Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zábavný elektromobil není jednoduchá věc, říká Honda o budoucnosti civicu Type R

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
49 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (59)

Přenesení ethosu Type R do elektrické éry není jednoduché, protože radost z řízení netvoří jen astronomická čísla výkonu a ohromující zrychlení.

Automobilka Honda s elektromobily na dedikovaných platformách pořádně začíná až v současné době. Přesto už přemýšlí nad tím, jak do nového světového řádu přenést jednu z ikon své nabídky – model Civic Type R.

Zábavná auta nejsou jen o extrémních výkonech a zrychlení v přímce, na což lákají leckteré již prodávané elektromobily. Podle Tošihira Akiwy, šéfa vývojového centra bateriových elektromobilů u Hondy, přenést záživnost „erka“ do elektromobilu není jednoduchý proces.

Video placeholder
Prototypy Honda 0 Saloon a 0 SUV • Zdroj: Honda

„Baterie a elektromotor mají odlišné charakteristiky, takže nemůžeme přijít s tím stejným jako dřív. Jak u elektromobilu nabídneme radost z řízení? Samozřejmě jsme na to nerezignovali, ale není to jen o síle, je to o zvuku, vibracích, zrychlení a zážitcích řidiče. To je ta radost,“ cituje Akiwu britský web AutoExpress.

Elektromobily sdílející novou platformu, z nichž dva první modely řady 0 se začnou vyrábět v roce 2026, mohou nabídnout výkon až k pěti stovkám koní. Civic Type R je s nejvyšším výkonem 330 koní o poznání slabší. Sportovní vůz ovšem nedělá jen hodnota výkonu na papíře, nýbrž také patřičně navržená technika podvozku či řízení.

Civic Type-R nicméně – pokud vznikne – nebude jediným sportovním elektromobilem značky. Výkonný viceprezident Acury, která je luxusní divizí Hondy, Šindži Aojama v loňském roce potvrdil, že elektrický model ve stylu NSX bude na světě někdy v roce 2027 nebo 2028.

Vstoupit do diskuze (59)