR 700 se nám prostě líbí. Jistě můžeme diskutovat o tom, jestli dává smysl připlatit si padesát tisíc proti Yamaze MT-07 a osedlat stejnou techniku v jiném, retrokabátě. Ale čím déle se na XSR díváme, říkáme si, že nám dává smysl.

S tím retrem je to ve skutečnosti pravda tak napůl. Přísně klasická pozice jezdce, kulatá světla a budík, tvar sedla i nádrže – to vše nás vrací do minulosti. Ale digitální displej, zadní diody LED, litá kola nebo dnešní okousané kotouče říkají, že se designéři v dobách minulých nešťourali zbytečně dlouho. Duch starých časů vás prostě jen tak zdravě ofoukne a výsledná kombinace je vážně působivá. Dobrý dojem navíc podtrhuje kvalitní zpracování.

Jak už jsme řekli, základ hledejme v MT-0T. Tím je řečeno vše podstatné. Podvozek je náramně měkoučký, po dlouhé době motorka, která je i na českých strupech úžasně pohodlná. Druhou stranu mince představuje pochopitelně menší stabilita v rychlých obloucích. Jenže u stroje, který není primárně sportovní, to ničemu neškodí. XSR nás stejně nejvíc bavilo při kochání do 130 km/h, pak už na něm hodně fouká a celkově to nějak není ono. do by přece jen toužil přitvrdit, tomu je k dispozici nastavitelné předpětí zadní pružiny, s přední vidlicí ale nehnete.

Zlatým hřebem XSR je paralelní dvouválec s přesazenou klikovou hřídelí o 270°. To znamená, že zvukem i razancí dost připomíná vidlicový motor, což z něj dělá nejrajcovnější řaďák na trhu. S řidičem komunikuje od tří tisíc, v pěti jsme se začínali usmívat a v sedmi už jsme se do helmy řehtali radostí. Zatahuje nádherně plynule a vytrvale, člověk by tipl i víc než 75 koníků. Zalehnout na nádrž a vydržet, tachometr by ukázal i hodnoty blízké dvoustovce, ale o tom to není. Nejzábavnější je zde střední pásmo, ve kterém je motor krásně pružný a úderný. Samotné ovládání chce trochu zvyku, spojka patří k tužším a také řazení – byť přesné – vyžaduje důraznější povely. Ale po pár kilometrech tohle neřešíte a jen si užíváte.

Plusy

  • Vypadá výborně
  • Parádní motor
  • Komfortní podvozek
  • Ovladatelnost
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Pro sportovní jízdu až moc měkký podvozek
  • Titěrný přepínač směrovek
  • Proti „masovkám“ vyšší cena

Yamaha XSR 700
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 689
Výkon (kW/ot. za min) 55/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/6500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 282/245
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 180/55 R17
Rozvor (mm) 1405
Výška sedla (mm) 815
Pohotovostní hmotnost (kg) 186
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 219 990

Jiří Baborský
Diskuze (11)
11. 10. 2016 17:51
Re: zabili to..
Také bych to přežil. Vzhled je samozřejmě subjektivní záležitost. A jak jsem napsal, na webu Yamahy mají vyobrazený tmavý chladič. Nevím, jestli ho změnili, nebo je to jen kryt a není to na tom poznat.
11. 10. 2016 16:00
Re: zabili to..
Je to věc názoru. Ano, křičí, ale mně to u ní nevadí. A asi tmavý chladič by tolik do očí nebil, je však otázka, jestli by to vzhledu nějak výrazně prospělo - opět věc osobního pohledu.

(Ta MT-07 má na světlém chladiči navíc na bocích plastové kryty, většinou černé, někdy v barvě.)
11. 10. 2016 08:03
Re: zabili to..
Druhá věc je, že to na té motorce dost křičí. Nehledě na to, jestli to má být retro.

S tím popisem úplně nesouhlasím, když vychází z MT-07 (a 900 z MT-09). Technika byla daná a podle mne to mají být motorky v první řadě o stylu (jinak, jak jsi napsal, si můžeš koupit MT-07 a ušetřit - ale i ta má světlý radiátor, pokud si dobře vzpomínám, v tomhle ti to tedy nepomůže). A tmavý radiátor by nijak nezměnil, jak se na té motorce jezdí (ani mi nepřijde, že by to bylo nějaké hraní si na něco, tmavé mají i moderní motorky - řekl bych většinou, ale statistiku si nevedu). ;-)
10. 10. 2016 23:17
Re: zabili to..
Ok.

Pochopil jsem, co jsi chtěl říct, už poprvé. Je to věc osobního pocitu a náhledu.

Tady oni vlastně nic ani maskovat nechtějí záměrně. Je to nová motorka, co si až tak na nic nemá hrát, jen má být tak trochu mimo honbu za nejmodernějším designem, nejvyšším výkonem, nejlepší technikou. Chtěli vytvořit nějaký takový osobitý charakter s odkazem na staré časy, ale chtěli, aby se na tom dalo úplně normálně jezdit. Docela dobře by třeba sedla, podle mě, takovému týpkovi jako byla postava Russella Bella (Billy Bob Thornton) z filmu Bláznivá runway. [odkaz] [odkaz] [odkaz] :-)

Nevím ale, jestli jsem se dostatečně dobře vymáčk ze svých pocitů z té věci.
10. 10. 2016 20:53
Re: zabili to..
Budík je sice digitální, ale je kulatý (to je to retro). Scrambler od Ducati je na tom stejně. To samé platí pro to světlo, styl je retro, byť technika je nová. Chápu řekněme moderní interpretaci, kdy prostě chlazení neřešíš - teď jsou vodníci, tak je to vodník a basta. Jen říkám, že tenhle druh se spíš snaží radiátory maskovat, než na ně upozorňovat, protože na těch starých motorkách, které má připomínat, žádný takový prvek nebyl.