Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájemce o Lamborghini se nevzdává, zvyšuje nabídku

Modelová řada Lamborghini
Lamborghini Huracán STO
Lamborghini Huracán STO
Lamborghini Huracán STO
40 Fotogalerie
Diskuze (1)

Švýcarská investiční skupina je ochotna přihodit další miliardy na pokrytí investic, zajištění pracovních míst a udržení současného zázemí.

Minulý týden automobilovým průmyslem lehce otřásla zpráva, podle které chce konsorcium tvořené švýcarskou skupinou Quantum Group a britskou investiční skupinou Centricus Asset Management odkoupit od koncernu VW značku Lamborgini. A to za cenu okolo 7,5 miliardy eur.

Koncern VW sice jakékoliv zvěsti o možném prodeji značky, o jejímž odchodu z koncernu se v minulosti mluvilo již několikrát, rychle popřel, konsorcium se však evidentně nevzdává svých nadějí. Podle informací Automotive News je totiž konsorcium připraveno nabídnout další 1 až 2 miliardy eur na pokrytí investic, zajištění pracovních pozic a výrobních prostorů Lamborghini.

Jistě, že naše nabídka stále platí,“ uvedl Rea Stark, jeden ze zakládajících partnerů švýcarské skupiny Quantum Group, v rozhovoru pro Reuters. „Pečlivě jsme zvážili a promysleli naše rozhodnutí pro Lamborghini a připojili nabídku a koncept."

A pokud je zde ochota vyjednávat – ať už jde o investice, garance nebo pořizovací cenu – samozřejmě jsme stále připraveni,“ dodal Stark. Cena pořízení automobilky, společně s investicemi, se tak kvapem blíží sumě téměř 10 miliard eur, což je cca 255 miliard korun.

Podle kolegů z Carscoops by navíc součástí nabídky mělo být také vytvoření dodavatelských řetězců s automobilkou Audi, která dnes Lamborghini oficiálně vlastní, na dobu pěti let a sdílení duševního vlastnictví (tedy patentů, atd.). Skupina Quantum navíc počítá s vytvořením Advanced Automotive Innovation Center v Německu, kde by měly být do budoucna vyráběny baterie pro elektromobily.

Za připomenutí ostatně stojí, že Rea Stark, jeden ze spoluzakladatelů Quantum Group, je také spoluzakladatel společnosti Piëch Automotive. V jejím čele přitom stojí Anton „Toni“ Piëch, syn Ferdinande Piëcha, a bývalý šéf Porsche i VW Matthias Müller.

Vstoupit do diskuze (1)