Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato v Ženevě 2005

Ondřej Láník
Ze spojení Lancia a Zagato zpravidla vznikne zpravidla krásný automobil se sportovními ambicemi.

Tentokrát jde o malou Lancii Ypsilon, kterou jsme viděli jak na stánku Zagata (bílo-šedá maketa), tak u Lancie (oranžovo-šedý prototyp). I když tvary sériového vozu vybízely k zatmavení střechy, napadlo to zřejmě až designéry Zagata, kteří přetvořili ženský design malé Lancie k obrazu svému...

Lancia Ypsilon Sport

Cílem polotovárního tuningu se stala Lancia Ypsilon, malý automobil, který byl dosud spíše netradičním reprezentantem Lancie ve třídě luxusních malých automobilů, určených do nejdražších čtvrtí evropských velkoměst. Převážná většina zákazníků Ypsilonu jsou ženy, které zpravidla netrhají na křižovatkách asfalt, ale jde jim více o krásné tvary oblečené do rozsáhlé palety barev a nápadité čalounění interiéru se kterým je možno Lancii Ypsilon objednávat.

Na trochu jinou notu hraje studie připravená pro ženevský autosalon. Karosárna Zagato čerpala z koncernových zdrojů, takže náklady na výstavní exemplář, ani případná sériová výroby by nemusely znamenat rozpočtovou pohromu pro značku, která zoufale potřebuje zvýšit prodej s minimálními investicemi.

Pod kapotou je známý motor 1.9 JTD, který se objevuje mj. také v Alfách Romeo nebo Opelech. Nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 306 Nm a je přenášen přes manuální šestistupňovou převodovku. Nejvyšší rychlost činí 212 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,9 s. Tomu odpovídá naladění podvozku (-15 mm) i posílení brzdové soustavy.

Velkou roli bude hrát vzhled, který má z uhlazeného městského kompaktu, vytvořit sportovně vyhlížející hot-hatch. Zagato použilo opět nepříliš nákladné prostředky, ale efekt se dostavuje. Vpředu přibyly v nárazníku tři šestiúhelníkové vstupní otvory a ve stejném stylu zvýrazněné rámování mlhových světlometů. Pod maskou chladiče je nízká štěrbina, kolem celé karosérie pak přibyly tmavé plasty kontrastující s oranžovým lakem a chromováním na masce, na bocích a na zádi konceptu. Interiéru vládne volant Momo, čtyři samostatná sportovní sedadla a s exteriérem barevně sladěné čalounění.


Ondřej Láník